שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, הודיע לחשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבדי-בויאנג'ו ולממונה על התקציבים, אמיר לוי, באופן חד-משמעי, כי פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב יימשך כסדרו ולא תהיה שום הקפאה של המיזם.
בישיבה שהתקיימה (יום א', 8.2.15) בלשכתו, בהשתתפות נציגים של
משרד התחבורה, משרד האוצר וחברת נת"ע המופקדת על ביצוע הפרויקט, אמר כ"ץ לממונה על התקציבים, כי אמירותיו על הקפאת הפרויקט משוללות כל יסוד וחמורות וכי לא יאפשר שום עצירה של הפרויקט החשוב.
יודגש כי משרד האוצר לא הקפיא את התקציב לכל התשתיות המבוצעות, אלא רק את נושא הבחירה ללא מכרז בחברת PB לניהול הפרויקט. בנושא זה לא הגיעו הצדדים להסכמה, וצפויים דיונים נוספים. כמו-כן, אין עדיין הסכמה לגבי שיטת איחוד המכרזונים הקטנים שהאוצר מבקש לבטל. במילים אחרות:
אין הסכמה על סלע המחלוקת בין המשרדים.
כ"ץ ציין כי הניסיון של לוי לבטל מכרז שכבר הבשיל, עלול להפוך את ישראל למדינת עולם שלישי ולפגוע קשות במוניטין שלה. "אנו נמצאים בנקודת זמן, שבה לא ניתן לעצור את הפרויקט. כל עצירה של המיזם ואף עיכוב קידום המכרזים יגרום לבזבוז יקר של כספי ציבור, ולפגיעה ביעדים הלאומיים העיקריים שקבעה הממשלה", הוסיף.
השר הודיע לחשכ"ל כי הוא שותף לדעה שיש לבדוק חלק מהסוגיות, בצורה מחמירה ובכובד ראש, וכי כל מה שתחליט - מקובל עליו. עם זאת, יש להמשיך את ביצוע הפרויקט כפי שסוכם בכפוף לבדיקתה. עבדי-בויאנג'ו הבהירה לכ"ץ כי איננה מכשיר לשינוי מדיניות וגם לא ועדת החריגים, ולכן היא אינה מתכוונת לעצור את אישור התקציבים לביצוע תשתיות הרכבת הקלה.
בר-און: נעמוד בלו"ז שנקבע מנכ"ל חברת נת"ע, יהודה בר-און, הודיע כי החברה תעמוד בכל לוחות הזמנים ובכל היעדים, שנקבעו על-ידי הגורמים המוסמכים והציג בפני המשתתפים בדיון את לוחות הזמנים המפורטים לביצוע הפרויקט ובכללם גם פירוט של כל המכרזים. בתום הדיון, הוחלט על דעת כולם כי הפרויקט יימשך כסדרו.
במשרד התחבורה הדגישו כל המכרזים והפעילות שבוצעה עד כה בפרויקט הרכבת הקלה אושרו פה אחד על-ידי ועדת ההיגוי ונציגי הממשלה, וכל ההתנהלות של חברת נת"ע פוקחה באופן שוטף על-ידי משרדי התחבורה והאוצר ורשות החברות הממשלתיות.