X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תגובות חריפות ביש עתיד ובכולנו למחקר הקווים המדלגים של הכנסת חדו"ש: "משרד התחבורה לא רק חושף נשים לאלימות והטרדות. הוא גם גורם להפליה קשה ולשירות פחות טוב לנוסעים לא-חרדיים"
▪  ▪  ▪
עזריה. תחבורה שאינה לטובת כלל הציבור [צילום: פלאש 90]
משרד התחבורה תכנן את קווי החרדים בניגוד לעמדת הממשלה
עידן יוסף
מרכז המידע והמחקר של הכנסת: פקידים במשרד תכננו "קווים מדלגים" בין ריכוזים חרדיים שידלגו על תחנות אסטרטגיות במסלול ובפועל יצר הדרת נשים * פער מטריד בין חרדים לציבור הכללי בעניין עלייה מדלת אחורית * ההמלצות: היררכיה אחידה בין תחנות, מסופים בערים חרדיות ובקרה על "קווי מהדרין"
לרשימה המלאה

במערכת הפוליטית מגיבים בחריפות למחקר "הקווים המדלגים" של מרכז המחקר והמידע של הכנסת. רחל עזריה, המועמדת מטעם רשימת כולנו לכנסת וממובילות המאבק בהדרת נשים, תוקפת את משרד התחבורה בעקבות הפרסום ב-News1 לפיו תכנן את קווי תחבורה ציבורית לחרדים בניגוד לעמדת הממשלה באופן שתרם להדרת נשים.
״נראה שמשרד התחבורה לא מפסיק לחפש דרך להדיר ציבורים שלמים, והפעם בתחכום של מסלולים מדלגים הפוגעים בציבור הכללי בכלל ובנשים בפרט, אמרה עזריה. "התחבורה הציבורית, אמורה להיות שייכת לכולנו, כלל החברה הישראלית, ולא למגזר מסוים. לפי מדיניות משרד התחבורה שנחשפה - אדם יכול לחכות בתחנה שאינה באזור חרדי והאוטובוס פשוט יחלוף על פניו בדרך ליעד ולא יעצור, כדי שלמעשה לא תתערער ההגמוניה החרדית באוטובוס. וזה פשוט לא הוגן.
"כך גם נשמרת כפיית ההפרדה בין נשים לגברים באוטובוס, דבר פסול אשר גם נשים חרדיות אינן מעוניינות בו שכן לדבריהן זה משפיל ומבזה אותן. למרות המשמעויות החמורות הללו, משרד התחבורה בוחר להמשיך ולשתף פעולה עם העסקנות החרדית, ואנחנו צריכים לוודא שהתחבורה הציבורית תהיה לטובת כלל הציבור הישראלי.
חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) אמרה בעקבות הפרסום כי ״המאבק למיגור תופעת הדרת נשים מהמרחב הציבורי עומד בראש סדר היום שלי כיושב-ראש הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי. בדיון מיוחד שיזמתי בנושא, הציג משרד התחבורה תמונה חלקית וחסרה אשר הדליקה אצלי נורה אדומה. אני שמחה שמחלקת המחקר והמידע של הכנסת נענתה לבקשתי והכינה דוח מקיף יותר לגבי הדרת הנשים בתחבורה הציבורית. הדוח במלואו תוכנן להיות מוצג בדיון ועדה שנקבע לחודש דצמבר 2014, אך לצערי הכנסת פוזרה טרם שהספקנו לקיימו. אני מחויבת לנושא ואחזור ואמשיך בדיוק מהיכן שנעצרתי מיד בכנסת הבאה״.
חברי כנסת ועסקנים חרדיים שהתבקשו למסור את תגובתם למחקר של הכנסת בחרו שלא להגיב.
מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, אורי רגב, מגדיר את הסיוע שהעניק משרד התחבורה בפתיחת קווי הפרדה והדרת נשים כ"שערורייתי ובלתי חוקי".
לדבריו, "כבר שנים טוענת חדו"ש שקווי ההפרדה מתאפשרים רק בגלל הסיוע הפעיל של משרד התחבורה והסכמתו לקווים שמדלגים על תחנות לא-חרדיות".
עוד אמר כי "כאשר משרד התחבורה מתכנן ומאשר קווים כאלה הוא לא רק חושף נשים לאלימות והטרדות. הוא גם גורם להפליה קשה ולשירות פחות טוב לנוסעים לא-חרדיים".
לדברי רגב, "מגיעות כל המחמאות למרכז המחקר והמידע של הכנסת על שלא חשש לחשוף אמת זו ולהוכיח אותה". רגב דורש ממשרד התחבורה "לתכנן מחדש את כל הקווים המדלגים כך שיעצרו בכל תחנה חשובה ולא רק בקווים חרדים". הוא ביקר בחריפות גם את הממצאים לפיהם משרד התחבורה אינו מקיים את הוראת בג"ץ לקיים ביקורות בקווים החשודים כקווי הדרה, כדי לוודא שאין בהם הפרדה בכפייה. לדבריו, "לא פלא שהמשרד נמנע מלפקח, כאשר הוא עצמו יוצר ומעודד את התופעה הבלתי חוקית".

תופעת "הקווים המדלגים" – קווי אוטובוס בין-עירוניים ייחודיים עבור האוכלוסייה החרדית / מסמך
מסמך זה (41 עמ') נכתב לבקשת הוועדה למעמד האשה ולשוויון מגדרי ונושאו תכנון קווי אוטובוס בין-עירוניים עבור האוכלוסייה החרדית. לצורך מסמך זה כינינו אותם "קווים מדלגים", משום שהם מקשרים באופן ישיר בין ריכוזי אוכלוסייה חרדיים תוך שהם "מדלגים" על תחנות ראשיות, שמאופיינות בריבוי נוסעים שאינם חרדים. במסמך יש ניסיון לעמוד על הקשר שבין תכנון הקווים בצורה זו לבין הימשכותם של הסדרי ההפרדה במקומות הישיבה בין גברים לבין נשים באוטובוסים שמשרתים את האוכלוסייה החרדית. במסמך יוצגו הנושאים הבאים: • רקע – קווים בין-עירוניים. • תכנון קווים עבור האוכלוסייה החרדית. • יצירתם של "קווי מהדרין" והמאבק נגד הדרת נשים בהם. • "קווים מדלגים". • פעולות למניעת הדרת נשים בתחבורה הציבורית. • עלייה לאוטובוס מכל הדלתות.
תאריך:  08/02/2015   |   עודכן:  08/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"משרד התחבורה מסייע לעסקנות החרדית"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תחבורה
המצליף   |  10/02/15 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
איתמר לוין
בג"ץ דחה על הסף את העתירה בשל השיהוי בו הוגשה ומשום שהגיעה לפתחו שבוע בלבד לפני המועד האחרון להגשת רשימות המועמדים לכנסת
איתמר לוין
העירייה לא פעלה נגד שלטים שדרשו מנשים להתלבש בצניעות והגבילו את תנועתן בעיר - ואז טענה בבית המשפט שכן ניסתה להסיר את השלטים    העירייה תפצה ארבע נשים ב-60,000 שקל
איתמר לוין
הפרקליטות בודקת האם דבריו של רב המזוהה עם יהדות התורה, אשר איים בצעדים קיצוניים נגד נשים חרדיות שיתמודדו ברשימות אחרות, מהווים עבירה פלילית
עידן יוסף
חיילת בחיל-האוויר שעלתה לקו "מהדרין" של נתיב אקספרס בו נשים וגברים יושבים בנפרד נדחפה בידי כמה גברים חרדיים במהלך הנסיעה ונאלצה להמשיך בקו רגיל    החיילת: "משרתת שנתיים לטובת המדינה ואזרחיה, ומקבלת יריקה בפרצוף בתמורה"
עידן יוסף
משרד התחבורה חושף כי בישראל קיימים כ-50 קווי הפרדה ובכך מגלה שמשרד המשפטים הטעה את הממשלה כאשר מסר על 10 קווים בלבד    יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה תקיים דיון מיוחד: "אני מרגישה אי-נוחות. משהו פה לא מסתדר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il