X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנועה לאיכות השלטון: "שלמה אליהו מתחמק מהמפקחת על הביטוח" התנועה קוראת למפקחת על הביטוח להפעיל פיקוח גם על מגדל-אחזקות, ועל חברות האחזקה האחרות של חברות הביטוח רעיון-נפל: לבטל את רשיון מגדל
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

"מינויו של עודד שריג ליו"ר מגדל-אחזקות הוא ניסיון של שלמה אליהו לחמוק מסמכותה של המפקחת על הביטוח, ולכן יש להפעיל פיקוח גם על חברות אלו". כך טוענת (יום ד, 28.1.15) התנועה לאיכות השלטון במכתב למפקחת, דורית סלינגר. התנועה דורשה מסלינגר להפעיל פיקוח גם על מגדל-אחזקות ועל חברות-האחזקה האחרות של חברות הביטוח.
רעיון אחר של התנועה לאיכות השלטון הוא, שהמפקחת על הביטוח תבטל את רשיון המבטח של מגדל. כפי שיוסבר בהמשך, זהו רעיון-נפל לא מעשי.
מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים היא חברת-הגג של מגדל ביטוח. היא איננה רשומה בחברת ביטוח, ולכן אין המפקח על הביטוח יכול לעשות דבר בקשר אליהן. גם לחברות ביטוח אחרות יש חברות-גג, מטעמים שונים.
דירקטוריון מגדל-אחזקות החליט (יום ג', 27.1.15) למנות את שריג ליו"ר החברה. קודם לכן אסרה סלינגר למנותו ליו"ר מגדל ביטוחאו יו"ר חברת אליהו, חברות הנתונות לפיקוחה.
הבעיה: יש לשנות את החוק
הבעיה עם הדרישה של החברה לאיכות השלטון היא, שכדי להחיל פיקוח על חברות-הגג, יש לשנות את חוק הפיקוח על עסקי ביטוח, ביחוד סעיפים 16-14. סעיפים אלו קובעים, שהפיקוח חל על חברות ביטוח. חברות-הגג מחזיקות במניות החברות הבנות, אך אין להן פעילות ביטוח משלהן. התנועה לאיכות השלטון עצמה, מציינת עובדה זו במכתבה למפקחת, ומודה שאין למפקחת סמכות להתערב בפעילות או במינויים של חברות האחזקה.
התנועה מודה, כאמור, במכתבה בעובדות אלו. למעשה, היא דורשת לתקן את החוק. הדבר, כמובן, איננו בסמכותה של המפקחת על הביטוח. שינוי החוק חייב להיעשות על-ידי הכנסת, בין אם ביזמת הממשלה ובין אם ביזמת חקיקה פרטית. ברור, שהדבר יכול להיעשות רק לאחר הבחירות ואחרי כינון הכנסת ה-20.
לסגור את חברת מגדל?!
"רעיון" אחר של התנועה לאיכות השלטון הוא "לשקול מחדש האם להשאיר בידיו של אליהו את היתר שליטה", או "לבטל את רשיון המבטח, מטעמים שבטובת הציבור", כלומר לסגור את החברה.
זהו כמובן רעיון-נפל מוזר. מגדל היא חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל. יש לה מיליוני מבוטחים בכל ענפי הביטוח. היא מנהלת 150 מיליארד שקל ויותר, יש לה אלפי עובדים וקשרים בינלאומיים מסועים בעולם הביטוח. איך מעלה התנועה על דעתה הצעה לסגור את חברת הביטוח מספר 1 של ישראל?!

תאריך:  28/01/2015   |   עודכן:  28/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סלינגר, פקחי גם על חברות האחזקה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד הראל
תוכנת כופר חדשה המכונה CTB-Locker מגיעה לתיבות האימייל של הקורבנות במסווה של הודעת "פקס למייל", מצפינה קבצים במחשב ודורשת מאות דולרים עבור שחרורם.
איציק וולף
נשיא המדינה נאם לראשונה בפני העצרת הכללית של האו"ם לרגל יום השואה הבינלאומי    מתח ביקורת על התעלמות האומות ממקרים רבים של רצח עם, כולל בסוריה    "הגדרתם של קוים אדומים מחייבת לחדול מההוזלה ומהשימוש הציני הפסבדו אוביקטיבי ובמושגים כמו "רצח עם", לצרכים פוליטיים"
עידן יוסף
מכנס הערכת מצב ביטחונית בקריה    הקבינט לא כונס    נתניהו הבהיר שאינו מונע משיקולי בחירות והאשים את אירן באחריות לתקיפה
עופר וולפסון
העלייה משפקת גם גידול בהיקף השימוש של הצרכנים    על-פי נתוני המגמה, ברבעון הרביעי נרשמה עלייה במחירים קבועים של 5.5% בחישוב שנתי, בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי, לאחר גידול של 9% ברבעון הקודם
עופר וולפסון
עמית רוזנצוויג, מנהל השקעות בכיר, מעריך כי לאור התשואות הנמוכות באפיקים הממשלתיים ומדיניות מרחיבה בבנקים המרכזיים, נמשיך לראות בטווח הקצר ריצה לכיוון נכסי סיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il