X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסניגור הציבורי הארצי, יואב ספיר:

חקירות על אלימות שוטרים לא ממוצות

מצטרף לביקורת על ריבוי המעצרים: בקשות לעצור עד תום ההליכים מוגשות גם כאשר אין מסוכנות נשיא ביה"ד המשטרתי: חשיפת ההטרדות המיניות מלמדת על הצלחת מהלכיו של דנינו
▪  ▪  ▪
ספיר. "מוטרדים מאוד" [צילום: איציק וולף]

"בשיטת משפט הנותנת משמעות אמיתית לחזקת החפות, אנחנו צריכים להיות מוטרדים מאוד מהגידול במספר המעצרים - הן לצורכי חקירה והן עד תום ההליכים". כך אומר (יום ה', 29.1.15) הסניגור הציבורי הארצי, יואב ספיר, בביקורת על אחד מעיקרי האסטרטגיה של המפכ"ל יוחנן דנינו. הוא דיבר בכנס של הפרקליטות, הסניגוריה, התביעה ומחוז ת"א בלשכת עוה"ד.
ספיר דחה את דבריו של דנינו, כאילו בקשות למעצרים עד תום ההליכים מוגשות רק כאשר נשקפת מסוכנות, ואמר שבקשות כאלו מוגשות גם במקרים בהם בעבר לא היו מוגשות. "זו בדיוק הסכנה במדידה סטטיסטית", אמר בחזקו את ביקורתו של הנשיאה בדימוס דורית ביניש נגד התייחסות המשטרה לריבוי המעצרים כהישג.
לדברי ספיר, אכן בתי המשפט הם המאשרים בקשות אלו, אך לאחרונה מתרבה הביקורת שלהם עליהן. לטענתו, עצם הבקשה למעצר עד תום ההליכים היא פוגענית מאוד, גם אם היא נדחית בסופו של דבר. ספיר בירך על הבדיקה שמקיימת לשכת היועץ המשפטי בנושא המעצרים, והעיר שיש לבחון האם ריבוי המעצרים עד תום ההליכים משפיע גם על ריבוי המעצרים לצורכי חקירה.
ספיר אמר, כי הוא מצפה לטיפול מעמיק בתופעה קשה של אלימות שוטרים, וקיימת תחושה קשה לפיה לא תמיד החקירות במח"ש לא ממוצות עד תום. "ברור לי הקושי לבחון מה שקורה בפעילות מבצעית. עם זאת, צריך לזכור את המסר שזה משדר לאותם שוטרים, וגם לאזרח שתלונתו לא נחקרה. האלימות החמורה ביותר היא של מי שנושא בכוח המשרה, והיא סכנה אמיתית לחברה דמוקרטית", התריע.
בנושא אחר אמר ספיר, כי משרד המשפטים מנסה ליצור מסלול מובנה למעבר בין התביעה לסניגוריה הציבורית, אבל גם בלא מסלול שכזה - נעשים מעברים כאלו. "תובע טוב - ורובם כאלה - לא מחפשים הרשעה בכל מחיר וענישה מחמירה. תובע מוסרי מביא בחשבון גם את הנסיבות של הנאשם, והוא מבין את עוצמת הכוח והאחריות שבידיו", הוסיף.
נשיא בית הדין המשמעתי של המשטרה, תת-ניצב אמיר גור, הגיב באומרו, כי התפיסה המשטרתית היא שכאשר יש סיכוי סביר להרשעה ויש מסוכנות - יתבקש מעצר עד תום ההליכים. "אנחנו לא רוצים שסוחר סמים ימשיך למכור אותם ושסחטן לא ימשיך לסחוט, ואולי מישהו חושב שזה היגיון עקום; אני חושב שלא", הצהיר.
לדברי גור, חשיפת מקרי ההטרדה המינית מלמדת שמהלכיו של דנינו הובילו לתוצאות. "לאחרונה מפקדים למדו שמי שישמע ולא ידווח - יגיע לבית הדין המשמעתי. הארגון עושה רבות כדי לבער את אותן תופעות פסולות. זה נורא ואיום, נקודה, אבל נעשית עבודה". לטענת גור, גם אלימות המשטרה ירדה פלאים.
ראש חטיבת התביעות במשטרה, תת-ניצב לילי באומהקר, אמרה, כי לאורך חמש השנים האחרונות יש ירידה מתמדת באלימות שוטרים, ורוב העבירות המגיעות לבירור משמעתי או משפטי הן אחרות. "הסיפורים של שוטר שמכה כדי להוציא הודאה - פסו מן העולם", אמרה.

תאריך:  29/01/2015   |   עודכן:  29/01/2015
+המשטרה דחתה דיווח בפייסבוק על מרגמה
14:32 29/01/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אזרח שלח בפייסבוק תמונה ונ"צ של נפל מרגמה - ונענה שעליו להתקשר למוקד 100  ▪  היועץ המשפטי של המשטרה: באירוע מסכן חיים לא צריך להתעקש על פנייה למוקד; הוער והופקו לקחים

אירוע מסכן חיים [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקירות על אלימות שוטרים לא ממוצות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לא ממוצות? היית עדין
שמיל המוכה  |  29/01/15 11:27
2
הבעיה היא רוח המפקד
לשנות את החוק  |  29/01/15 12:30
3
דנינו המפכ"ל הכושל בכל הזמנים ל"ת
דנינו הכושל  |  29/01/15 13:22
4
שקרנים כולם במשטרה
oded yaari  |  29/01/15 15:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין, עידן יוסף
יממה לאחר שדחה את בקשתו של סגנו להתפטר, הודיע לו המפכ"ל שהוא יפוטר לאחר שימוע ולאחר קבלת אישורו של אהרונוביץ'
עמי דור-און
מה שדרוש למשטרה יותר מכל זה ניקוי ראש. וכיוון שדנינו המפקד העליון הניצב בצמרת, הוא חייב לקבל על עצמו את האחריות למפולת - ולהתפטר
יוסף אליעז
על נסיעת ראש הממשלה לנאום בפני שני בתי הקונגרס    ה'עליהום' על רעייתו שרה נתניהו    מדינת ישראל יכולה להשתבץ בקלות בין המדינות המושחתות    הפיזוזים של לבני ומופז    ומה קורה בצמרת המשטרה?
אפרים הלפרין
הדרגה הבכירה במשטרה היא רב-ניצב, ואחריה באים ניצב, תת ניצב, ניצב משנה וכו' - ושאלת המפתח היא מה מקור המילה ניצב, והאם לא הגיעה העת לשינוי בסולם הדרגות הבכירות במשטרה
עו"ד חיים שטנגר
"להצלחה אבות רבים, אך הכישלון יתום הוא" (פתגם עממי שאינו חל במדינת ישראל)    למה מפכ"ל משטרת ישראל יוחנן דנינו חייב להתפטר, ומיד!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il