X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח הוועדה לבדיקת הפקות המקור בטלוויזיה:

לחזק ההפרדה בין משדרים למפיקים חיצוניים

הוועדה לבחינת שוק הפקות המקור בטלוויזיה המסחרית ממליצה לבזר את ההפקות כך שלא תרוכזנה בידי מספר קטן של "מפיקי בית" האחוז המקסימלי של הפקות קנויות מגורם אחד, יימדד לא רק לפי זמן השידור של ההפקות - אלא גם לפי הסכום המושקע בהן
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ועדת אייל, שבדקה את נושא הפקות המקור בטלוויזיה, ממליצה לחזק את ההפרדה בין משדרים למפיקים חיצוניים, ולבזר את ההפקות כך שלא תרוכזנה בידי מספר קטן של "מפיקי בית". כך עולה (יום ג', 27.1.15) מפרטי הדוח המתפרסמים היום, אשר הוגשו בשבוע שעבר למשרד התקשורת. סבירות יישומו של הדוח בעתיד הקרוב מוטלת בספק, לאור תקופת הבחירות.
ההפרדה תיעשה על-ידי הגדרת האחוז המקסימלי של הפקות קנויות מגורם אחד, לא רק לפי זמן השידור של ההפקות - אלא גם לפי הסכום המושקע בהן. הוועדה קובעת כי ישנו קושי של מיעוט גורמים משדרים, מול ריבוי גורמי יצירה והפקה. מצב זה יוצר לחץ הגורם להשתלטות של משדרים על ההפקות הקנויות.
כדי לשמור על אינטרס המפיקים וגורמי היצירה בהפקה הקנויה, הוועדה ממליצה לשמר אצלם חלק מהותי בזכויות היוצרים והמסחור. המשדר הרוכש הפקה לשידור בישראל, יוכל לקבלה לבלעדיות שלא תעלה על שלוש שנים, ולקבל לכל היותר מחצית מזכויות היוצרים והמסחור. הפקות בהן חלקו של הגורם המשדר עולה על מחצית, תיחשבנה כהפקות עצמיות שלו, ולא תיספרנה במכסת ההפקות הקנויות.
עוד ממליצה הוועדה שהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, והמועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין, תיצורנה שקיפות בשוק לגבי דיווחן של הפקות כקנויות או כהפקות עצמיות של המשדר, באמצעות פרסום באתר האינטרנט שלהן רשימה עדכנית ומתעדכנת תדיר של ההפקות שדווחו כקנויות. הסיבה לכך כי אחת התופעות שתוארו בפני הוועדה הינה שימוש ב"מפיק בפועל" בזמן שההפקה נשלטת על-ידי הגורם המשדר, כך שהיא מהווה הפקה עצמית ואסורה לדיווח כחלק ממכסת ההפקות הקנויות.
המלצה נוספת קובעת כי על הרשויות לדרוש הצהרת מנהלים לגבי כל הפקה המדווחת כקנויה. בשילוב השקיפות הציבורית ביחס להגדרת ההפקה כקנויה, במקרה שהתנאים יופרו, גורמי ההפקה יוכלו להפעיל זכותם להגשת תלונה לרשות המוסמכת או תביעה לבית המשפט. "אין בכך לפסול ולו לרגע, את העבודה האיכותית ואת שיתוף הפעולה הפורה בין כל הגורמים המעורבים - משדרים, מפיקים, ויוצרים. יצירת שקיפות ואמינות תפעל לטובת כל המעורבים, ותמנע לא רק הפרות, אלא גם חשש להפרה, וגם חרושת שמועות מזיקה במקרים שלא הייתה הפרה", נמסר מן הוועדה.
הוועדה ממליצה גם על הגדרות חדשות שתיושמנה בחקיקה ראשית.
בצד המלצותיה, הוועדה גם מסבירה את הימנעותה מלהמליץ על צעדים אחרים שנתבקשה לגביהם: כך, הוועדה אינה ממליצה לקבוע הפרדה מלאה בין מפיקים למשדרים, שכן היא מכירה בחשיבות העבודה המשותפת ביניהם, ואינה ממליצה לקבוע הפרדה מלאה בין מפיצים למשדרים, שכן גם כאן יכולים להיות יתרונות לגודל ולטווח, שהמשדר רשאי ליהנות מהם.
כמו-כן, היא אינה ממליצה לקבוע מסמרות לגבי מערך התשלומים והתמלוגים בהפקות הקנויות שכן קיימים די גופים המייצגים יוצרים ומגינים על זכויותיהם, כמו שקיימת די תחרות בין סוכנים ומפיקים שונים, כדי לאפשר למקטע זה של השוק לפעול באופן חופשי ללא הסדרה ממשלתית.
כן היא ממליצה להימנע מרגולציה במקום שכשלי השוק אינם חריפים.

תאריך:  27/01/2015   |   עודכן:  27/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לחזק ההפרדה בין משדרים למפיקים חיצוניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון שטיין
בדומה למגמה בקופות הגמל, ב-2014 גבו הקרנות דמי ניהול בשיעור ממוצע של כ-0.69% מהצבירה, לעומת 0.73%, 0.77% ו-0.8%, בשנים 2013, 2012 ו-2011, בהתאמה
איציק וולף
גורם צבאי ישראלי מאשים את חיזבאללה באחריות לירי הרקטות משטח סוריה לעבר רמת הגולן הישראלית    "זה לא היה ירי תועה"    נמצאו שרידי שתי רקטות בקוטר 177 מילימטרים
עופר וולפסון
מורי המכינה ישבתו שביתת אזהרה במחאה על החלטת הנהלת האוניברסיטה לאחד את המכינה הוותיקה עם זו של אוניברסיטת בר-אילן    ביום ה': דיון נוסף בביה"ד לעבודה במסגרת בקשת ארגון הסגל האקדמי להוציא צו מניעה נגד ההחלטה
עופר וולפסון
כ-3,000 עובדי המשרד צפויים לשבות יום אחד לאחר שמספר עובדות זומנו לשימוע לפני השעיה, מכיוון שהגיעו לפגישה עם נציגי ההסתדרות    מנכ"ל המשרד: "מנסים לחבל בהליך שיפור וייעול העבודה עד לכדי אי-קבלת מרות"
עופר וולפסון
מרקל, המשמש מאז 2001 כסגן נשיא בברודקום העולמית, יעמוד בראש דירקטוריון חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il