X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מערער על דחיית תביעתו לתשלום דמי הסתגלות שייגזרו ממשכורתו כציר כלכלי לאיחוד האירופי, ולא מהחלק ה"ישראלי" של שכרו
▪  ▪  ▪
בריזון. 370,000 שקל [צילום: אתר הכנסת]

הח"כ לשעבר רוני בריזון טוען, כי בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב טעה בכך שאפשר מצב בו עובד בכיר כדוגמתו, השב לארץ אחרי שירות בחו"ל, יעבור את השיבה וההסתגלות בעזרת הטבה כספית חודשית, שהיא רבע ממה שעובד בתפקידו ובמעמדו משתכר בארץ באופן רגיל. את הערעור הגיש ברינזון, לשעבר ח"כ מטעם שינוי, באמצעות השר לשעבר אברהם פורז, חברו למפלגה.
בריזון הגיש לבית הדין הארצי לעבודה ערעור על פסק דינו של בית הדין האיזורי, בשאלה האם הוא זכאי לקבלת פיצויי הסתגלות ופדיון חופשה. אם כן - האם ישולמו על-פי משכורתו החודשית האחרונה, אותה קיבל כציר כלכלי של ישראל לאיחוד האירופי בבריסל מכוח העסקתו בחוזה מיוחד, או שיש לחשבם על-פי השכר "הישראלי".
בריזון הגיש לפני שלוש שנים תביעה בסך 370,000 שקל נגד נציבות שירות המדינה לתשלום דמי הסתגלות, פדיון חופשה והפרשים בגין תגמולים קרן השתלמות ופיצויי פיטורין. לטענתו, דמי הסתגלות ופדיון החופשה למי שמעולם לא שירת בישראל צריכים להיות לפי המשכורת ששולמה לו, ובעניינו - 40,000 שקל. עוד טען בריזון, כי ההפרשות של המדינה לתגמולים, לקרן השתלמות ולפיצויי פיטורין נעשו על בסיס משכורת פיקטיבית נמוכה שמעולם לא שולמה לו, ולכן הוא זכאי לקבלת ההפרשים.
בפסק הדין שדחה את תביעתו של בריזון נקבע, כי השכר ששולם לו ולעובדים נוספים השוהים בחו"ל, הביא בחשבון את יוקר המחיה בחו"ל ואינו רלוונטי לקביעת הפיצוי בגין תקופת הסתגלות. עוד צוין, כי בהוראות השכר ותנאי השירות בחו"ל שבהסכם העבודה של בריזון נקבע, כי הזכויות הסוציאליות יקבעו לפי החלק הישראלי של המשכורת.
בערעורו טוען בריזון, כי בית הדין האיזורי טעה בקביעתו לפיה המונח "זכויות סוציאליות" מתייחס למכלול הזכויות המוענקות לעובד מעבר לשכר העבודה, ומכאן שהוא טעה בקביעתו לפיה פדיון חופשה ושיפוי בגין פגיעה בזכויות הן זכויות סוציאליות. לדברי בריזון, לו היה עובד בישראל ופורש בישראל, הייתה ההטבה הכספית לה הוא זכאי מחושבת לפי "שכר קובע" שבין 15,000 שקל (לעובד שרות המדינה) ל-30,000 שקל (לעובד על-פי חוזה מיוחד לכירים המגיעים מחוץ לשירות המדינה).
לדבריו, אין זה ראוי וסביר להפלותו לרעה לעומת עובדי מדינה בכירים, ורק לגביו לחשב את מתן ההטבות הכספיות על בסיס שכר היסוד בלבד, ובמיוחד כאשר מדובר בשכר יסוד פיקטיבי שמעולם לא היה שכרו האמיתי. בריזון טוען, כי בית הדין האיזורי טעה בכך שלא קבע, כי הנזק שנגרם לו בשל קיצור שירותו בחו"ל הוא בחודשי משכורת בחו"ל, ולכן גם על הפיצוי להיות בחודשי משכורת בחו"ל.

ע.ע. 13990-02-15
תאריך:  08/02/2015   |   עודכן:  08/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אברהם פורז
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הח"כ לשעבר בריזון תובע מהמדינה הפרשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בוטל ההיתר שניתן לגאידמק להמציא לרב הראשי של רוסיה את התביעה בסך מיליון דולר שהגיש נגדו, בשולי הסכסוך בין גאידמק ללבייב על פעילות היהלומים המשותפת
אביתר בן-צדף
בעקבות שינוי בחקיקה, שהעביר הקונגרס    יותר משלושים חיילים ואזרחים נפצעו בתקרית בשנת 2009
אביתר בן-צדף
הפרשה - פגיעה חמורה באמינותו של בריאן ויליאמס    אם יאומתו הטענות נגדו - הוא ייאלץ לצאת לחופשה ללא-תשלום, או להתפטר    חיילים משוחררים הביעו ספק לגבי אמינות הדיווח עוד בשנת 2003    צוות החקירה הפנימית יחקור את הפרשה וגם אמינות דיווחים אחרים של ויליאמס
יצחק דנון
החברה מדווחת על הפסד של 17-16 מיליון שקל ב-2014 ועל חובות של 35-30 מיליון שקל    אורנשטיין סירב למנות את בא-כוח החברה למפרק הזמני
אביתר בן-צדף
מקקיין: מינוי קארטר לתפקיד שר ההגנה יאושרר עד שישה-עשר בפברואר    נאטו שוקלת משלוח קצינים למזרח אירופה    יוזמה אירופאית חדשה לפתרון העימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il