X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסבירה שהטלת הוצאות על עותרים ציבוריים כאשר לעתירה לא היה יסוד, תועיל להקטנת העומס ולהחזרת בית המשפט לתפקידו המרכזי רון שפירא: גרוניס חטא בגאווה בתגובתו למשוב
▪  ▪  ▪
גביזון. "חלק צנוע יותר" [צילום: פלאש 90]
לדור על נאור: הדין נגזר מן העובדות
איתמר לוין
פרקליט המדינה לשעבר מסביר שגישה זו מובילה את נאור לרמת בקיאות והכנה המדהימה את המתדיינים בפניה * מספר על משפט הבנקאים: ניצלה את ההפסקות כדי להכין קושיות למומחים
לרשימה המלאה

"כאשר משפטן היה יכול לצפות כי העתירה תידחה על הסף, שכן לא התגבשה עילה לפנות לבית המשפט דווקא, טוב שתהיה בצד דחיית העתירה גם אמירה כי להחלטות מסוג זה יש עלות ויש מחיר לעותר". כך סבורה פרופ' רות גביזון, בהביעה תמיכה במדיניותו של נשיא בית המשפט העליון היוצא, אשר גרוניס, לפסוק הוצאות לחובתם של עותרים ציבוריים.
במאמר המתפרסם בבטאון הלשכה "עורך הדין" מוסיפה גביזון: "ככל שהנוהג הזה מתבסס, משתנה במידה מסוימת גם התרבות המשפטית והפוליטית. כך אפשר גם לחזור אל ההבחנה הקריטית בין עניינים שהם בעיקרם פוליטיים, ולכן אינם שפיטים בעיקרם, ובין אלה שבהם יש יתרון ייחודי וחשיבות גדולה להכרעה שיפוטית דווקא.
"הדבר חיוני לחיזוק יכולתו של בית המשפט למלא את תפקידו החשוב בהגנה על זכויות, בלי שהוא מואשם בהרחבת יתר של סמכותו בצורה המערערת את בסיס הלגיטימציה שלו. בסופו של יום, הבהרת גבולות הגזרה והצטמצמות מודעת של בית המשפט לסוגיות משפטיות תסייע גם לעניין העומס, ולכן תשפר את יכולתו של בית המשפט לתת למתדיינים לפניו סעד מהיר ויעיל".
גביזון תומכת בקו שהוביל גרוניס - חזרה למודל של "בית משפט שאינו תופס את עצמו כשותף מלא לחקיקה ולשלטון, כרשות דוות מעמד ומשקל, אלא משמש מוסד חשוב מאוד, עצמאי מאוד, מתרחק מפוליטיקה, שתפקידו העיקרי ליישם את החוקים ולהגן על זכויות הפרט. לא לתקן עולם, לא לתת מנהיגות כאשר אנו סובלים ממנהיגות מדינית או רעיונית הנתפסת כבעייתית בעיני חלק מהציבור, אלא להיות חלק צנוע יותר ממערכת שלמה של חקיקה וביצוע. שפיטה כפעילות שעיקרה פרשנות ויישום החקיקה הקיימת ויישוב סכסוכים - ולא חקיקה או פיתוח המשפט".
פרופ' רון שפירא עומד באותו גיליון על שני קווים מנוגדים בהתנהלותו של גרוניס. לדבריו, מצד אחד הפגין גרוניס שפלות רוח וצניעות בסגנון של פסקי הדין שכתב. הללו "ענייניים ופורמליים. אישיותו של המחבר נבלעת בהם בסמכותו הרשמית נטולת הפנים. פסיקותיו חפות מהתייפיפויות, מדברי שירה ומנאומים חגיגיים שאינם צריכים להכרעה. בהשוואה לחלק מחבריו השופטים, הרי זאת מידת חסידות".
מצד שני, אומר שפירא, הפגין גרוניס גאווה בחרם שהטיל על הלשכה בתגובה למשוב השופטים שיזם העומד בראשה, דורון ברזילי. "תגובתו הבעייתית סימנה את השופטים כקבוצת אינטרס בפוליטיקה של המקצוע המשפטי, כמין מפלגה או ועד עובדים התומך מבחוץ באחת הסיעות של הלשכה", הוא טוען. "השתכשכות זו בביצת הארגון המקצועי, לא זו בלבד שאינה מועילה לקידום האינטרסים שהנשיא גרוניס ביקש לקדם, היא אף מעוררת שאלות חוקתיות לא פשוטות" משום שאין הוא מוסמך להורות לשופטים לחדול ממגע עם הלשכה.

תאריך:  02/02/2015   |   עודכן:  02/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גביזון לצד גרוניס: הוצאות בעתירות סרק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גרוניס פסק בניגוד לעובדות
במו עיני  |  2/02/15 12:25
2
עם כל הכבוד הראוי
חרד  |  2/02/15 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
כך הבהיר צ'אקר הייגל    החיילים האמריקניים צריכים לתמוך במתקפת האוויר על ארגון המדינה האיסלאמית
יפעת גדות
יעל זילברמן-רומנו מונתה לסמנכ"ל לקוחות ושותפים בינלאומיים
עידן יוסף
המדען אלברט איינשטיין מבקר בארץ-ישראל ומתקבל בכבוד רב
איתמר לוין
לבני ביקשה מגרסטל לבדוק האם בכירים בראשות לדור ידעו בזמן אמת על עבירות המין המיוחסות לכהן, אך וינשטיין מנע זאת    וינשטיין טרפד גם בדיקה בנוגע להתנהלות הפרקליטות מול מאיה פורמן בעקבות משפט זדורוב    ניצן מעכב מזה שלושה חודשים את הטיפול בפרקליטה רשלנית ובלתי אמינה
הדי כהן
מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי הגיב על מכתבו של ראש אגף התקציבים, אמיר לוי, שבו נכתב בין השאר כי "על חברת נת"ע לצאת באופן מיידי למכרז לבחירת חברה מנהלת לפרויקט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il