X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ריבלין מול לוח ההנצחה [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
לראשונה מאז 98': ביקור נשיאותי בחברון
ריבלין החליט לקיים את הביקור על-אף בקשות של ארגוני שמאל שלא לבוא לחברון קבוצה של פעילי שמאל הפגינו במקום במחאה על ביקור הנשיא
עם הרב משה לוינגר [צילום: מארק ניימן/לע"מ]

נשיא המדינה ראובן ריבלין סייר (יום ב', 2.2.15) בקריית ארבע ובחברון, ביקור ראשון של נשיא במקום לאחר 17 שנים. הנשיא נפגש עם תלמידים, וציין כי החליט לקיים את הביקור על-אף בקשות של ארגוני שמאל שלא לבוא לחברון. קבוצה של פעילי שמאל הפגינו במקום במחאה על ביקור הנשיא. הם התחככו עם המקומיים וסולקו בידי שוטרים.
ריבלין: ״קשה לנו לדמיין, את האפשרות לקיום דיאלוג בחברון. זיכרון הטבח והדם, זעקות הפצועים והיתומים, הם חלק מהתזכורות התמידיות, שעולות בזיכרון הקולקטיבי של העיר. אבל מותר וצריך לנסות״
הביקור נערך לרגל חנוכת המוזאון היהודי לזכר נטבחי מאורעות תרפ״ט. בנאומו בקריית ארבע אמר הנשיא: ״בקיץ האחרון עם חטיפת שלשת הנערים, לא הרחק מכאן, הרגשנו כולנו את התחושה החזקה של 'את אחי אנוכי מבקש'. אני הייתי בכיכר רבין בתל אביב ובישיבת מקור-חיים. התפללתי עם דתיים ועם חילונים, עם נשים ועם גברים, בני נוער ומבוגרים. כולם ביקשו להיות יחד. גם במהלך מבצע צוק איתן התגייסו חיילים וחיילות, מכל גווני החברה הישראלית, להגן על הבית. כמו כאן ב'סמטת הגבורה' בציר המתפללים, גם שם בדרום, חיילים מקריית ארבע וחיילים מתל אביב נפלו אחד ליד השני. אחד מצביע לשמאל אחד לימין, אחד דרוזי ואחד בדואי. לכאב יש כוח לבנות ולהחריב, לאחד ולפלג. הבחירה היא בידינו״.
בהמשך דבריו התייחס הנשיא לפניות שהגיעו אליו מגורמים שונים בבקשה לבטל את השתתפותו בכינוס הארץ לדמוקרטיה בשל החסות שנותנת לו הקרן החדשה לישראל ואמר: ״אנחנו נמצאים בזמן בחירות. מותר לנו שלא להסכים, אבל אסור לנו לזלזל. לא בימין ולא בשמאל. אזרחי ישראל ערבים ויהודים ראויים לכבוד. הקמנו כאן מדינה יהודית ודמוקרטית. מדינה המחויבת לעקרונות יהדותה כמו שהיא מחויבת לעקרונות הדמוקרטיים. כולנו שווים ומחויבים לחוק. ארגונים בשמאל ביקשו ממני להחרים את היישוב היהודי בחברון. מהימין, ביקשו ממני עכשיו להחרים את כנס הארץ לדמוקרטיה. לא ביטלתי את הגעתי לחברון כפי שלא אבטל את השתתפותי בכנס הדמוקרטיה של הארץ״.
בדבריו, הרחיב הנשיא באשר לזיקתו המשפחתית לחברון: ״הבוקר יצאתי למסע שורשים משפחתי. יש שטסים לקרקוב, יש לקזבלנקה - אבל אני איני זקוק, לא למטוס ולא לדרכון, כדי לפקוד את מכורתי. מקבר אמי, רחל ריבלין עליה השלום, בהר הזיתים בירושלים אני מגיע לכאן, אל עיר האבות חברון; בה חיו ופעלו, אבותיה ואמותיה, של אמי זכרה לברכה, צאצאי הענף החסידי - החבד"י, של משפחת ריבלין״.
בהתייחסו לחנוכת המוזאון אמר ריבלין: ״המוזאון, שאנו מציינים היום את פתיחתו, הוא מוזאון היסטורי, שמספר ספור בן 3,800 שנים. עבורי, זוהי אינה אמירה צינית או פוליטית - זו עובדת יסוד, שברורה לי באופן אישי, ונכונה גם במובן הלאומי הרחב והציבורי שהרי ספור ההתיישבות היהודית בחברון, הוא סיפור על היווצרותה של האומה, על ימיה הטובים והקשים גם יחד. גם אלו החלוקים בדעותיהם, בעניין הישוב היהודי המתחדש בחברון, לא יכולים ולא צריכים, להתכחש לזיקה העמוקה, התרבותית וההיסטורית, של עם ישראל לעיר״.
הנשיא המשיך ואמר: ״חברון, בה אני מרבה לבקר עוד קודם לכניסתי לתפקיד נשיא המדינה, היא עיר חצויה, עיר לא פשוטה, עיר שחולקה לה יחדיו. אתם הרי גרים כאן - אין צורך להעמיד בפניכם פנים. המציאות הפוליטית יצרה בחברון מצבים קשים, כמעט סוראליסטים, ובכל זאת, נראה שהחיים, חזקים מהכל. אמת, קשה לנו לדמיין, את האפשרות לקיום דיאלוג בחברון. זיכרון הטבח והדם, זעקות הפצועים והיתומים, הם חלק מהתזכורות התמידיות, שעולות בזיכרון הקולקטיבי של העיר. אבל מותר וצריך לנסות. אין בפעולות הללו, כדי לפגוע בזכותנו על חברון, זכות שנקנתה בימי האבות, ועומדת איתנה גם בזמן הזה, אלא להפך״.

תאריך:  02/02/2015   |   עודכן:  02/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הקרן החדשה לישראל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה מאז 98': ביקור נשיאותי בחברון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עם כל הכעס על הנשיא החדש
דברי שבח לריבלין  |  3/02/15 05:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרמטכ"ל העניק הערב ציונים לשבח ועיטורים ל-55 חיילים ול-15 יחידות שהשתתפו במערכה    גנץ: "בכל פעם שרצינו לפגוע - פגענו, וכך יהיה גם בעתיד"
אלעזר לוין
"חברת הביטוח מנמקת למבוטח או לסוכן מדוע היא דוחה את תביעתו - אחר כך לא תוכל להעלות נימוקים נוספים"    בכינוס ביטוח הועלו דוגמאות להוכחת דבריו
איתמר לוין
יפרסם בדיוק חודש לפני הבחירות את הדוח על מעונות ראש הממשלה    הודיע לווינשטיין: החומר שנאסף במשרד המבקר "מעלה חשש לפגיעה בטוהר המידות עד כדי חשש למעשה פלילי"
עידן יוסף
קצין שב"ס בדרגת כלאי נעצר בחשד לביצוע מעשה מגונה בכפייה, סחיטה באיומים והפרת אמונים
אלעזר לוין
היועץ המשפטי לממשלה מציע למנות אדם מסוים "שימלא את תפקיד יו"ר מועצת מקרקעי ישראל"    הדבר אינו אפשרי: החוק קובע ששר הבינוי הוא אוטומטית יו"ר המועצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il