X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרמטכ"ל העניק הערב ציונים לשבח ועיטורים ל-55 חיילים ול-15 יחידות שהשתתפו במערכה גנץ: "בכל פעם שרצינו לפגוע - פגענו, וכך יהיה גם בעתיד"
▪  ▪  ▪
הרמטכ"ל עם מקבלי האותות [צילום: דו"צ]

בטקס הענקת העיטורים והציונים לשבח, הוענקו (יום ב', 2.2.15) במחנה פלמחים עיטור המופת, ציונים לשבח ואות הערכה בדרגת ראש המטה הכללי למפקדים ולוחמים, שפעלו באומץ לב ובגבורה במהלך מבצע צוק איתן. הם נמסרו ל-55 לוחמים ול-15 יחידות.
הטקס נערך במחנה "פלמחים", במעמד שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, יושב-ראש הוועדה המטכ"לית לעיטורים ולציונים לשבח, נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף שי יניב, חברי פורום המטה הכללי, קציני חיל ראשיים, מפקדי היחידות והמשפחות.
שר הביטחון, משה יעלון: "לפיד הגבורה עובר מדור לדור. הלפיד הזה הונח בקיץ החולף בידיכם, חיילים וחיילות, מפקדים ומפקדות, בסדיר ובמילואים, שעה שיצאתם להילחם ביחד עם חבריכם, בחמאס ובשאר ארגוני הטרור ברצועת עזה אשר שמו להם למטרה לשבש את חיי תושבי הדרום ולהרוג בנו משום מי שאנחנו".
הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ: "גבורה זו שייכת לכלל המשתתפים במערכה, מעצם בחירתם ונכונותם לעשות מעשה נוכח סכנות אפשריות. מקבלי העיטורים, הצל"שים, האותות והתעודות - ברגע האמת, תחת אש כבדה, כשברקע נשמעים ללא הרף רעמי התותחים וחרף כל הסכנות, הוכחתם גבורה מהי: אתם, שבסערת הקרבות עשיתם צעד אחד נוסף של אומץ לב וגבורה שהכריע את הקרב; צעד אחד נוסף של נחישות שפרץ את הדרך להצלחת המשימה; צעד אחד נוסף שנלקח בהחלטה של רגע והיטה את כף המאזניים; צעד אחד נוסף בו פעלתם מעבר למה שהוכשרתם והתאמנתם לקראתו; עשיתם את הצעד כשהמחשבה כי אתם עלולים לשלם את המחיר היקר מכל לא עמדה לנגד עיניכם, ולבטח לא חסמה את פעולתכם, והכל-למען ביטחון חבריכם והשלמת המשימה, למען הגנת המולדת וחירות ישראל. אתם, מפקדי צה"ל וחייליו, הפועלים מתוך אחריות לאומית, תחושת שליחות ואמונה בצדקת הדרך- אתם הצוק האיתן של מדינת ישראל.
עוד אמר גנץ כי אירועי השבועיים האחרונים בגבול הצפון הוכיחו שוב, כי עימות- קטן כגדול - עלול להתלקח בין רגע. "אויבינו בכל הזירות אומנם מדברים הרבה, אך יודעים כי עינינו פקוחות, ומכירים ביכולותינו. בכל פעם שרצינו לפגוע - פגענו, וכך יהיה גם בעתיד".

הוועדה דוחה ההכרעה

ועדת החוץ והביטחון קיבלה החלטה לדחות, בשלב זה, את אישור רשימת הגופים האזרחיים שיזכו לקבל את האות. על-פי התקנות, את הרשימה מרכיב משרד הביטחון אך האישור הסופי ניתן על-ידי ועדת החוץ והביטחון. זאת בניגוד למתן אות המערכה לחיילי צה"ל והגופים הביטחוניים, להם ניתן האות בסמכות שר הביטחון וועדת שרים לטקסים וסמלים.
על-פי נציג משרד הביטחון בדיון, עו"ד ישי יודקביץ, הקריטריונים למתן אות המערכה הם: משך המערכה, האם מדובר באירוע רב זרועי, השפעת האירוע על האזרחים, היקף רמת המעורבות של מערך המילואים וכן והיקף התמרון הקרקעי. עוד הוסיף עו"ד יודקביץ כי אחד העקרונות שהצבנו לעצמנו במהלך בחינת רשימת הגופים האזרחיים שיקבלו את אות המערכה הוא הניסיון לצמצם ככול הניתן של הרשימה כדי למנוע זילות בחשיבות האות. בעתיד נידרש לעשות תיקוני חקיקה כדי להתאים את הקריטריונים למציאות הביטחונית.
על-פי יו"ר הוועדה, ח"כ יריב לוין: "נראה מוזר שאזרחים מקבלים את אות המערכה. התרגלנו מניסיון העבר שאת האות מקבלים רק בסיומו של אירוע צבאי מז'ורי. זה נראה מאוד בעייתי. האותות הללו אמורים להינתן לאותם אלה שנלחמו בחזית אבל כאן בחרו להרחיב משמעותית את ההגדרות. קשה לדעת איפה זה ייעצר. לאותות הללו יש משמעות אדירה מבחינת המסר, הערכים ומורשת הקרב. צוק איתן זו לא מלחמת יום הכיפורים ולא מלחמת ששת הימים וגם לא מלחמת לבנון הראשונה. יש כאן זילות של ממש בכל הקשור למשמעות שניתנת לאות המערכה. נכון לעשות חושבים לאן הולכים עם ההגדרות הקיימות. כרגע זה נראה שאנחנו מתקדמים לעבר מדרון בשעה שנכון שאדם יקבל במהלך חייו מספר מצומצם ביותר של אותות מערכה. חייבים לשמור על המעמד של האותות הללו. על-פי הקריטריונים הקיימים בכל שנתיים נחלק עוד אות.
לנוכח הדברים האמורים, קבע יו"ר הוועדה כי נכון שמשרד הביטחון יחמיר באופן משמעותי את הקריטריונים לקבלת האות. כמו-כן יו"ר הוועדה דרש כי משרד הביטחון יצא בקול קורא שיפנה לכל מי שרואה את עצמו כראוי לקבל את אות המערכה באופן שקוף, פתוח ומהיר. על-פי הרשימה שתתקבל יבחן משרד הביטחון את התאמת הפונה למול הקריטריונים שיקבעו. לאחר הרכבת הרשימה המעודכנת יפנה משרד הביטחון בשנית לועחו"ב בכדי לקבל את האישור הנדרש על הרשימה.

תאריך:  02/02/2015   |   עודכן:  02/02/2015
+שאבאס התפטר מועדת בדיקת צוק איתן
09:46 03/02/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ההתפטרות - על-רקע הביקורת שהוטחה בשאבאס, יו"ר הוועדה שהקים האו"ם לבחינת ההתנהלות הישראלית במבצע שהתקיים בקיץ האחרון, אודות הטיה פרו-פלשתינית  ▪  נתניהו: יש לגנוז את דוח הוועדה שהקימה נציבות האו"ם לזכויות אדם שאין בינה לבין זכויות אדם דבר וחצי דבר

שאבאס. לא רוצה לאפשר ספין ישראלי

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרמטכ"ל העניק את עיטור המופת וצל"שים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אריאל י. לוין
אפרים ענבר ועמיר רפפורט אומרים שאפשר רק לנהל את הסכסוך הישראלי-פלשתיני    אובמה ממשיך לא להבין את המציאות במזה"ת    כל עוד אין שינוי בחינוך הפלשתיני - לא יהיה פתרון לסכסוך
יעקב עמר
העולם "מבין" שאחרי הריסת יישובינו הפורחים והפסקת "הכיבוש" לא נסבול טרור נגדנו. במסגרת הבנה זו האו"ם כבר מינה ועדה משלו לבדיקת פשעי המלחמה בעזה ועתה בית הדין בהאג החל בהליך. בדיוק כפי שחזו וסיפרו לנו חבורת המומחים ההזויים. שמא תאמר שלפחות עכשיו מישהו מהם יקום ויאמר טעיתי?
עופר וולפסון
בעקבות הבקשה הפלשתינית, יפתחו תובעים בביה"ד הבינלאומי בחקירה ראשונית - צעד שעלול להוביל להגשת כתבי אישום נגד בכירים    גם הצד הפלשתיני ייבדק
איתמר לוין
מדגיש שאין היתר לירות בכוונה להרוג דווקא את החייל החטוף, ושאין היתר לחרוג מהדין הבינלאומי או לפעול בצורה העלולה לפגוע בצורה בלתי מידתית באזרחים
אברהם פכטר
חקירה פלילית איננה כלי מתאים ונאות לבדיקת פקודות והחלטות מבצעיות שנעשות תחת אש. הכלי המתאים הוא תחקור מבצעי. יש מצבים בשדה הקרב שבהם החלטות מתקבלות תחת אש, תחת לחץ. החלטות אלה אינן בסיס לחקירה פלילית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il