X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אזרח שלח בפייסבוק תמונה ונ"צ של נפל מרגמה - ונענה שעליו להתקשר למוקד 100 היועץ המשפטי של המשטרה: באירוע מסכן חיים לא צריך להתעקש על פנייה למוקד; הוער והופקו לקחים
▪  ▪  ▪
אירוע מסכן חיים [צילום: פלאש 90]
לא רק במקרה מסכן חיים
הערתו של תנ"צ גורדון אודות החובה שלא להתעקש על דיווח למוקד 100 במקרה מסכן חיים היא הערה ראויה. עם זאת, יש בה קבלת אחריות חלקית בלבד של המשטרה.
סעיף 59 לסדר הדין הפלילי קובע כי "נודע למשטרה על ביצוע עבירה, אם על-פי תלונה ואם בכל דרך אחרת - תפתח בחקירה". משמעות הדבר היא שכלל לא נחוץ להתקשר אל המשטרה דווקא באמצעות מוקד 100 על-מנת לחייבה בבדיקת המידע.
כל פלטפורמה שבאמצעותה מגיע המידע אל המשטרה - בין אם זו הודעה בפייסבוק המופעל על-ידי המשטרה באופן רשמי, בין אם בפניה לשוטר שזמין פיזית לאזרח - כלולה במילים "בכל דרך אחרת" המופיעות בסדר הדין הפלילי.

המשטרה סירבה לקבל דיווח בפייסבוק על נפילת מרגמה באזור שדה בוקר, והתעקשה שהאזרח ידווח למוקד 100. היועץ המשפטי של המשטרה, תת-ניצב שאול גורדון, קבע (יום ה', 29.1.15) שהיה זה משגה והצהיר שהועברו הערות והופקו לקחים.
בועז ארד נתקל בנפל של מרגמה ודיווח על כך בפייסבוק של המשטרה, כשהוא מצרף צילום, מפה ונ”צ. תשובתה של המשטרה היתה: "אנא דווח על הנפל למוקד 100 של המשטרה בצירוף המיקום המדויק”. ארד השיב: “הייתי תחת הרושם שזה העמוד של משטרת ישראל וכי כחלק מהגוף הזה, יש לכם יכולת להעביר הלאה מידע לשאר זרועות המשטרה. ציינתי כאן את מיקום הנפל המדויק בקואורדינטות LAT/LON ואפילו צירפתי מפה. אנא עדכנו את המחלקה הרלוונטית בנתונים הללו, תודה”.
המשטרה הגיבה: פנייה זו בפייסבוק אינה מהווה תחליף לדיווח בתחנת המשטרה או במוקד 100. על-מנת שיוכלו לטפל באירוע מסוג זה יש צורך בהזדהות המדווח, כולל השארת מס’ טלפון ליצירת קשר במידת הצורך". ארד השיב: "אני מזוהה כאן בשמי המלא, אשמח למסור כל פרט אחר שתזדקקו לו בהודעה פרטית, לרבות מספר טלפון. עם זאת - אין בכוונתי לבלות את אחר-הצהריים של שבת בטרטור בין מוקדי המשטרה השונים ובהסברים על מדוע אני מדווח לתחנת באר-שבע (אליה אנותב בחיוג למוקד 100)על מפגע שנמצא בשדה בוקר"
3.5 שעות אחרי שהסיפור עלה בפייסבוק, וזכה לשורה של תגובות מלגלגות, שינתה המשטרה גירסה וכתבה לארד: "ראשית, הנושא הועבר מיד לידיעת הגורמים בשטח ונמצא בטיפול".
גורדון כתב לעו"ד פיני פישלר: "המענה שניתן לאזרח היה לקוי. אמת, ככלל יש לפנות למוקד 100. עם זאת, בדיווח על אירוע מסכן חיים, לא היה צורך להתעקש. הוער והופקו לקחים".

תאריך:  29/01/2015   |   עודכן:  29/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה דחתה דיווח בפייסבוק על מרגמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
מצטרף לביקורת על ריבוי המעצרים: בקשות לעצור עד תום ההליכים מוגשות גם כאשר אין מסוכנות    נשיא ביה"ד המשטרתי: חשיפת ההטרדות המיניות מלמדת על הצלחת מהלכיו של דנינו
איתמר לוין, עידן יוסף
יממה לאחר שדחה את בקשתו של סגנו להתפטר, הודיע לו המפכ"ל שהוא יפוטר לאחר שימוע ולאחר קבלת אישורו של אהרונוביץ'
עמי דור-און
מה שדרוש למשטרה יותר מכל זה ניקוי ראש. וכיוון שדנינו המפקד העליון הניצב בצמרת, הוא חייב לקבל על עצמו את האחריות למפולת - ולהתפטר
יוסף אליעז
על נסיעת ראש הממשלה לנאום בפני שני בתי הקונגרס    ה'עליהום' על רעייתו שרה נתניהו    מדינת ישראל יכולה להשתבץ בקלות בין המדינות המושחתות    הפיזוזים של לבני ומופז    ומה קורה בצמרת המשטרה?
אפרים הלפרין
הדרגה הבכירה במשטרה היא רב-ניצב, ואחריה באים ניצב, תת ניצב, ניצב משנה וכו' - ושאלת המפתח היא מה מקור המילה ניצב, והאם לא הגיעה העת לשינוי בסולם הדרגות הבכירות במשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il