X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ד"ר אביתר מתניה, המטה הקיברנטי:

"רבע מיליארד שקל להובלה עולמית בסייבר"

"ההשקעה מבוצעת על פני חמש שנים ובאה לידי ביטוי בתעשיה, במחקר ופיתוח ובאקדמיה", אמר ד"ר מתניה, ראש המטה לדבריו, "לאחר תקופה זו יהיו לנו פתרונות טובים יותר משאר העולם לתחום"
▪  ▪  ▪
שואפים להובלה עולמית בתחום [צילום אילוסטרציה: AP]

"המדינה משקיעה רבע מיליארד שקלים על פני חמש שנים - בתעשיה, במחקר ופיתוח ובאקדמיה - על-מנת ליצור הובלה עולמית בתחום הסייבר", כך אמר ד"ר אביתר מתניה, ראש המטה הקיברנטי הלאומי במשרד ראש הממשלה. לדבריו, "כל הפעילויות יביאו לכך שבתוך חמש שנים יהיו לנו פתרונות טובים יותר משאר העולם לתחום".
ד"ר מתניה דיבר בכנס Cyber Security 2015. הכנס, בהפקת 'אנשים ומחשבים', נערך (יום ד', 11.2.15) ב-yes Planet בראשון לציון בהשתתפות מאות מקצועני אבטחת מידע והגנת סייבר. הנחו את האירוע פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, ואבי ויסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי.
בדבריו ציין ד"ר מתניה כי "נפתח טכנולוגיות ייעודיות שיאפשרו לישראל להיות מובילה בתחום הסייבר. פעילותנו לקידום המחקר והפיתוח של תחום הסייבר נעשית בשיתוף פעולה עם חברות גדולות ולצד זה, אנחנו מסייעים לסטארט-אפים. לא נסתפק בפתרונות מדף, אלא גם בפיתוח, כמו הגישה של מערכת הביטחון".
הוא אמר כי "יש צורך וחשיבות בעבודה בתחום מול המשק הישראלי. השנה נקדם את רמת אבטחת המידע וההגנה הקיברנטית במשק".
בהתייחס למתקפות על סוני (SONY) אמר ד"ר מתניה: "פחות מעניינות ההדלפות של הסרטים, פרטי העובדים והסודות העסקיים. יותר מעניין להעלות בהקשר זה את השאלה מהי האחריות המדינתית במתקפה על סוני. היכן מתחילה ונגמרת האחריות של סוני למה שקרה לה - והיכן מתחילה ונגמרת האחריות של ארצות הברית?".
"לא סביר שהמדינה תהיה אחראית להגנה על חברות. אנחנו לא רוצים שהמדינה תיכנס לרשתות תקשורת של חברות. זה לא נכון ולא יקרה", ציין. "מנגד, איננו מצפים שסוני תהיה אחראית לחלוטין על הגנתה היא, למשל כשהיא תותקף על-ידי מדינה. המשאבים שלה מוגבלים ואיננו רוצים שהיא תגיב ותתקוף בחזרה בעצמה".
"לכן", אמר ד"ר מתניה, "יש צורך בשילוב של הגנה שהחברה עושה על המערכות שלה יחד עם הגנה מהמדינה. זה יסוד ההתחבטות של מדינות - מהי האסטרטגיה הנכונה בהגנת הסייבר".
רגולציות, תמריצים וחוסן
הוא הוסיף כי "הגנת הסייבר דורשת הרבה שיתוף של מידע. יש לכך שלושה היבטים: הארגון שמגן על עצמו מפני ה-'רעש', פשיעה קיברנטית ודברים פשוטים - שם מדינה לא תעזור; הוא משתף את המידע והידע שנצבר אצלו עם ארגונים אחרים על-מנת להגן זה על זה; וההיבט השלישי - המקומות בהם המדינה היא שתגן על הארגונים. הדבר ייעשה עם שורת רגולציות, הסדרת תמריצים ויצירת חוסן ברמה הלאומית. כך נוכל לתמוך מפני מתקפות ברמה הגבוהה ביותר".
לדבריו, "יצירת החוסן הלאומי תקרה מלמטה למעלה - ולהפך. נדרש לרתום יכולות של גופי המדינה לטובת שיתוף מידע ומשאבים לעשייה. זה יקרה בשל מנגנונים שבאחריות המדינה. החיבור הזה אינו טריוויאלי".
"נבנה אסדרה בשוק", סיכם ד"ר מתניה, "נבנה CERT (ר"ת Computer Emergency Readiness Team - צוות תגובה לאירועי אבטחת מידע וסייבר) לאומי, תהיה רשות הגנה בסייבר, שתהווה גוף מרכזי אזרחי להגנה בעולם זה. הגוף ירכז מידע מכלל גורמי המשק, הוא ישתף פעולה עם כלל הגופים. נצרף עוד מרכיבים מהותיים ליכולת ההגנה לטווח ארוך בסייבר: נבנה אקו-סיסטם מדינתי, שיאפשר לנו להיות מעצמת סייבר. אנחנו מקימים מרכזי מחקר בגופים האקדמיים במדינה. המאמץ האקדמי יפעל בשיתוף פעולה עם התעשיה. נוסיף הרבה כוח אדם לתחום. אנחנו בונים תשתיות המאפשרות לנו להיות מתקדמים בתחום, לצד יכולות מחקר ופיתוח. כך תהיה לנו יכולת לבנות הגנה לאורך זמן, שהולמת את האיום התמידי שיש עלינו מצד האויבים שלנו".

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (11.2.15)
תאריך:  12/02/2015   |   עודכן:  12/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"רבע מיליארד שקל להובלה עולמית בסייבר"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד
רענניאן  |  17/02/15 18:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הגיוס הנוכחי מחברת הפורטפוליו סאגונה הוא חלק מסבב גיוס של מעל ל-12 מיליון שקל בו השתתפה גם ענקית שירותי הענן AKAMAI
עופר וולפסון
בשנת 2014, ירד הרווח לבעלי מניות FCR מ-215 ל-197 מיליון דולר, על-רקע הפסדים והוצאות אחרות גבוהים יותר; ה-NOI השנתי עמד על 407 מיליון דולר, לעומת 398 מיליון ב-2013
איתמר לוין
מפעיל ההימורים ירצה תשעה חודשי מאסר ולא שנה    הנימוקים: המחוזי טעה בשתי עבירות שייחס לו, וההליכים התמשכו שנים רבות בלא שהמדינה תתן לכך הסבר מניח את הדעת
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את בקשתם של אסף יקותיאלי וברוך פרץ לערער על הרשעתם ועונשם - 21 חודשי מאסר    השופטים: פשיטת רגל מוסרית, סיטואציה שאינה נותנת מנוח
צבי קצבורג
קבוצת "חליפות הסייבר" החליפה את הבאנר של העמוד עם כתובת שהכילה את המילים Je suIS IS, רמז ישיר לדאעש ולטבח במערכת שארלי הבדו, וירידות ואיומים על הנשיא האמריקני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il