X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה ייצאה ב-2014 בסכום של 4.25 מיליארד דולר, החלה בפרויקט לשדרוג המפעל שלה בקריית גת והגדילה את מצבת העובדים ליותר מ-10,000 איש - כך עולה מנתונים שפרסמה
▪  ▪  ▪
מולי אדן, נשיא אינטל ישראל [צילום: פלאש 90]
מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל [צילום: פלאש 90]

אינטל (Intel) מסכמת את שנת 2014 וחושפת שורה של נתונים כלכליים על-אודות ביצועי החברה בישראל, כמו גם כמה מתוכניותיה לשנה הקרובה. גולת הכותרת היא פרויקט בינוי רחב של מבנה מגשר שיתפרש על פני 5,000 מ"ר בין מפעלי החברה בקמפוס בקריית גת ויאפשר חיבור בין רצפות הייצור.
מהנתונים עולה כי הייצוא של אינטל ישראל גדל בשנה החולפת ביותר מ-10% ל-4.25 מיליארד דולר לעומת 3.8 מיליארד ב-2013. היקף הייצוא הכולל של החברה במהלך 41 שנות פעילותה בישראל מסתכם ב-39 מיליארד דולר. עד היום היא השקיעה בהקמת מרכזי פיתוח ומפעלי ייצור בארץ סכום של כ-11 מיליארד. היקף ההשקעה של אינטל בישראל בקרוב צפוי להגיע לשישה מיליארד דולר, 800 מיליון מתוכם בעבודות להרחבת המפעל שלה בקריית גת.
על המבנה המגשר שאינטל תקים במסגרת הפרויקט יוצבו רובוטים שישנעו פרוסות סיליקון בין שני המפעלים - מפעל אינטל (FAB 28) והמבנה בו שכן עד לאחרונה מפעל מיקרון, שאינטל רכשה אותה. הפרויקט צפוי להעסיק כ-3,000 עובדי בינוי ממגוון רחב של תחומים, כגון מערכות חשמל ומיזוג, תשתיות והקמת חדרים נקיים. עקב שדרוג המפעל התחייבה החברה, במסגרת תוכנית ההשקעות, שתבצע רכש במשק הישראלי בהיקף של 1.87 מיליארד שקלים לשנה על פני עשר השנים הבאות, ובסך-הכל 18.7 מיליארד שקלים עד 2025. עיקר ההוצאה תבוטא ברכש מספקים ישראלים קטנים ובינוניים.
אינטל ישראל מעסיקה 10,085 עובדים, נכון לתום 2014. מדובר בעלייה של 200 איש לעומת סוף 2013, אז עמדה מצבת כוח האדם שלה על 9,855 עובדים.
תוכנית להעלאת מספר תלמידי המדעים
מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, אמר כי החברה "נמצאת בחזית הטכנולוגיה עם שבבים חדשים, טכנולוגיות חדשניות ומוצרי תקשורת מתקדמים, שמציבים את ישראל על מפת ההיי-טק בעולם. כל אלה לא רק מובילים את ההיי-טק הישראלי להישגים, אלא גם יתרמו רבות לאינטל העולמית".
מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל, ציינה כי ההשקעה שהחברה ביצעה היא אחת הגדולות ביותר של משקיע זר בארץ. "ב-2014 הודיעה אינטל על שדרוג המפעל בקריית גת לטכנולוגיות ייצור מתקדמות. היקף ההשקעה צפוי להסתכם בכשישה מיליארד דולר, והיא עתידה להשפיע רבות על הכלכלה והחברה הישראלית, במיוחד בדרום הארץ".
לצד זאת הודיעה אינטל כי היא צפויה להפעיל בשנה הקרובה את תוכנית "5 פי 2" לעידוד לימוד חמש יחידות במתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה ב-100 בתי ספר. אינטל מבקשת לסייע בכך להעלות את מספר התלמידים שלומדים את התחום, שעומד כיום על 7% בלבד. מהחברה נמסר כי היא מאמינה ש"קידום מקצועות אלה הוא מהלך אסטרטגי חיוני לאינטל ולמדינת ישראל, והיא משקיעה רבות ביוזמות חינוכיות בתחום המדעים והטכנולוגיה. החברה שואפת להכפיל את מספר התלמידים המסיימים בגרות עם חמש יחידות במקצועות אלה בתוך חמש שנים".

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (9.2.15)
תאריך:  10/02/2015   |   עודכן:  10/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הארץ / Haaretz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינטל מסכמת שנה: הייצוא גדל ביותר מ-10%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אליעזר אבני ביקש וקיבל ארכה להגשת בקשת רשות ערעור על השעייתו - מבלי לגלות שהעליון כבר דחה את בקשתו לערער
עופר וולפסון
הירידה הייתה צפויה לאור היבוא הגבוה מאוד בדצמבר, טרם השינויים במיסוי; במקביל, מדווחת רשות המיסים על עליה ביבוא של מרבית מוצרי החשמל הלבנים והאלקטרוניקה
יצחק דנון
מועדון הצרכנות הוט מבקשת לאסור על קבוצת התקשורת הוט להשתמש במילה זו באותיות עבריות בקמפיין שלה לשירותי "הוט מובייל"
איציק וולף
לשכת היועמ"ש מבהירה כי ראש המוסד הצהיר על אחזקותיו בחברת תיירות מרפא עוד בטרם מונה לתפקיד וכי ועדת טירקל לא מצאה בכך פסול שימנע את מינויו לתפקיד הבכיר
יצחק דנון
ניסתה למנוע את כינוס מועצת שירותי בריאות כללית לדיון בטיוטת התקנון החדש, אך ביהמ"ש קבע שאין לה זכות כזו    טוענת שהתקנון ינשל אותה מזכויותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il