X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
471 דירות ישנות במתחם בצפון תל אביב ייהרסו בפרויקט פינוי-בינוי הגדול ביותר בישראל יהיו הליכים ממושכים לפני הבנייה בפועל השכנים ינסו להקפיא את הפרויקט על-ידי פנייה לבית המשפט
▪  ▪  ▪
הדר דפנה [צילום: איתמר לוין]

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בתל אביב אישרה למתן תוקף את תוכנית מתחם דפנה, פרויקט פינוי-בינוי הגדול ביותר בארץ, בצפון תל אביב, בין הרחובות ארלוזרוב, נמיר ודפנה, מאחורי בית החולים איכילוב. על-פי התוכנית, ייהרסו 21 בניינים ישנים, בבנייה טרומית, משנות הששים, ובהם 471 דירות. על המגרשים המתפנים יבנו יזמים שישה מגדלים ושישה בניינים נמוכים יותר, ובהם 1.434 דירות בנות 100 מ"ר שטח עיקרי בממוצע.
התוכנית אומרת כי חמישה מהמגדלים יהיו בני 25 קומות. המגדל השישי, הפונה לרחוב ארלוזרוב, יהיה בן 30 קומות. חמישה מהבניינים האחרים יהיו בני 6 קומות, ובניין הפונה לארלוזרוב יהיה בן 8 קומות. התוכנית כוללת חידוש התשתית הישנה.
עוד נקבע, כי 200 מהדירות יהיו מיועדות להשכרה, ו-290 דירות נוספות יהיו קטנות ובינוניות. לא ברור היכן ייבנו הדירות להשכרה - האם תהיה קבוצת דירות כאלו בכל מגדל, או שאחד הבניינים ייועד לדירות להשכרה. כך או אחרת, היזמים יתקלו בבעיות מימון ורווח, בכל הנוגע לדירות להשכרה.
התוכנית היא לכאורה למגורים, אך מבדיקת פרטיה מתברר, שכ-21,000 מ"ר (15% מהשטח הבנוי הכולל) מיועדים למסחר, משרדים ואולי גם בית מלון: קומה מסחרית בחזיתות הבניינים הפונים לרחובות ארלוזרוב ודרך נמיר, ועוד שטחי משרדים שמקומם המדויק לא צוין. נראה, שהכוונה היא שמכירת או השכרת חלק מהשטחים כנכס מניב, תפצה את היזמים על כך שיחויבו לבנות דירות להשכרה.
המימוש - חזון לשנים לא מעטות
למרות אישור התוכנית, מימושה הוא חזון לשנים לא מעטות. יש להחתים לפחות 80% מהדיירים על הסכמה לתוכנית, ולהתגבר על התנגדות אפשרית של כמה מהם. לאחר מכן יהיה צורך לחלק את המתחם למגרשים, ולהכין תוכנית בניין ערים מפורטת לכל אחד מהם. הקרקע נמצאת כנראה בבעלות רשות מקרקעי ישראל, שיהיה עליה לטפל בכל הליכי התכנון והאיחוד-חלוקה. רק לאחר מכן אפשר יהיה להוציא מכרזים למכירת המגרשים, ולהתחיל בפינוי הבניינים הישנים.
שכנים רבים, המתגוררים ב"שיכון הקצינים" הסמוך, מתנגדים לתוכנית. הם טוענים שבניית מגדלים רבי-קומות תפגע באיכות חייהם, ותמנע אור ושמש. עתה, לאחר שההתנגדויות שלהם נדחו, יוכלו לערער בפני בית המשפט לעניינים מינהליים, אולם ספק אם בית המשפט יתערב.
יבנו 400 דירות ב"פארק המפלצת" ירושלים
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה (יום ג', 3.2.15) להפקדה תוכנית לבניית 400 דירות על מגרש בן 20 דונם ברחובות סולד-טהון-צ'ילה, בשכונת קריית יובל. החלק הידוע ביותר במתחם הוא "פארק המפלצת" (על שם מתקן המצוי בו). במקום גם מתנ"ס. המתחם הוא בבעלות רשות מקרקעי ישראל ומוחכר זה שנים רבות לארגון נשות הדסה, שבנו בו בעבר חלק מבנייני בית החולים. מכאן שמו "מתחם הדסה".
על-פי התוכנית, ייבנו מגדלים בני 18 קומות ברחוב סולד, עם קומת קרקע למסחר ומשרדים. נציגי חברת "דיור להשכיר" הממשלתית הודיעו, שחלק מהדירות ייועדו להשכרה.

תאריך:  04/02/2015   |   עודכן:  04/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה בניית 1,434 דירות בהדר-דפנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם הסתיימה ההקפאה בהתנחלויות?
ד"ר רון בריימן  |  4/02/15 07:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בעקבות פרסום סרטון הוצאתו להורג של הטייס הירדני השבוי תוציא ירדן להורג מספר ג'יהאדיסטים, בראשם המחבלת שדאעש דרש את שחרורה    המלך עבדאללה קטע ביקור בארה"ב
עידן יוסף
הרשות השנייה התחייבה לעקוב אחר תוכניתו של השר לשעבר בניזרי מש"ס כדי למנוע תעמולת בחירות    ג'ובראן: "כאשר יש ספק - אין ספק"
עידן יוסף
להב 433 יאחב״ל חוקרת חשד להעברת מידע לגורם המזוהה עם פעילות ארגון פשיעה
עידן יוסף
עיצומי ועד העובדים מחריפים: עובדים יתייצבו באופן שעלול לגרום להשבתת השירות    ההנהלה: נדרוש הוצאת צו מניעה    ההסתדרות: המחאה סמלית, יהיה שירות
איתמר לוין
מכחיש את הפרסומים כאילו הוחלט לדחות עד לאחר הבחירות את חקירתם של ארבעה חברי כנסת החשודים במעורבות בפרשת ישראל ביתנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il