X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיכומי ההגנה בדיון המחודש בפרשת טלנסקי:

"זקן הגיעה לחסל את אולמרט"

עו"ד איל רוזובסקי: התשלום לזקן מתוך הקופה הסודית היה תמורת פעילותה הפוליטית; הכספים האחרים שמשך אולמרט - בסמוך לאירועים פוליטיים; הקלטות של השיחות בין השניים אינן קבילות
▪  ▪  ▪
אולמרט. הספק נותר [צילום: פלאש 90]

שולה זקן העידה במטרה לחסל את אהוד אולמרט, תוך שהיא משקרת בלי הרף. הרישומים ביומניה מבולבלים וחלקיים, והקלטות שיחותיה עם אולמרט אינן קבילות. כך טען (22.1.15) סניגורו של אולמרט, עו"ד איל רוזובסקי, בסיכומיו בדיון המחודש בפרשת טלנסקי.
לדברי רוזובסקי, המדינה נחושה להרשיע את אולמרט ויהי מה, ולצורך כך היא גם ניסתה להרחיב את מסגרת הדיון מעבר לזו שקבע בית המשפט העליון כאשר החזיר את התיק לבית המשפט המחוזי בירושלים. לטענתו, גם אחרי שמיעת עדותה של זקן והגשת הקלטות והיומנים - נותר אותו ספק בדבר מטרות השימוש בקופה הסודית שהחזיק אולמרט אצל אורי מסר, ולכן יש להותיר על-כנו את זיכויו.
רוזובסקי התייחס בהרחבה לטענתה של זקן ולפיה קיבלה שלושה תשלומים שנתיים בני 30,000 דולר כל אחד מהקופה הסודית. לדבריו, יומניה של זקן מתעדים רק תשלום אחד כזה, ובניגוד לעמדת המדינה - מדובר בתשלום פוליטי ולא בשימוש פרטי. הוא הוסיף:
"זקן הייתה הדמות הפוליטית הקרובה ביותר לאולמרט במשך שנים, אשת אמונו ומי שהייתה פעילה מרכזית שלו ומי שראתה בקריירה הפוליטית שלו מפעל חיים שלה, ועבדה במפעל החיים הזה יום ולילה. גם לגירסתה היא ביקשה וקיבלה את התשלום הזה, כי היא עשתה עודף עבודה מעבר למה שהייתה מחויבת כעובדת מדינה, ועודף העבודה המרכזי וכמעט היחיד שהצדיק תשלום נוסף הוא עודף העבודה הפוליטית". לדברי רוזובסקי, זקן אף אמרה שטיפולה בענייניו הפרטיים של אולמרט כמעט ולא גזל ממנה זמן.
עדיין לא הפרת אמונים
רוזובסקי הסביר את דבריו של אולמרט באחת השיחות, ולפיהם יש לשמור בסוד על השימושים בכספי הקופה. הוא אמר, כי בית המשפט אכן כבר קבע שאולמרט, מסר וזקן שמרו בסוד על דבר קיומה של הקופה - קביעה שאינה נעימה להגנה, אך בהקשר הנוכחי מסבירה את דבריו ומלמדת שאין הם מוכיחים על כוונה פלילית.
בהתייחסו לרישומיה של זקן בדבר הוצאת 19,800 דולר במזומן בידי אולמרט בארבע הזדמנויות שונות אמר רוזובסקי, כי בכל המקרים היה זה בסמוך לאירועים פוליטיים, וזקן לא שללה את האפשרות שלשם כך נמשכו הכספים. הוא העיר, כי מדובר באחוזים בודדים מתוך כלל כספי הקופה, בה הוחזקו בסך-הכל 450,000 דולר. רוזובסקי ביקש מבית המשפט גם לדחות מכל וכל את עדותה של זקן בדבר שימושים פרטיים נוספים בכספים - למשל לבגדים ולסיגרים - באומרו שמדובר בגירסה כבושה שלא הובא לה סיוע כלשהו.
רוזובסקי הוסיף: "נניח לצורך העניין שכבודכם, חלילה מבחינתי, יקבעו בסוף הדרך שהוכח שימוש פרטי ושלכן נעברה עבירה של הפרת אמונים בשימוש פרטי בכספים פוליטיים. עדיין הכספים האלה הם כספים פוליטיים במובן הזה שהתורמים נתנו אותם ככספים פוליטיים, וכך נקבע בפסק הדין". לכן, טען, לא הייתה הפרת אמונים בחוסר הדיווח למבקר המדינה על הכספים, שכן הדיווח הוא על מטרת קבלתם ולא על השימוש בהם".
אולמרט מסר גירסה
עוד אמר רוזובסקי: "זקן בעיני היא עדה בלתי אמינה לחלוטין ואין לסמוך עליה בשום ממצא שהוא. היה ברור לכל מי שהיה באולם, שזקן הגיעה כדי לחסל את אולמרט בעדותה. היא אמרה, היא אמרה את הדברים שלא משתמעים לשתי פנים, שהוא מכר אותה והשתין עליה. היא אמרה שבמשך שבע שנים הוא בגד בה והפנה לה עורף. היא אמרה שהחליטה לקרוע לו את הצורה. היא קינאה מאוד באולמרט ובבני משפחתו והיא לא בחלה בשקרים רבים, לעיתים דבר והיפוכו באותו משפט".
רוזובסקי הביא כדוגמה בולטת לכך את טענתה של זקן לפיה לא מחקה שיחות שהקליטה, בעוד המומחים משני הצדדים מצאו שנמחקו עשרות שיחות. לצד זאת אמר, כי יש לקבל את דבריה של זקן כאשר הם לטובת ההגנה. אולם לאחר מספר דקות אמר: "לא צריך להאמין לה לאף מילה, כי היא שיקרה ושיקרה ושיקרה".
בנושא הימנעותו של אולמרט מלהעיד טען רוזובסקי, כי אין לראות בכך חיזוק לעמדת המדינה, שכן אולמרט כבר העיד בסיבוב הראשון של המשפט - ומדובר באותו הליך. לפיכך, הוא מסר גירסה ולא ניתן לומר ששתק.
בנוגע לקלטות טען רוזובסקי, כי אין לקבלן משום שמדובר בהאזנת סתר שנועדה להזיק לאולמרט. "זקן ידעה מתחילת הדרך שאם יבוא יום פקודה והיא תרצה להשתחרר מאחריות פלילית או להקל בעונשה בגין העבירות שהיא ביצעה, היא תוכל להשיג את המטרה הזו אם היא תזיק לאולמרט, אם היא תמכור אותו, אם היא תביא ראיות בקשר אליו, כי הוא זה שמעניין את הרשויות". השופטים הסתייגו מטיעון זה. רוזובסקי טען גם נגד קבילות הקלטות לפי המבחנים שנקבעו בפסיקה, והעיר: "זקן ניהלה מפעל הקלטות, היא גם ניהלה מפעל של מחיקת הקלטות, גם של הקלטות וגם של מכירה".

תאריך:  29/01/2015   |   עודכן:  29/01/2015
+קורב: יומני זקן מבטלים את הספק שהביא לזיכוי
08:32 29/01/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

התובע טוען שאולמרט יכול היה להביא את התשלום לזקן כהוכחה לשימוש הפוליטי בכספי הקופה הסודית - אך נמנע מלעשות זאת; מול גירסתה של זקן יש גם אפס גירסה וגם גירסה שקרית

זקן. עדות יחידה [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"זקן הגיעה לחסל את אולמרט"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אולמרט הוא ארכי פושע
הרב שטאט  |  29/01/15 09:11
 
- הרב שטאט: אתה טועה בגדול, ואני
הניה  |  29/01/15 09:41
 
- לפי דעתך אהוד קרבן תמים?
מיכל מירושלים  |  29/01/15 11:15
 
- הניה כותבת בבציניות.
סגי נהור  |  29/01/15 13:30
 
- את צוחקת עלינו?
שמעון אמסלם  |  29/01/15 12:10
2
לחקור את עליזה היא שותפה
ירושלמית  |  29/01/15 10:19
 
- כמה שאת צודקת
זלמן  |  31/01/15 11:12
3
ביטויים מעולם הפשע התחתון:
מיכל מירושלים  |  29/01/15 10:25
4
די מספיק כבר עם הביזבוז של
דגדג  |  29/01/15 10:58
5
שולה זקן חיסלה, ובצדק!
עזרא מנצור  |  29/01/15 12:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט אולמרט
איתמר לוין
טוען שההדלפות היו חלקיות ויצרו תמונה מעוותת    על חזרתו של דרעי לפוליטיקה: שהציבור יחליט אם הוא רוצה את מי שהורשע, גם אם חלפו יותר משבע שנים
איתמר לוין
מדוע בכירי ישראל ביתנו פורשים?    מי אחראי לעבירות של בנק לאומי בארה"ב?    מה יהיו הסברי ההגנה במשפט טלנסקי?    מדוע זעם דוד רוזן על הסניגוריה הציבורית?    למה לא ניצלו משרדי הממשלה את מלוא תקציביהם?    לאן נעלמו מיליונים מכספי ההתאחדות לכדורגל?
איתמר לוין
התביעה: העדות של זקן ושיחותיה המוקלטות עם אולמרט מוכיחים שהוא שיקר בעדותו בסיבוב הקודם בפרשת טלנסקי ומבטלים את הספק הסביר שמא הכספים היו פוליטיים
איתמר לוין
מומחה המיחשוב מטעמו של אולמרט מאשר, כי לא ביצע בדיקה מרכזית בקשר לטענתו לפיה קיים חשש כבד לעיבוד השיחה בין אולמרט לזקן באוקטובר 2013
איתמר לוין
השיחות משנת 2013 נרשמו באייפון של זקן כאילו בוצעו בשנת 2011    מומחה המשטרה: יש תקלות כאלו, אם כי יותר סביר שמישהו שינה את השעון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il