אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון, ייפתח (יום א', 15.2.15) קו הרכבת מתל אביב לנתיבות. משך הנסיעה בין היעדים יהיה 72 דקות (ברכבת מאספת) ו-65 דקות (ברכבת מהירה), לעומת כ-100 באוטובוס.
זמן הנסיעה מנתיבות לאשקלון יעמוד על 22 דקות לעומת כ-42 באוטובוס, ואילו זמן הנסיעה מנתיבות לראשון לציון (מערב) יעמוד על 55 דקות לעומת כ-74 באוטובוס. הקו יבצע 22 נסיעות לכל כיוון - בשעות השיא יפעל הקו פעמיים בשעה, ובשעות השפל פעם בשעה.
על-פי הסדר ביניים שהושג בין משרדי האוצר והתחבורה, ניתן יהיה לנסוע מנתיבות ללא תשלום ברכבת, לכל מקום בארץ, במשך שלושת החודשים הקרובים. זאת, כדי לעודד את תושבי נתיבות והסביבה להשתמש בשירותי הרכבת, ולסגל לעצמם הרגלי נסיעה בה. תעריפי הנסיעה הסופיים ברכבת ייקבעו לאחר הבחירות.
נסיעת חינם מתחנת נתיבות תוענק לכל מי שינפיק כרטיס נסיעה בתחנת נתיבות ויעשה שימוש בכרטיס מהתחנה. בעת נסיעה לתחנת נתיבות משאר תחנות הרכבת בארץ ישלם הנוסע מחיר מלא, כך שלמעשה, ייהנה כל נוסע היוצא וחוזר לתחנת נתיבות, להנחה של 50% ממחיר הנסיעה.
בשל פתיחת הקו, ישתנו זמני הרכבות היוצאות מתחנת שדרות. כמו-כן, הודיעה
רכבת ישראל על הוספת שתי נסיעות חדשות - בשעה 06:37 מתל אביב לבאר שבע כדי להיענות לפניית סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון שביקשו להגיע לשיעור 08:00, ורכבת מתל אביב לנהריה בשעה 06:49.
חיבור נתיבות לרשת המסילות הארצית מבוצע במסגרת הקמת קו הרכבת אשקלון-באר שבע, שצפוי לחבר גם את אופקים לרשת המסילות הארצית, בסוף השנה. עלות הפרויקט נאמדת בכשני מיליארד שקלים.