תפישת הציבור לגבי העמדות הפוליטיות של העיתונאים ערב הבחירות לכנסת ה-20 אינה מותירה מקום לספק. רוב בעלי הדעה במדגם סבורים שהעיתונאים בישראל מוטים לטובת השמאל (49%) או לטובת השמאל הקיצוני (8%). רק עשירית (10%) מבעלי הדעה סבורים שהעיתונאים מוטים לטובת הימין בעוד עשירית (9%) מבעלי הדעה סבורים שהעיתונאים מוטים לטובת המרכז. רבע (24%) מבעלי הדעה במדגם סבורים שהעיתונאים בישראל אינם מוטים.
הנתונים עולים מסקר דעת קהל שנערך לקראת כנס DIGIT השנתי שיתקיים בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. בעניין הצטרפות של עיתונאים ידועים לפוליטיקה, רוב (56%) בעלי הדעה במדגם סבורים שהצטרפות עיתונאים מוכרים לפוליטיקה לא פוגעת ולא תורמת לאמינות אמצעי התקשורת בישראל. בין רבע לשליש (29%) מבעלי הדעה סבורים שהצטרפות עיתונאים מוכרים לפוליטיקה פוגעת באמינות אמצעי התקשורת. 15% סבורים שהיא תורמת לאמינות אמצעי התקשורת.
בעניין הצטרפות של עיתונאים ידועים לפוליטיקה, רוב (56%) בעלי הדעה במדגם סבורים שהצטרפות עיתונאים מוכרים לפוליטיקה לא פוגעת ולא תורמת לאמינות אמצעי התקשורת בישראל. בין רבע לשליש (29%) מבעלי הדעה סבורים שהצטרפות עיתונאים מוכרים לפוליטיקה פוגעת באמינות אמצעי התקשורת. 15% סבורים שהיא תורמת לאמינות אמצעי התקשורת.
עוד קובע הסקר, כי צרכני האקטואליה בישראל מעדיפים להתעדכן באירועי חדשות באמצעות האינטרנט. בהשוואה לסקר הקודם (2014), חלה עלייה בשיעור המתעדכנים בחדשות באמצעות רשתות חברתיות (12%+), וירידה בשיעור המתעדכנים באמצעות עיתונות יומית מודפסת (9%-) ורדיו (5%-).
הסקר נערך טלפונית במהלך חודש פברואר 2015 בקרב מדגם הסתברותי של 511 משיבים, המייצג את האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילאי 16 ויותר). הסקר בוצע על-ידי מכון מאגר מוחות.