X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארבעה חשודים, ביניהם חשב החברה ומנהלי הרכש והייבוא, חשודים כי במשך שנים נטלו חלק בפיצול חשבוניות במטרה להקטין את חבות המס של החברות השייכות לקבוצת שטראוס
▪  ▪  ▪
שטראוס

חוקרי יחידת בקרת יבוא במכס מרכז שחררו בערבות (יום ד', 28.1.14) ארבעה בכירים בקבוצת שטראוס בפני בית משפט השלום בראשון לציון, בחשד להנמכת מחיר הייבוא במטרה להתחמק מתשלום מס וזאת, באמצעות אי-הכללת מרכיב הכשרות בערך לצרכי מכס. כרגע חל איסור פרסום על שמם של החשודים למשך 14 יום.
במכס מרכז עלה החשד כי מי ששימש בעבר מנהל הרכש של מזון טרי מטעם החברה היבואנית 'שטראוס' וכיום הינו מנהל קשרי החברה בנושא הכשרויות מול ספקים זרים, ביקש מהספק של מחיות הפרי השוויצרי של החברה לפצל את חשבונית הייבוא, כך שערך העסקות בחשבוניות שהוגשו למכס היה נמוך בכ-50% מערכן האמיתי - עבירות אשר בביצוען הודה בחקירתו. בכך, הקטין את סכומי העסקות של שטראוס ב-12 מיליון שקל לפחות, על-פי הראיות שנמצאו ונותחו עד כה.
על-פי החשד, מנהל נושא הכשרויות - שהיה אחראי על ניהול המשא-ומתן מול הספק השוויצרי, הביא בסוד העניינים את המעורבים האחרים במטרה לסייע להסוואת עבירות. כך, חשב 'שטראוס ישראל', נחשד כי ידע על ההתנהלות ונתן ידו להתחמקות מתשלום מס אמת; מנהלת תחום רכש חומרי גלם ב'שטראוס גרופ', חשודה כי פעלה ביודעין תוך כוונה שהחברה תגיש מסמכים כוזבים למס ואף הודתה בחקירותיה כי נהגה לפעול כך במשך שנים; ומנהלת הייבוא של 'שטראוס גרופ', שבמסגרת תפקידה תיאמה את נושא הייבוא מול הספק השוויצרי, חשודה אף היא כי ידעה על הפיצול ופעלה להגיש מסמכים כוזבים למכס.
מנהל מכס מרכז, ירדן יופה, אמר כי "החקירה נמצאת בראשיתה וכעת עוד רב הנסתר על הגלוי. נמשיך לפעול לגלות את מלוא היקף העבירות ולהשיב את המיסים שנגזלו מקופת המדינה ולמצות את הדין עם הנושא באחריות לעבירות".
השופט אילן-בן דור מבית משפט השלום בראשון לציון, אישר את בקשת הצדדים לשחרור בהסכמת תמורת הפקדת מזומן או ערבות בנקאית בסך 100,000 שקל, התחייבות עצמית בסך 100,000 שקל וערבות צד ג' בסך 50,000 שקל לכל אחד מהחשודים, במקביל להפקדת דרכונם והטלת איסור יציאה מן הארץ.
משטראוס נמסר: "החברה מייבאת מגוון רחב של חומרי גלם ומוצרים ומקפידה בעקביות על תשלום מכס כחוק. הסוגיה הנחקרת מבוססת על מידע אותו העבירה שטראוס לרשות המכס, והיא קשורה לתשלום מכס בגין הוצאות כשרות בחו"ל, סוגיה אשר ללא קשר לשטראוס מצויה במחלוקת משפטית הממתינה להכרעת ביהמ"ש העליון. מדובר במקרה של ספק אחד מתוך 4,000 ספקים איתם עובדת החברה, ובבחינה של חיוב המכס ביחס להוצאות הכשרות שנעשו בגינו בסכומים שאינם מהותיים. אנו משתפים פעולה באופן מלא עם רשויות המכס ומעבירים אליהם את כל המידע המבוקש מן החברה. שטראוס נכונה לשלם כל סכום שימצא לנכון לאחר החקירה אם אכן נעשתה טעות בחישוב המכס אותו משלמת החברה".
"מקרה של ספק אחד מתוך 4,000 ספקים"
משטראוס נמסר בתגובה: "החברה מייבאת מגוון רחב של חומרי גלם ומוצרים ומקפידה בעקביות על תשלום מכס כחוק. הסוגיה הנחקרת מבוססת על מידע אותו העבירה שטראוס לרשות המכס (בהמשך לפנייתה בנושא), והיא קשורה לתשלום מכס בגין הוצאות כשרות בחו"ל, סוגיה אשר ללא קשר לשטראוס מצויה במחלוקת משפטית הממתינה להכרעת ביהמ"ש העליון. מדובר במקרה של ספק אחד מתוך 4,000 ספקים איתם עובדת החברה, ובבחינה של חיוב המכס ביחס להוצאות הכשרות שנעשו בגינו בסכומים שאינם מהותיים. אנו משתפים פעולה באופן מלא עם רשויות המכס ומעבירים אליהם את כל המידע המבוקש מן החברה. שטראוס נכונה לשלם כל סכום שימצא לנכון לאחר החקירה אם אכן נעשתה טעות בחישוב המכס אותו משלמת החברה".

תאריך:  28/01/2015   |   עודכן:  28/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשד: בכירים בשטראוס הגישו מסמכים מזויפים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי הטוני
אל"ם שרון ניר תמונה לתפקיד ותוביל את העברת בסיס ההכשרה ממחנה גדעונים שבמרכז למרכז ההדרכה שבנגב    מדובר בחלק מסבב מינויי בכירים באגף התקשוב עליו החליט הרמטכ"ל
מחלקה ראשונה
כך אישר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ג'ובראן    ד"ר ביטון-שאשא שימשה עד לאחרונה כעובדת מדינה
מחלקה ראשונה
הסטודנטים למשפטים במרכז האקדמי כרמל ציינו באירוע חלוקת התעודות את רמת תכני הקורס והתרומה המשמעותית מהחומר הנלמד לחיי היומיום
מיטשל א' לוין
ברומא הכריז האפיפיור על ביטול מרוץ בו נאלצו יהודים לרוץ ללא בגדים
יפעת גדות
שורה של ליקויים גרמו לשריפת ענק ב-2009 במפעל של אדמה אגן באשדוד הסמוך לנמל ולהזרמת חומרים מסוכנים למקורות מים    החברה תשלם למדינה מיליון וחצי שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il