X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי הגיב על מכתבו של ראש אגף התקציבים, אמיר לוי, שבו נכתב בין השאר כי "על חברת נת"ע לצאת באופן מיידי למכרז לבחירת חברה מנהלת לפרויקט"
▪  ▪  ▪
עוזי יצחקי [צילום: פאביאן קולדורף]

חילופי האשמות בין משרד האוצר למשרד התחבורה בנוגע לקידום פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן: אתמול שלח הממונה על אגף התקציבים באוצר, אמיר לוי, מכתב למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ובו הוא מציין את הליקויים בניהול הפרויקט וקורא לאחד את כל מכרזי נת"ע, לבטל את מכרז הקרונות ולצאת למכרז ניהול הפרויקט. אם לא יבוצעו הפעולות הללו, כותב לוי, הרכבת הקלה עלולה להתעכב עוד ולחרוג מתקציבה. בתגובה למכתב, שלח הבוקר יצחקי מכתב משלו ובו הוא טוען: "אין לגורם ממשלתי כלשהו סמכות לפעול בניגוד להחלטות האמורות. ההתנהלות גורמת פגיעה בתדמית מדינת ישראל ותגרור תביעות רחבות היקף".
פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן הוא אחד הפרויקטים המשמעותיים והיקרים ביותר של ישראל. מדובר ברשת של קווים, בחלקם תת-קרקעיים, הצפויים להסיע בסופו של דבר כ-200 אלף נוסעים ביממה. עד כה הושקעו בפרויקט יותר מ-2 מיליארד שקל בעבודות מקדימות ובחפירות הפירים והפורטלים. מאז 2011, אז החליטה הממשלה על תקצוב הפרויקט, צמח אומדנו בכ-5 מיליארד שקל והוא ועומד כיום על כ-16.1 מיליארד שקל.
אתמול החליט אגף התקציבים באוצר להתערב בקידום הפרויקט. במכתב של לוי, שהגיע לידי "גלובס", נכתב כי יש לטפל באופן ניהול הפרויקט. בין השאר כתב לוי כי "על חברת נת"ע לצאת באופן מיידי למכרז לבחירת חברה מנהלת לפרויקט". נזכיר כי לפני שלושה חודשים פרסמנו ב"גלובס" כי נת"ע עמדה לחתום על הסכם עם חברת PB בפטור ממכרז כדי שזו תנהל את פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה, ואולם החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי בויאנג'ו, עיכבה את אישורו עד שתבחן אם אכן יש הצדקה להעניק במקרה זה פטור ממכרז.
לוי הוסיף עוד כי יש לפעול באופן מיידי לאיחוד כללי מכרזי החברה שאינם נוגעים לעבודות התשתית, כלומר את מכרזי המערכות, התחזוקה וההפעלה, ולהוציא אותם כמכרז משולב. עוד ממליץ לוי לאחד למכרז זה גם את מכרז הקרונות שכבר יצא, אף שבשבועות הקרובים אמורה הייתה נת"ע להכריז על הזוכה. "על נת"ע לבחון בהקדם האפשרי את המשמעויות המשפטיות באשר למכרז הקרונות וזאת כדי לצמצם ככל הניתן את חשיפתה לצדדים שלישיים עם ביטולו".
מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי השיב למכתבו של לוי וכתב כי משרד האוצר פועל באופן חמור, בכך שהוא מתערב בתפקידו של משרד התחבורה. "אין סמכות לפקיד כלשהו בממשלה, בכיר ככל שיהיה, לפעול בניגוד להחלטות הממשלה ולמדיניות הממשלה", כתב יצחקי, "מדובר במעשה חמור ביותר של גורמי משרד האוצר".
בהמשך מכתבו טוען יצחקי כי "כל הניסיונות והכוונות לעכב את המשך ביצוע הפרויקט הינם פסולים ועלולים לגרום נזק בלתי הפיך לפתרונות תחבורה הכרחיים בגוש-דן והשלכות קשות על המענה למצוקת הדיור באזור המבוקש ביותר".
בסוף מכתבו מזהיר המנכ"ל מפני ההשלכות של התערבות זו. "ההתנהלות הפסולה גורמת פגיעה בתדמית וחזות מדינת ישראל כולה אל מול חברות מכל העולם אשר הגישו הצעותיהן להתמודדות במכרזים, וזכו בהם. כמובן, הדבר גם יגרור תביעות רחבות היקף".
מנת"ע לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

תאריך:  01/02/2015   |   עודכן:  01/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"התערבות האוצר ברכבת הקלה - מעשה חמור"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בוודאי חמור = חמור
משה רבנו  |  2/02/15 14:55
2
נו ?
טולסטוי  |  2/02/15 20:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הצדדים הגיעו להבנות ולפיהן לא יושבת השירות - לפי שעה    ועד העובדים: השגנו הישגים חשובים - דור ב' יושווה בהדרגה לדור א'
עידן יוסף
עיקר הפגיעה בשירות תהיה באזור ירושלים    פגיעה ניכרת גם בשירות במרכז הארץ ובדרומה, ואף בסניפי הצפון    המשטרה התבקשה לבצע מעצרים במקרה של סגירת סניפים
עידן יוסף
מחלוקת ביש עתיד: מס' 2 במפלגה שי פירון חשף כי המפלגה לא תקדם תחבורה ציבורית בשבת, אך היושב-ראש לפיד טוען כי יש עתיד תעשה זאת בכל כוחה
הדי כהן
בחודש שעבר פשטו חוקרי להב 433 על משרדיו של ויז'ניצר בחשד כי תיווך במסגרת פרשת השחיתות הגדולה בישראל ביתנו    מקורביו טוענים: "נת"ע היא זו שתפסיד מזה. היו"ר עשה עבודה נהדרת"
עידן יוסף
רכבת ישראל הוסמכה בתקן הבינלאומי לניהול איכותי 9001 ISO    במסגרת תהליך ההסמכה נקבעה מדיניות לאיכות שירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il