X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאזן הנטו המשוקלל בסקר בנק ישראל חיובי, וחזר לקצב הגידול מתחילת 2014 העליות הבולטות נרשמו בפעילות ענפי התעשיה, התחבורה והתקשורת, ואילו בענפי המסחר ירדה הפעילות גם ברבעון הקודם
▪  ▪  ▪
מגבלת הביקוש היא המגבלה העיקרית לביצוע הפעילות [צילום: פלאש 90]

פעילות המגזר העסקי התאוששה במהלך הרביע הרביעי, כתיקון לירידה ברביע הקודם בעת מבצע "צוק איתן". כך עולה (יום ג', 3.2.15) מהדיווח של החברות והעסקים שענו לסקר של בנק ישראל.
ההתאוששות מתבטאת בכך שמאזן הנטו המשוקלל הוא חיובי וחוזר לקצב הגידול שלו בתחילת שנת 2014. מהסקר עולה כי במרבית ענפי המשק היו מאזני נטו חיוביים, כאשר העליות הבולטות הן בפעילות ענפי התעשיה והתחבורה והתקשורת. העלייה בפעילות ברביע ניכרת הן במכירות המקומיות והן ביצוא. מנגד בענפי המסחר ירדה הפעילות גם ברביע זה. הציפיות המדווחות על-ידי החברות הן להמשך השיפור ואף בקצב מואץ יותר בפעילות, במיוחד בענפי המסחר והשירותים.
ניתוח של מגבלות ההיצע והביקוש בענפים השונים מלמד כי במרבית הענפים (מלבד ענף הבנייה) מגבלת הביקוש היא המגבלה העיקרית לביצוע הפעילות; בולטת הקלה מסוימת בחומרת מגבלות צד הביקוש, בעיקר במסחר, לעומת הרביע הקודם שהושפע כאמור ממבצע "צוק איתן". בצד ההיצע, חלה עלייה קלה בחומרת מגבלת המימון בקרב החברות הקטנות והבינוניות בענפי התעשיה והמלונאות.
הניתוח על-פי ענפים מצביע על עלייה במאזני הנטו של חברות התעשיה המלמדת על גידול בפעילות ברביע הרביעי של השנה שנבע בעיקר מעליה במכירות לשוק המקומי, במיוחד של החברות הגדולות וכן חברות מסורתיות הרגישות יותר לפיחות שחל הרביע בשער החליפין של השקל. חברות התעשיה צפו כי, ברביע הבא ימשכו העליות.
מאזן הנטו של המכירות בענף המסחר המשיך להיות שלילי זה הרביע השלישי ברציפות אם כי באופן מתון יותר מאשר ברביעים הקודמים. כמו-כן, נמשכה מגמת ההאצה בגידול במלאי והירידה במספר העובדים. מנגד, הציפיות לפעילות ברביע הבא הן חיוביות ומשקפות האצה במכירות.
בענף הבנייה נבלמה הירידה במאזן הנטו של היקף ביצוע העבודות שנרשמה ברביעים הקודמים. מאזן הנטו של מחירי התפוקה ממשיך לגדול יחסית לעבר, דבר המתיישב עם המשך הדומיננטיות של מגבלות היצע בענף. בענף המלונאות הייתה ברביע הנוכחי ירידה משמעותית בפעילות בהשוואה לרביע המקביל אשתקד, אולם היא משקפת את השפעת הירידה החדה בלינות התיירים מחו"ל בזמן מבצע "צוק איתן". התאוששות הדרגתית נרשמה בנתון זה ברביע האחרון של שנת 2014.
במקביל לירידה בפעילות בענף זה ברביע הרביעי, לא נרשמה גם הקלה של ממש בחומרת מגבלת הביקוש בענף, מה שתרם גם כן לירידת מספר העובדים בו. בדומה להשלכות של הרעה ביטחונית בעבר, שנמשכו גם לאחר סיום המבצע הביטחוני, צופים בתי המלון כי גם ברביע הבא תמשך ירידה בהזמנות של תיירים מחו"ל, בהשוואה לרביע המקביל אשתקד. גם בענפי התחבורה והתקשורת והשירותים העסקיים נרשמה עליה בפעילות, והצפיות בענפים אלה הן לעליה ניכרת בפעילות ברביע הבא.
בחטיבת המחקר מבהירים, כי ממצאי סקר החברות לרביע הרביעי של שנת 2014 מבוססים על תשובותיהן של כ-411 חברות ועסקים מענפי המשק השונים.
כיצד זה נעשה
שאלות הסקר הן איכותיות; החברות מתבקשות לדווח על כיוני השינויים של המשתנים השונים- עליה, ירידה או יציבות - ולציין את עוצמת השינוי- "רב" או "מעט".
התוצאות מנותחות באמצעות "מאזן הנטו"- המוגדר כהפרש שבין אחוז החברות המדווחות על עלייה לבין אחוז המדווחות על ירידה, מכלל הדיווחים; בחישוב מאזן הנטו נלקח בחשבון כיוון השינוי על-פי דיווחי החברות, אך לא עוצמתו. כך, מאזן נטו אפס מלמד על יציבות בפעילות, מאזן נטו חיובי על עליה ומאזן נטו שלילי על ירידה. על עוצמת השינוי ניתן להסיק מגודלו של מאזן הנטו.
בחטיבת המחקר מוסיפים, כי נתוני סקר החברות נמצאו בדרך כלל מתואמים עם מגמות הנתונים המקרו כלכליים של המשק ויתרונם הוא בהיותם זמינים ומספקים מידע מהיר, יחסית למקורות הנתונים האחרים.

תאריך:  03/02/2015   |   עודכן:  03/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר החברות: העסקים התאוששו ברבעון הרביעי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תת-אלוף בדימוס אמציה חן (פצי), מן הבולטים שבמפקדים הקרביים: "צה"ל אף פעם לא היה צבא טוב. הוא מתפקד כקבוצת תאגידים, כשכל אחד מהם לכשעצמו הוא טוב, אך בינתיים, מאז המצאת הנבוט, לפני מיליון שנים, נוצר הקרב המשולב שבו כל אמצעי מחפה על חולשת האחר, ובצה"ל זה לא קיים"
עידן יוסף
אמר בכינוס בחירות של מפלגת יחד: "מי ששומר על ארץ ישראל - הקב"ה שומר עליו. מי שלא - סופו לא טוב"    ישי למרזל: אם תשב בכנסת ליד זועבי - תוך שבוע היא עפה מהכנסת    הרב שמואל טל: מהלך שהתפללנו אליו כל כך הרבה זמן
עופר וולפסון
מפקד במשמרות המהפכה, אמיר-עלי חג'יזאדה, אמר לערוץ טלוויזיה אירני כי מדינתו מייצאת טכנולוגיית ייצור טילים
עופר וולפסון
רוכשת את אינגרנט הספרדית למיצויים טבעיים מצמחים, שהכנסותיה צמחו ב-2014 ב-10% ל-9.8 מיליון דולר, וחברת הטעמים האנגלית פודבלנדרז שמכירותיה 3 מיליון דולר ב-2014
יפעת גדות
הצלחה ליריד העלייה של עיריית ירושלים בפריז: כ-4,000 משפחות הגיעו ליריד לבחון אפשרויות לעליה    ברקת "שעריה של ירושלים פתוחים בפני העולים מצרפת, נקבל בתמיכה ובאהבה כל מי שרוצה לעלות ולחיות כיהודי בארץ ציון ירושלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il