X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רק איכרים מעטים מוכנים לעבור לגדל מוצרים אחרים - כמו אבוקדו, או בריכות דגים - כיוון שההשקעה בהם גבוהה, הפדיון מהם נמוך ביותר ועובר זמן רב עד שהרווחים מתחילים להגיע לפי הרשות האמריקנית למלחמה בסמים (DEA), מייצרת מקסיקו כמחצית מההירואין, הנצרך בארצות-הברית, והשאר - כנראה, מקורו באפגניסטן
▪  ▪  ▪
גידולי אופיום. הכנסה נאה [צילום: AP]

התעשיה הבלתי-חוקית של הירואין במקסיקו שיפרה את איכות מוצריה, כדי להתמודד עם הביקוש העולה לסם בארצות-הברית וברחבי העולם. כתוצאה מהביקוש הגואה, הגדילו איכרים במקסיקו מאוד את שטחי חלקות הפרג שלהם.
חלקות פרג לייצור אופיום הנו הענף הרווחי היחיד, שמבטיח לחקלאים העניים במקסיקו הכנסה הולמת, טוענים אנשי רשות במקסיקו ובארצות-הברית. כמעט כל הייצור המקומי של אופיום מיועד לייצוא, ונשלט בידי קארטל סמים. לפי הרשות האמריקנית למלחמה בסמים (DEA), מייצרת מקסיקו כמחצית מההירואין, הנצרך בארצות-הברית, והשאר - כנראה, מקורו באפגניסטן, הספקית העיקרית של הירואין לשווקים באסיה ובאירופה. בשנת 2014 גדל שיעור ביעור שדות הפרג במקסיקו ב-47 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה; ושיעור תפיסת האופיום גדל פי חמישה.
מחיר האופיום המקסיקני ירד כשהביקוש בארצות-הברית ירד. במקומו גדלה צריכת הסמים התעשייתיים והסינתטיים. לפי המרכזים האמריקניים למניעת מגפות, הוכפל שיעור המוות מהירואין בארצות-הברית בשנים 2013-2011, כששיעור המוות מקוקאין ומסמים אחרים בתקופה זו נותר בעינו.
מעריכים, כי ברוני הסמים במקסיקו הבינו, כי הגדלת שליטתם על הענף, והכוונתו לייצר אופיום ברמה גבוהה יגדילו מאוד את רווחיהם. הקארטל השליט במקסיקו הוא סינאלוֹאה, והוא דואג לרווחיהן של החוליות השונות במערכת המורכבת שהקים מחד-גיסא, ואוכף משמעת וסדר במערכת מאידך-גיסא.
החקלאים הקטנים אינם מסגירים את הקניין, שרוכש מהם את תוצרתם. ברור לכולם, שהוא שייך לקארטל, שיש לו נציגים כמעט בכל כפר נידח.
כשהפרג מסיים את פריחתו - באמצע החורף - אוסף האיכר משדותיו כ-300 גרם של משחת אופיום ביום, שמכניסה לו כארבעת אלפים פזו (275 דולר אמריקני). כך, לא כדאי יותר לגדל מריחואנה, שהפדיון מגידולה נמוך יחסית לפדיון מאופיום, וגם לא לעסוק בחקלאות לגיטימית.
משחת האופיום נאספת מכמה איכרים, וכשנציג הקארטל מגיע לכמות היעודה, הוא משגרה למעבדת הקארטל לעיבוד. משם היא תועבר לעיבוד נוסף במעבדות בארצות-הברית, או לרשת השיווק.
ממשלת מקסיקו לוחמת במגדלי הפרג. מסוקים בשירותה יוצאים לרסס בחומרי שילוך את השדות, שפקחיה גילו. שדות הפרג נחבאים, לכן, בין עצים על מורדות ההרים. פקחים מנוסים יודעים להבחין בשדות הפרג - בעיקר, כיוון שהם ירוקים כשכל השדות קצורים, והם נמצאים ליד נחלים, שמשקים אותם. האיכרים מתלוננים שחומרי השילוך אינם בררנים, ומכים בכל הצמחייה בסביבה. אחרי הריסוס מוכים השדות בתולעים, שפוגעות בעצים ובשיחים.
המאבק המתמיד בסוכני הסמים המקסיקניים והאמריקניים מתיש. למרות זאת רק איכרים מעטים מוכנים לעבור לגדל מוצרים אחרים - כמו אבוקדו, או בריכות דגים - כיוון שההשקעה בהם גבוהה, הפדיון מהם נמוך ביותר ועובר זמן רב עד שהרווחים מתחילים להגיע.

תאריך:  05/02/2015   |   עודכן:  05/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגדלי האופיום במקסיקו הגדילו את ייצורם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דחה בקשת בני משפחה לקבל אזרחות ישראלית, לאחר שטענתם התגיירו כחלק מקבוצה בסנט לואיס    סולברג: לא כל הרוצה ליטול את השם "יהודי" יבוא ויטול
אביתר בן-צדף
הרפובליקנים תוקפים את הממשל    הצעת התקציב צופה הקטנה של יותר מאחד-עשר אלפי משרתים לעומת המצבה כיום
איתמר לוין
בית המשפט העליון: הנפגעים לא הוכיחו שהיו התראות קונקרטיות לפיגוע במלון באוקטובר 2004, ולא הוכיחו שהמלון היה צריך לנקוט אמצעי ביטחון סבירים ושונים מאלו שנקט
עומרי כהן
בניגוד להערכות המוקדמות - בן משה לא יממש זכויותיו בהנפקת אי.די.בי פתוח    השופט איתן אורנשטיין דחה את טענות נאמני הסדר החוב וקבע כי הנפקת הזכויות תתקיים כמתוכנן    מתוקף הסכם השליטה בין בן-משה לאלשטיין תשמר לו הזכות לרכוש מחצית מהמניות שאלשטיין ירכוש בהנפקה
איציק וולף
השגריר בוושינגטון ביקש לארגן עבורו פגישה עם שבעה חברי קונגרס יהודים מהמפלגה הדמוקרטית    בפגישה נזפו השבעה בדרמר וטענו כי נאום נתניהו מגביר את המתח בין המפלגות האמריקניות ובין ארה"ב לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il