X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההתפטרות - על-רקע הביקורת שהוטחה בשאבאס, יו"ר הוועדה שהקים האו"ם לבחינת ההתנהלות הישראלית במבצע שהתקיים בקיץ האחרון, אודות הטיה פרו-פלשתינית נתניהו: יש לגנוז את דוח הוועדה שהקימה נציבות האו"ם לזכויות אדם שאין בינה לבין זכויות אדם דבר וחצי דבר
▪  ▪  ▪
שאבאס. לא רוצה לאפשר ספין ישראלי
נתניהו. איפה התלונות נגד סוריה, אירן וקוריאה הצפונית? [צילום: AP]

המשפטן הקנדי ויליאם שאבאס, יושב-ראש ועדת החקירה הבינלאומית שהקים האו"ם לבדיקת טענות לפשעי מלחמה שלכאורה בוצעו במהלך מבצע "צוק איתן", הודיע אמש (יום ב', 2.2.15) על התפטרותו מראשות הוועדה.
בהודעתו הסביר שאבאס כי הסיבה להתפטרותו היא טענת גורמים ישראלים ופרו-ישראלים להטיה מצידו לטובת הפלשתינים. זאת, לאחר שפורסמו צילומי וידאו שלו קורא להעמיד לדין את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בגין פשעי מלחמה. עוד נטען כי בשנת 2012 העניק לאש"ף ייעוץ משפטי תמורת שכר טירחה של 1,300 דולר. אותה עבודת ייעוץ משפטי הובילה לכאורה לפתיחת ההליך של הקמת הוועדה שבראשה עמד שאבאס עד אתמול.
במכתב שהעביר לנציבות זכויות האדם של האו"ם ציין שאבאס שהתפטרותו נכנסת לתוקפה באופן מיידי. זאת, על-מנת שלא ניתן יהיה להסיט את תשומת הלב הציבורית מן הממצאים של הדוח האמורים להתפרסם בחודש מאי.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על ההתפטרות ואמר כי לאחר התפטרות שאבאס צריך לגנוז את הדוח שהוועדה שבראשה ישב הכינה. "צריך לגנוז עכשיו את הדוח שנכתב ביוזמת מועצת זכויות האדם של האו"ם שהיא גוף אנטי ישראלי שהוכיח בהחלטותיו שאין בינו ובין זכויות האדם דבר", אמר.
לדברי נתניהו, זו אותה מועצת זכויות אדם שבשנת 2014 קיבלה יותר החלטות נגד ישראל מאשר נגד אירן, סוריה וקוריאה הצפונית ביחד. "חמאס, ארגוני הטרור הנוספים ומשטרי הטרור שמסביבנו הם אלה שצריכים להיחקר ולא ישראל שפעלה גם בקיץ האחרון בהתאם לדין הבינלאומי כשהגנה על עצמה מפני פושעי המלחמה של חמאס, שהשתמשו בתושבי עזה כמגן אנושי כדי לירות על אזרחי ישראל". עוד הוסיף נתניהו כי ישראל תמשיך להגן על עצמה מול הטרור המכוון נגדה בכל הגזרות.

ליברמן: מינוי שאבאס - כמינוי קין לחקר רצח הבל

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיב על התפטרות שאבאס ואמר כי היא לא תשנה את מסקנות דוח הוועדה, שהן, לדבריו, מוטות מראש בהתאם לגוף שהקים אותה ושכל מטרתו היא ניגוח ופגיעה בישראל.
"ההתפטרות הזו מדגישה שוב מי הם האנשים שמרכיבים את הוועדה ואת ההטיה המובנית שלה", ציין ליברמן והוסיף כי התפטרות שאבאס היא הישג לדיפלומטיה הישראלית ולפעילות אנשי משרד החוץ. "היא מוכיחה שאפילו הצבועים הגדולים ביותר בגופים הבינלאומיים אינם יכולים להתעלם מכך שמינויו של שאבאס לחקור את ישראל היה משול למינויו של קין בכדי לחקור מי רצח את הבל", אמר.
שר המודיעין, יובל שטייניץ, הוסיף כי ועדת שאבאס הוקמה מתוך כוונה לבצע למדינת ישראל 'משפט שדה' באופן שלא התבצע מעולם כלפי מדינה דמוקרטית אחרת. "לפני מספר חודשים כינסתי את נציגי התקשורת הבין לאומית בירושלים, וקראתי לשאבאס לפסול את עצמו בגלל התבטאויותיו החריפות כנגד מדינת ישראל בכלל, וכנגד ראש הממשלה נתניהו והנשיא לשעבר פרס בפרט. התפטרותו של שאבאס כעת פוסלת למעשה את כל עבודת הוועדה עד כה", אמר והוסיף כי היא גם מטילה כתם גדול על התנהלותה הבלתי הוגנת של מועצת האום לזכויות אדם כלפי מדינת ישראל.
בתגובה לדברים טען ויליאם שאבאס כי הוא אינו מופתע מכך שנתניהו שמח בפרישתו. "נתניהו וליברמן מומחים להתבטאויות ראוותניות מגוחכות", טען והוסיף כי נתניהו קרא לפרישתו מהיום שבו מונה לתפקיד.

תאריך:  03/02/2015   |   עודכן:  03/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שאבאס התפטר מועדת בדיקת צוק איתן
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עבודה של ביבי שהראה לו אצבע
מגיב ותיק  |  3/02/15 10:38
2
שיישק בתחת
גוט שאבעס  |  3/02/15 11:00
3
70 חיילים הוקרבו
אהרון שחר  |  3/02/15 11:23
4
שאבאס עוכר ישראל התקבל בברכה
ישע  |  3/02/15 11:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עידן יוסף
הרמטכ"ל העניק הערב ציונים לשבח ועיטורים ל-55 חיילים ול-15 יחידות שהשתתפו במערכה    גנץ: "בכל פעם שרצינו לפגוע - פגענו, וכך יהיה גם בעתיד"
אריאל י. לוין
אפרים ענבר ועמיר רפפורט אומרים שאפשר רק לנהל את הסכסוך הישראלי-פלשתיני    אובמה ממשיך לא להבין את המציאות במזה"ת    כל עוד אין שינוי בחינוך הפלשתיני - לא יהיה פתרון לסכסוך
יעקב עמר
העולם "מבין" שאחרי הריסת יישובינו הפורחים והפסקת "הכיבוש" לא נסבול טרור נגדנו. במסגרת הבנה זו האו"ם כבר מינה ועדה משלו לבדיקת פשעי המלחמה בעזה ועתה בית הדין בהאג החל בהליך. בדיוק כפי שחזו וסיפרו לנו חבורת המומחים ההזויים. שמא תאמר שלפחות עכשיו מישהו מהם יקום ויאמר טעיתי?
עופר וולפסון
בעקבות הבקשה הפלשתינית, יפתחו תובעים בביה"ד הבינלאומי בחקירה ראשונית - צעד שעלול להוביל להגשת כתבי אישום נגד בכירים    גם הצד הפלשתיני ייבדק
איתמר לוין
מדגיש שאין היתר לירות בכוונה להרוג דווקא את החייל החטוף, ושאין היתר לחרוג מהדין הבינלאומי או לפעול בצורה העלולה לפגוע בצורה בלתי מידתית באזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il