X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סירב לאשר לנער חרדי, שטען שברצונו לקיים פסק של הרב עובדיה, להתחתן שלושה חודשים לפני גיל 18 השופט מתנגד לתקדים "במיוחד במגזר החרדי אשר בו יקדימו את מועד הנישואין"
▪  ▪  ▪
שיקול מערכתי [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

אין ליצור תקדים משפטי, אשר יאפשר לצעירים במגזר החרדי להתחתן לפני גיל 18 - גיל המינימום הקבוע בחוק. כך אומר (13.1.15) שופט בית המשפט למשפחה בירושלים, דניאל טפרברג.
נער בן 17 ותשעה חודשים ביקש אישור לשאת את בחירת ליבו, ואביו אמר שהמשפחות סברו שגיל המינימום עומד על 17 - כפי שהיה החוק לפני תיקונו. הנימוק לבקשה היה, שלפי פסיקתו של הרב עובדיה יוסף - יש לערוך את החתונה בתוך שלושה חודשים ממועד האירוסין, ואביו של הנער הסביר שבנו חושש לעבור על פסק זה.
נציגת היועץ המשפטי לממשלה התנגדה לבקשה והסבירה: "יש פה עניין של ראיה מערכתית. יש מגמה הולכת וגוברת של הגשת בקשות להיתר נישואין של מבקשים מתחת לגיל 18. אנו מרוקנים את החוק מתוכן ברגע שנותנים היתר בלי למצוא נסיבות חריגות".
טפרברג קיבל את עמדת המדינה: "השיקול המערכתי מחייב בנסיבות
העניין לא להתיר את הנישואין. מדובר בקטין שבעוד שלושה חודשים ימלאו לו 18 שנה ועל כן ניתן להמתין עד המועד הנ"ל.
חבל שהצדדים לא שקלו מראש את מעשיהם ויכלו לחסוך לעצמם עוגמת נפש והוצאות. בשל השיקולים המערכתיים כפי שציינתי והחשש שמא הדבר יהווה תקדים במיוחד במגזר החרדי אשר בו יקדימו את מועד הנישואין מהסיבות כפי שפורטו בפני, אינני מוצא לנכון להתיר את הנישואין הנ"ל".
הוא סיים: "בית המשפט מאחל מזל טוב לזוג אשר יערכו את הנישואין בעיתו ובזמנו כפי שייקבע על ידם. כפי שנאמר: שיהיה להם ברכה ומזל".

ה"נ 52286-12-14, נ"ל נ' היועץ המשפטי לממשלה / פרוטוקול והחלטה
דחיית בקשת נער חרדי להתחתן בגיל 17 ותשעה חודשים
נישואים בקרב קטינים / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת יושב ראש הוועדה לזכויות הילד, חבר הכנסת זבולון אורלב ועניינו "נישואים בקרב קטינים". נישואי קטינים זו תופעה בעלת השלכות שליליות רבות, בעיקר הקושי להתמודד עם מחויבות משפחתית וגידול ילדים בגיל צעיר. בנוסף לכך, קיים חשש כי הריון בגיל צעיר, עלול להוביל לנזק פיסי ונפשי לאם ולתינוק. כתוצאה מכך, מדינת ישראל אינה מתירה לקטינים להינשא, אלא במקרים בהם הרשויות בוחנות את המקרה ומחליטות כי הנסיבות מאפשרות זאת. מן המסמך עולים הממצאים הבאים: • הסדרת גיל הנישואים בישראל נעשית באמצעות חוק גיל הנישואים, התש"י–1950, על-פי הקבוע בחוק הגיל המינימאלי בו מותר להתחתן הוא 17, במקרים חריגים ניתן להתחתן לפני כן באישור בית-משפט. דבר חקיקה נוסף הקשור לגיל הנישואים הוא האיסור בחוק העונשין, התשל"ז – 1977 על בעילת קטינה או קטין. • מנתוני הנהלת בתי המשפט עולה כי משנת 1997 מוגשות כמה עשרות בקשות לנישואי קטינים בכל שנה, בממוצע, קצת יותר מעשר מהן מאושרות. • בשנת 2006 נרשמו במשרד הפנים 156 נערות כנשואות, בשנת 2007 המספר ירד ל-143 ואילו בשנת 2008 הוא עלה לכ-636 נערות. במקרים רבים, נישואי קטינות נערכים ללא ידיעת הרשויות, ורק שנים לאחר קיום החתונה, כאשר הנערה עברה את גיל 17, נעשית פניה לקבל אישור רשמי לנישואים. כתוצאה מכך, מרשם זה אינו משקף בהכרח את מספר הנערות שנישאו בפועל. • לבקשת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, ערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עיבוד מיוחד של הנתונים לצורך דיון זה. • מהנתונים המעובדים עולה כי בין השנים 2007-2005 התחתנו כ-300 נערות בשנה לערך, בשנת 2008 מספר זה ירד ל-142. כאמור, במקרים רבים הדיווח נעשה בדיעבד, ולכן ייתכן והנתון המתייחס לשנת 2008 אינו משקף את מספרן המדויק של הנערות שהתחתן באותה השנה. • בחלוקת נתונים אלה לפי דת עולה כי רובן המוחלט של הנערות שנישאו הוא מוסלמי, מספר הנערות היהודיות שהתחתנו בשנים הללו עומד על מקרים בודדים בשנה. • לטענת גורמים האמונים על הסדרת הנישואים בישראל עולה כי לטענתם נעשים מאמצים למנוע את התופעה. כך למשל, הרבנות, בתי-הדין הרבניים ובתי-הדין השרעיים אינם מאשרים נשואים מתחת לגיל 17. במידה ונודע להם כי נישואים כאלה נערכו הם מעבירים את המידע למשטרה ולפרקליטות. • בין השנים 2009-2005 נפתחו תיקים בודדים בלבד בגין עבירה על חוק גיל הנישואים או בעילת קטינה, לא נמצא מידע בדבר הגשת כתב אישום בגין עבירות אלה. בשנת 2010 נפתחו 12 תיקים בגין עבירה של נישואי קטינה, כל התיקים עדיין בחקירה. לטענת גורמי המשטרה והפרקליטות, עקב קושי בהגשת כתבי אישום נגד מעורבים בפעולות אלה, הוחלט לתעדף את הטיפול למקרים הקשים ביותר, כגון: נישואי נערה מתחת לגיל 14 כאשר במועד חשיפת האירוע היא מתחת לגיל 16, הפרש של 10 שנים בין הנערה לבעל ועוד. • לטענת הפרקליטות, במקרים רבים נודע לגורמי אכיפת החוק על כך שנישואים נערכו ללא היתר רק כאשר הנערה בהריון או אפילו עם מספר ילדים. כתוצאה מכך, לטובת הילד והמשפחה מחליטים הרשויות שלא לנקוט בהליכים נגד בני הזוג. • על אף הדרישה בחוק לקבלת היתר נישואים במקרים של נישואים מתחת לגיל 17, הנתונים, השנתיים בממוצע, על מספר הבקשות שהוגשו (עשרות בודדות) ומספר הבקשות שאושרו (כעשר בקשות) לעומת מספר הנישואים שנערכו בפועל (כ-300) מלמדים על היעדר פיקוח יעיל על יישומו של החוק.
תאריך:  01/02/2015   |   עודכן:  01/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש נגד תקדים לנישואי חרדים קטינים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
עובדיה יוסף מת מזמן ולא יכול
דורש צדק  |  1/02/15 22:48
 
- טיפת כבוד לרב גדול וצדיק
חצוף  |  2/02/15 08:03
2
להתחתן לא רשמי
ניר גולן  |  2/02/15 05:20
3
חוק החילוני מכתיב דת חדשה?
HAMEDINAI  |  2/02/15 08:17
4
אבל החוק מרשה מקרים חריגים
HAMEDINAI  |  2/02/15 08:32
5
ביהמ"ש או לא?עוד יכנסו לתחתוני
ערדודי  |  2/02/15 08:57
6
כפיה דתית חילונית ל"ת
מאיר3  |  3/02/15 17:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ועדת הבחירות המרכזית הוציאה, על-פי בקשת קצין הבחירות בצה"ל, צו מניעה נגד הרב אביחי רונצקי    הצו אוסר עליו שימוש בצה"ל ובחייליו בתעמולת הבחירות באופן העשוי ליצור רושם שצה"ל מזוהה עם מפלגת הבית היהודי שבמסגרתה מתמודד רונצקי
איציק וולף
בשל מחלתו של השר לאזרחים ותיקים הצביעו השרים על ההכרזה עליו כבעל נבצרות זמנית    השר בנט ימלא את מקומו עד להחלמתו או עד לבחירות, המוקדם בין השניים
אלעזר לוין
ראש עיריית בת ים: "יד ימין של המדינה נתנה מענק לבניית 200 יחידות דיור מוגן, ויד שמאל הטילה ווטו על הפרויקט"    גם בניית 200 דירות לסטודנטים נעצרה - שני הפרויקטים הוקפאו על-פי דרישת משרד הפנים
אלעזר לוין
חברת ווב-פאלס שכרה מאמות השקעות וויתניה עוד 530 מ"ר בבניין משרדים    מנהלת מו"מ לשכירת שטחים נוספים בבניין
אלעזר לוין
הקונים, חציים משקיעים, מצפים לרווחי הון עם הפעלת עיר הבה"דים    צבי פוקס רכש את המגרש מרמ"י ב-110 אלף שקל לדירה    דירות 5 חדרים - 2.2 מיליון שקל בהוד השרון, 1.6 מיליון שקל בחדרה    "הציבור איבד את אמונו בכל ההכרזות על הוזלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il