X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיקת חדשות 2 חושפת את הסכומים שהוציא בית ראש הממשלה על משקאות אלכוהוליים משרד רה"מ: "הסכום תואם את הערכות חשב המשרד על סמך צריכת בקבוקי השתייה במעון הרשמי מאפריל 2009"
▪  ▪  ▪
שרה ובנימין נתניהו. בעיית מיחזור [צילום: חיים צח/לע"מ]
לא אלכוהוליזם
מי שפניו לאלכוהוליזם אינו רוכש יין, אלא פונה לליקרים, לוויסקי ולוודקה. הוא אינו קונה יין. כבר היה לנו בהיסטוריה ראש ממשלה שנתן עינו בכוס. נתניהו אינו כזה. יין במהותו נועד לאירוח וכך גם הרכש המסיבי שלו למעון ראש הממשלה - שם מתארחים שועי עם ועולם.

פחות מיממה לאחר הפרסום בהארץ לפיו אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, נטלה לכיסה כספים שלא כדין מדמי פיקדון על בקבוקי משקה שהצטברו במעון ראש הממשלה, בדיקת חדשות 2 מגלה את הסכומים שבהם נרכשו המשקאות, מרביתם אלכוהוליים, על חשבון המדינה - 100,000 ש"ח.
על-פי הדיווח של חיים ריבלין, משרד ראש הממשלה קנה משקאות אלכוהוליים משני ספקים. במשך שלושה חודשים בסוף 2010 נרכשו משקאות בסך 50 אלף שקלים - ובתקופה נוספת, חלקה חופפת, נרכשו משקאות נוספים בעוד 25 אלף שקלים. תיעוד נוסף מציג סכום דומה לתקופה של שנה וחמישה חודשים.
על-פי התיעוד הזה בלבד, נרכשו משקאות בסך 100 אלף שקלים במשך כשנתיים. מכאן שהצטברו בבית ראש הממשלה לא מעט בקבוקים שהיה למחזר, והכסף תמורתם אמור היה להיכנס חזרה לקופת המדינה.
"נתניהו לקחה את סכומי מחזור הבקבוקים לכיסה"
אל תחנת המיחזור של תאגיד אל"ה בדרום ירושלים היה מגיע מעת לעת ויקטור סרגה, נהגה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, כשהוא נושא שקית עם בקבוקים ריקים. "היה מביא הנהג שלה, של שרה, 60 שקל בחודש, מבערך 200 בקבוקים", סיפר אחד העובדים במקום לחדשות 2.
פעם בחודש, כך לדבריו, היה מגיע עם הנהג עם בקבוקי השתייה הריקים - ומקבל תמורתם את סכום הפיקדון במזומן ועוזב את המקום. העובדים מספרים שנתניהו לקחה את הכסף לכיסה בסכומים שהצטברו לאלפי שקלים.
עובד לשעבר בבית ראש הממשלה: "כשאני הייתי איתו זה היה הרבה, נסעתי לעזור לו, זה היה 100-120. שקיות שחורות כאלה, העמסנו ונסענו. תעשה פעם בשבוע, פעמיים בשבועיים 60 שקל זה יוצא לך בחודש הרבה כסף".
4,000 שקלים מפיקדון
עדות זו תומכת את עדותו של מני נפתלי, לשעבר אב הבית בבית ראש הממשלה, התובע כעת את המדינה על עוולות שנגרמו לו לכאורה במהלך שהותו בבית ראש הממשלה. נפתלי טען כי נתניהו הורתה לעובדים להחזיר את הבקבוקים לתחנת המיחזור ולנקודות האיסוף במרכולים ולמסור לה את הכסף שניתן להם בתמורה.
עד כה טענה משפחת נתניהו כי מדובר בטענות שקריות, אלא שהיום פרסם אמיר אורן כי משפחת נתניהו החזירה למדינה בשנת 2013 4,000 שקלים שהם כספי הפיקדון שנטלה שרה נתניהו לכיסה. הכספים הללו שייכים למדינה, שכן בקבוקי המשקה נרכשים כולם מכספי הציבור מכספים לא מבוטלים.
ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "בחודש מאי 2013 העבירה משפחת נתניהו ביוזמתה המחאה בסך 4,000 ש"ח לחשבות משרד ראש הממשלה. הסכום הנ"ל תואם את הערכות חשב המשרד על-סמך צריכת בקבוקי השתייה במעון הרשמי מאפריל 2009. ההמחאה הופקדה בחשבון הבנק של משרד ראש הממשלה".
בדיקת משרד המבקר
ממשרד המשפטים נמסר במענה לפניות כתבים בעקבות הפרסומים לגבי דמי פדיון הבקבוקים ועניין רהיטי הגן במעון ראש הממשלה, כי ביום 10.6.14 פנה מבקר המדינה אל היועץ המשפטי לממשלה בעקבות מידע שהתקבל במשרד המבקר בנוגע למעון ראש הממשלה, אשר כלל טענות שונות – לרבות בנושא רהיטי הגן והבקבוקים.
מיד לאחר קבלת המידע, סוכם בין היועץ יהודה וינשטיין לבין המבקר שפירא כי נוכח העובדה שהמבקר בודק את התנהלות מעון ראש הממשלה בכללותו, הרי שהמבקר ימשיך במלאכתו ויעיין בחומרים הקשורים לאותו מידע, לרבות המידע שהועבר לעיון היועץ, וככל שהמבקר יסבור בהמשך שיש צורך להעבירם לטיפול היועץ המשפטי לממשלה – כך ינהג.
במשרד הוסיפו כי מאז ועד היום לא הועבר חומר כאמור מהמבקר לטיפול היועץ והפרקליטות, לא בעניין הבקבוקים ולא בעניין רהיטי הגן.

תאריך:  29/01/2015   |   עודכן:  30/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבקר בודק עניין המיחזור בבית רה"מ
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אצל שרה הכל זה "אחרי המבול"
שבץ חלובה  |  30/01/15 00:10
 
- המסיבה של ציפורה עלתה 100.000
מקס פאואר  |  30/01/15 10:48
 
- תגובה כהלכה! אגב,"ידיעות"בחינם
ברכבת ובחנויות  |  30/01/15 11:49
2
תגובתי
שמ  |  30/01/15 00:35
3
גם אני שותה כוסית או שתיים
הניה  |  30/01/15 06:43
4
שיבדקו את ההוצאות והכנסות בבית
הנשיא שמעון פרס  |  30/01/15 08:55
5
אלכהול ובקבוקים
מזקני המדינה  |  30/01/15 09:16
 
- אם תימנע מלהשתתף בבחירות כפי
שכתבת כאן -  |  30/01/15 09:40
6
למען הסדר בדיקה השוואתית:-
מיכל מירושלים  |  30/01/15 09:50
 
- כל ההכפשות כלפי שרה כבר נראים
כבדיות מגוחכות  |  30/01/15 10:56
7
הבדיקה הזו של המבקר והפרסום
דוחה ומאוס  |  30/01/15 11:16
8
כדור בחילה נגד תקשורת אכזרית
מבשרת  |  30/01/15 12:02
9
האתר הזה הוא לא שופר של מוזס
שייייקה  |  30/01/15 12:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
ברס התפטר מתפקיד המנכ"ל בעקבות טיוטת הדוח    הוא הביא עימו את המהנדס דוד גת מנתיבי איילון, וגרם לחברה לשלם לו 3.3 מיליון שקל ללא מכרז ותוך ניגודי עניינים
איתמר לוין
בניהם של היו"ר, המנכ"ל והמשקיע החיצוני קיבלו משרות בקבוצה    היו"ר והמנכ"ל נסעו לחו"ל שלא לפי הנהלים    המדינה ויתרה על אופציה ל-25% ממניות החברה    פיקוח לקוי על הרכש    הסובסידיה הממשלתית שימשה לסיוע לחברות-הבנות
איתמר לוין
מבקר המדינה סבור שדווקא בשל הקדמת הבחירות, יש לקיים בהקדם את טכס ההוקרה לפעילי העלייה - לפי הבטחה שניתנה עוד בשנת 2000    ספק אם וינשטיין וג'ובראן יאשרו לקיים אותו כעת
עידן יוסף
הצו הזמני נועד למנוע מראש העירייה אברהם בינמו לפטר את מנכ"ל כלכלית נשר    ייבדק האם פיטוריו נועדו למנוע חשיפת שחיתות
איתמר לוין
יועצים למנכ"ל אבי פלדר מקבלים עשרות אלפי שקלים בחודש, למרות שלא ברור מה הם נותנים בתמורה    מפעל גבעון הפך את החריג לכלל ומתקשר באופן קבוע עם יועצים ללא מכרזים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il