X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המבקש טוען, כי האתר שותל מידע שיווקי ופרסומי סמוי בחלק ניכר מן הכתבות, תוך שהוא אינו מגלה לקורא מהו תוכן מערכתי ומהו תוכן שיווקי
▪  ▪  ▪
"רנדומאליות שיטתית מתוחכמת"
כמה דוגמאות
הבקשה כוללת שורה של דוגמאות לתוכן השיווקי הנסתר המופיע, על-פי הטענה, ב-ynet. מדובר בין היתר בפרסומת להרזיה במכון אברהמסון; בשורה ארוכה של מוצרים שמשווקת רשת סופר-פארם שהוזכרו בכתבות על נשירת שיער, בריאות ילדים בחורף, דיכאון בחורף, וירוסים בדרכי הנשימה, שיעול ועוד; בסטודיו נייל שהוזכר בכתבה של הטיפול בכפות הרגליים בחורף; וברשת גו אקטיב, שזכתה לכתבות מהללות.

בקשה לתביעה ייצוגית ב-10 מיליון שקל נגד האתר ynet, בטענה שהוא שותל תכנים שיווקיים ופרסומיים בתוכן המערכתי. הבקשה הוגשה (1.2.15) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בידי ויקטור עטיה.
לטענת עטיה, ynet עמוס בערוצים מסחריים המוצגים כערוצי תוכן מערכתיים, ודרך אלה מקבלים הגולשים הטפות בתחומים שונים - מדפוסי צריכה בריאותיים מומלצים ועד אורח חיים שראוי שיאמצו או כתבות רכילותיות שונות, כאשר מאחורי המסרים הללו ניצב אינטרס מסחרי.
לדברי המבקש, אותו תוכן פרסומי מקודם לרוב בדף הבית על תקן תוכן עיתונאי, ובתוך העמודים עומד הקורא בפני כתבה הנחזית אינפורמטיבית נקייה. למעשה משולבים בה אין-ספור מותגים וגופים עסקיים, מבלי שהצרכן יכול לבצע אבחנה אוטונומית לגבי השלב בו המסר המוצג הוא פרסומי-שיווקי. בבקשה נאמר, כי הפלטפורמות הפרסומיות בולטות בכל תחומי התכנים, ובעיקר בתחומי הבריאות, הספורט, הילדים, אורח החיים, הדיאטה, המשפחה והרכילות.
לדברי עטיה, המיוצג בידי עוה"ד טלי לופו ושרון ענבר-פדלון, ynet נוקט ברנדומאליות שיטתית שיווקית מתוחכמת להחדרת הפרסום הסמוי. הקורא התמים נחשף תחילה לכתבה, מתרשם ממידע תיאורתי רלוונטי נשוא הכותרת, ובשלב בו הוא נחשף לתוכן השיווקי-פרסמי השתול בה. לרוב, התוכן הפרסומי מופיע בסוף הכתבה, כאשר האתר נמנע מלציין שהמדובר במדור פרסומי או בתוכן שיווקי, ונמנע מלבצע הפרדה נהירה בין המידע המערכתי למידע השיווקי.
בתביעה נכללות מקצת מדוגמאות המסע הפרסומי המוסווה של ynet בין היתר בתחום הפארם והבריאות: כך בכתבה שכותרתה: "סוף עונת הנשירה איך להבריא את השיער" הייעוד הפרסומי הינו מוצרים תמרוקים ותכשירים לטיפול או סיוע או מניעת נשירת השיער.
בכתבה אחרת תחת הכותרת: "לקראת החורף איך לשמור על הילדים בריאים" הייעוד הפרסומי הוא צמחי מרפא, תוספי תזונה, תמרוקים, שמנים, מוצרים הומאותפיים. כך כתבה תחת הכותרת: "לא להזניח: לשמור על כפות הרגליים בחורף" כאשר הייעוד הפרסומי הוא מוצרים ותמרוקים לטיפוח כף הרגל, או כתבה תחת הכותרת: "כל הטיפולים להתגבר על דיכאון החורף" הייעוד הפרסומי הוא תכשירים תרופתיים ותוספי תזונה וצמחי מרפא נוגדי דיכאון,
כך כתבה שכותרתה: "וירוסים בדרכי הנשימה: מהו הטיפול היעיל" הייעוד הפרסומי תכשירי אינהלציה, או כתבה שכותרתה: "החורף התחיל" הכינו את ארון התרופות הביתי" הייעוד הפרסומי תרופות נגד חום, כאבים, הצטננות, אלרגיה ואסתמה.
לדברי התובע המדובר בתוכן ממומן לרבות טובת הנאה אשר מקבלת ynet וכי בכל הכתבות הללו לא יהיה בנמצא אזכור למונחים "פרסום", "מדור פרסומי", "פרסומת", " תוכן שיווקי", וכו' אשר יהיה בכוחו לאותת בפני צרכני התקשורת וציבור הקוראים כי הם עומדים להיחשף לפרסום אגרסיבי ואימתני.
לדברי התובע, ליבת תביעתו נוגעת בצורך החברתי-צרכני והכלכלי להביא למיגורה של תופעה שיטתית פסולה בערוצי התקשורת השונים, המשלבים פרסומות סמויות במסגרת ידיעות הנראות כמערכתיות ואינפורמטיביות לכל דבר, ללא גילוי נאות לציבור הקוראים שהמדובר בתוכן שיווקי-פרסומי. טרם הוגש כתב הגנה.

ת.צ. 1715-02-15
תאריך:  02/02/2015   |   עודכן:  02/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה לייצוגית: תוכן שיווקי מרובה ב-ynet
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ומה בענין "העובדות" הפוליטיות ל"ת
שהוא שותל בכל?   |  2/02/15 15:55
2
עטיה מדבר על: תופעה שיטתית״
מוזר מאד  |  2/02/15 16:50
3
חבל על האגרה
בלונד  |  2/02/15 17:33
4
האם החונטה השופטת תגן על ויינט
הגלשנית משדרות  |  2/02/15 20:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
שטח הנטיעות החדשות היה קטן ב-45% מהשטח בשנת 2012    ההוצאה החודשית על פירות יבשים - 44 שקלים    מחירי הפירות היבשים עלו בשנת 2014 ב-8.2%
עופר וולפסון
מהצעה שפרסמה רשות ניירות ערך עולה כי נוצר צורך לבצע התאמות בתקנות חתימה ודיווח אלקטרוני ובתקנות דואר אלקטרוני מאובטח, על-מנת להתאים את המונחים הקיימים לזירות הסוחר
מירב ארד
כך קובע דוח חדש של רשות התעופה האזרחית אשר הוצג בפני שר התחבורה    בשנתיים הראשונות ליישום ההסכם חל גידול של 9.5% בממוצע במס' הטיסות
איציק וולף
הטלוויזיה האירנית הרשמית דיווחה על שיגור לווין בשם 'פאג'ר'    לא נמסרו פרטים נוספים    חשש במערב משימוש צבאי בטילים שמסוגלים לשאת לווין לחלל
איציק וולף
יו"ר יש עתיד בחר את שערי כלא מעשיהו כלוקיישן להצגת תוכנית תשעת צעדי החקיקה נגד שחיתות שלטונית    יש עתיד תציג את התוכנית כתנאי הכרחי במו"מ הקואליציוני    בין צעדי החקיקה: איסור מוחלט להתמודדות מורשע בעבירה שיש עמה קלון על משרה ציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il