X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אסף ברזני קיבל מהבנק 4 מיליון שקל לטובת חברה חדשה וחסרת פעילות, בזכות היותו אחיו של אמנון ברזילי - לשעבר בעל השליטה במטיס קפיטל - ודודו של איציק חממי, שהיה מנכ"ל גמול
▪  ▪  ▪
דיסקונט. "התנהלות חמורה ובעייתית"

בנק דיסקונט התנהג בצורה בעייתית וחמורה, כאשר הלווה 4 מיליון שקל לחברה חדשה וחסרת כל פעילות, רק על סמך היכרותו עם קרובי משפחתו של בעליה ורק כנגד ערבות אישית של הבעלים. כך קובעת (יום א', 15.2.15) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן.
ההלוואה ניתנה בשנת 2005 לחברת אבסר שבשליטת אסף ברזני, המתגורר בהולנד. ברזני הוא אחיו של אמנון ברזילי, שהיה בזמנו בעלי השליטה בחברת מטיס קפיטל, ודודו של איציק חממי, שהיה מנכ"ל חברת גמול השקעות. הבנק תבע מהחברה ומברזני 4.4 מיליון שקל לאחר שלא פרעו את ההלוואה, ותוך כדי דיון התגלה כיצד ניתנה ההלוואה מלכתחילה.
אגמון-גונן פותחת את פסק הדין בקביעה, לפיה נתגלתה בפניה "תמונה מדאיגה ביותר באשר לקלות הבלתי נסבלת, שבה מעמיד בנק מסחרי בישראל אשראי בגובה מיליוני שקלים, ללא כל בחינה או בדיקה של מקבל האשראי. האשראי ניתן על סמך היותו של מנהל החברה מקבלת האשראי, אחיו, ובן אחיו אנשי עסקים. זאת, ללא כל בטוחות, זולת ערבותו האישית" של ברזני.
הבנק טען, כי הסתמך על דוח עושר אישי של ברזני, אך התברר שלמעשה איש לא בדק את אותו דוח. נציגת הבנק אמרה בעדותה: "אסף בא והציג שהוא מבעלי גמול, שהוא ואחיו זה אותו הדבר, כל חוב שלו זה כמו החוב של אחיו. על סמך הידע שהיה עליו ועל סמך היכרויות של ראשי הבנק איתו ועם המשפחה אז הוא אישר". עוד התברר, כי מיד לאחר פתיחת החשבון קיבל ברזני הלוואות של 1.5 מיליון שקל, אשר לדברי אגמון-גונן "התנדפו מיד מהחשבון" לצורך מימון עסקות שהבנק כלל לא בדק.
"גם כאשר הצטברה יתרת חובה משמעותית בחשבון הבנק של החברה ולבנק כבר היה ידוע, כי המדובר בחוב בעייתי, אפשר הבנק לנתבעים ליטול הלוואה ספקולטיבית בגובה 112 מילון יאן מחשבון החברה במט"ח, וזאת בניסיון להקטין את יתרת החובה בחשבון, כאשר גם בהזדמנות זו, כאשר ידועה לבנק חומרת הדברים, הבנק לא טורח לבקש מהנתבע לשעבד איזה מבין נכסיו כנגד מתן ההלוואה, על-מנת לשפר את מצב הבטוחות שבידי הבנק",
מוסיפה אגמון-גונן.
אגמון-גונן מסכמת: "התנהלות זו של הבנק, מעלה לפחות צלו של חשש כי מי מטעם הבנק היה מעורב בדרך זו או אחרת בחשבון האמור, לכל הפחות על דרך של חריגה מנהלי בדיקה מקובלים". בשל התנהלות זו של הבנק, היא לא זיכתה אותו בהוצאות - למרות שקיבלה במלואה את תביעתו לאחר שקבעה, כי אין כל יסוד לטענותיו של ברזני על האופן בו ניתנה לו ההלוואה. אגמון-גונן הורתה להעביר את פסק דינה למפקח על הבנקים. את בנק דיסקונט ייצגו עו"ד ישראל שפלר ושולי זסלבסקי, ואת ברזני - עו"ד אליהו נאמן.
בנק דיסקונט מסר בתגובה, כי "בית המשפט העליון קבע לא אחת, כי ביסוד החלטת בנק להעמיד אשראי, עומדים שיקולים עסקיים הנסמכים לא רק על שאלת הביטחונות אלא גם על מאפייניו האישים של הלקוח, מצבו הכלכלי, מטרת האשראי וכיו"ב. לבנק מדיניות בקשר למתן אשראי וכן נהלים הנסמכים בין היתר על הוראות המפקח על הבנקים ועל מדיניות ניהול סיכונים ראויה".

תאריך:  16/02/2015   |   עודכן:  16/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיסקונט הלווה מיליונים על סמך היכרויות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הצחקתם את אסף!
יש לו כסף לשלם ??  |  16/02/15 13:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שני חיילים בשיר שמוקדש לרמטכ"ל הנכנס, רב אלוף גדי איזנקוט    "אם ביום מן הימים אפגוש את מלך הקצינים... היש קומבינות לילדים?"
איציק וולף
בטקס בלשכת ראש הממשלה הוענקו דרגות רב אלוף לרמטכ"ל החדש    גנץ: קיבלתי את צה"ל כפיקדון לפני ארבע שנים לעבדו ולשמרו    איזנקוט: צה"ל בפיקודי יעמיד את המוכנות, את היכולת המבצעית ואת החוסן הערכי בראש סדר העדיפות
אריאל י. לוין
"צה"ל צריך לסגור יחידות שלא רלוונטיות לאיומים החדשים, להקים יחידות שמתאימות לאיומים אלו"    "לישראל אין אינטרס שהרש"פ תתמוטט; אין כרגע פתרון לסכסוך, ויש לקדם פרויקטים כלכליים"
איציק וולף
ח"כ זהבה גלאון תוקפת את ראש הממשלה בעקבות פרסום סרטון הסיור של המעצב מושיק גלאמין בבית ראש הממשלה    "שרה נתניהו נתנה סקירה יללנית בת רבע שעה; מצג שווא פתטי לקראת פרסום דוח המבקר"
יצחק דנון
חברת בנייה טוענת שהבורר בינה לבין חן ואיתי גינדי הועסק במקביל בפרויקט יוקרה שבבעלות קבוצת גינדי - בני דודיהם של חן ואיתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il