X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכרעת דין של בית משפט השלום בתל אביב חושפת כי שוטרים שחקרו חייל חשוד בדקירה, אשר טען כי עשה זאת במהלך התקף אפילפטי, שתלו בהודאה, שלכאורה מסר, טקסטים שלא אמר מעולם "בית המשפט מניח כי שוטרים אינם רושמים דברים סתם, אף לא מתקצרים או "מתרגמים" דברים שנאמרים להם לשפה אחרת. במקרה דנא, הוקלטה חקירתו של הנאשם במשטרה והוא לא אמר את הדברים"
▪  ▪  ▪
בקר. הנאשם נמצא דובר אמת [צילום: הרשות השופטת]
"חבל שלא הצטיידתי בממחטה"
איתמר לוין
המדור נכנס לאולמו של השופט שמאי בקר בהנחה שכאן לא יהיה שגרתי, והציפיות התגשמו - במובן החיובי של המילה. מעטים השופטים המצליחים להשרות אווירה כה נינוחה בדיונים פליליים, בלא לפגוע ביעילות ההליך ובזכויות הצדדים
לרשימה המלאה

עידן יוסף
המפכ"ל: "דרוש טיפול שורש למשטרה"

   איתמר לוין
המשטרה חושדת ברצח - בלי חוו"ד פתולוגית

האם יש עוד חזקת אמינות?
השופט בקר ציין כי לא פעם ולא פעמיים באים נאשמים או עדים לפני בית המשפט, וטוענים כי דברים שנרשמו בהודעתם במשטרה לא נאמרו מפיהם. מן הצד השני ציין כי בתי המשפט נוטים להאמין לשוטרים. למזלו של הנאשם במקרה הזה - הקלטת החקירה הוכיחה את טענתו. אך מה קורה במקרים רבים אחרים?
נדמה ששפל המדרגה המוסרי והתפקודי של המשטרה שממדיו הולכים ונחשפים צריכים להוביל לשינוי - או לכל הפחות לערעור - חזקת האמינות של הצהרות שוטרים בפני בתי המשפט. בייחוד במקרים שבהם מדובר בגרסה מול גרסה. שהרי אין עוול גדול יותר שיכולה המדינה לגרום לפרט מאשר להרשיעו בעודו חף מפשע.

חוקרים במשטרת ישראל פיברקו הצהרה מפי עצור שתקף עוברי אורח בסכין תוך שהוא סובל מהתקף אפילפטי. כך עולה מהכרעת דין שניתנה בשבוע שעבר על-ידי השופט שמאי בקר מבית משפט השלום בתל אביב-יפו.
הדוקר, מתן צדקה, היה בשנת 2013 חייל בשירות סדיר כאשר הגיע לקניון דיזנגוף סנטר בתל אביב, דקר עובר אורח בגבו באמצעות אולר 'לדרמן' שהחזיק בידו ולאחר מכן דקר את אחד ממאבטחי הקניון שהוזעקו להשתלט עליו.
צדקה הודה בעובדות שבהן הואשם, אך טען כי במקרה שלו חל סייג האחריות הפלילית הנוגע לפעולות שנעשו בהיעדר הכרה. זאת, מכיוון שמעשי הדקירה נעשו במהלך התקף אפילפטי 'חלקי מורכב' המתאפיין בשינויים במצב ההכרה והתודעה ובהפרעות התנהגותיות שלעתים קרובות הינן קשות וביזאריות מאוד.
בית המשפט קיבל את גרסתו של צדקה וזיכה אותו מן העבירות שיוחסו לו - החזקת סכין למטרה לא כשרה, ופציעה כשהעבריין מזוין. זאת, לא לפני שמתח ביקורת חריפה על הפרקליטות על שביקשה להעמיד לדין את צדקה בעבירה של החזקת סכין למטרה לא כשרה בגין החזקת אולר לדרמן שמצוי בידיו של כמעט כל חייל בצה"ל.
"בית המשפט בתוך עמו הוא חי, בתוך צבאו – שירת. מדובר כמעט בידיעה שיפוטית, לפיה חיילים רבים מהלכים כשעל ירכם נרתיק ובו אולר לדרמן או דומה. הרי ברור שלולא הדקירות שדקר הנאשם את המתלוננים, מחמת התקף אפילפטי בו לקה ובהעדר אחריות פלילית, ברי כי לא היה מוגש נגדו כתב אישום על החזקת סכין למטרה לא כשרה, אף לא היה נעצר בשל כך, גם לא היה מעוכב בגין זאת. אגב, לא הייתה כל מניעה לכאורה מצד הקניון ומאבטחיו, לאפשר כניסת חייל כשאולר לדרמן בכליו, ולא בכדי", קבע בקר.
במהלך הדיון ציין השופט בקר כי בהודעתו של הנאשם במשטרה, אשר הוצגה בפני בית המשפט נרשם כי נשאל אם נפגש בעבר עם פסיכיאטר, ומפיו נרשמה התשובה הבאה: "לפני איזה 5 שנים, באותו מקרה, פוצצתי אנשים מכות. אמרו שאני סובל מקצרים אפילפטיים".
"מצאתי להתעכב על הבהרה זו, הואיל והנאשם בחקירתו הראשית הקצרה, הבהיר כי לא אמר כדבר הזה במשטרה, וכי אין זה סגנון הדיבור שלו", ציין השופט והוסיף כי למרות שהוא סבור כי בנסיבות הענין השאלה אם "פוצץ" הנאשם אחרים, אם לאו, לפני חמש שנים מיום חקירתו, עת היה נער כבן 13 - אינה משנה ממש לעניין האישומים נשואי התיק, הרי שקיימת חשיבות בדברים לשאלת מהימנותו של הנאשם.
"לא פעם ולא פעמיים באים נאשמים או עדים לפני בית המשפט, וטוענים כי דברים שנרשמו בהודעתם במשטרה לא נאמרו מפיהם. על-פי רוב, נדחות טענות כגון דא, ועל פני הדברים מניח בית המשפט כי שוטרים אינם רושמים דברים סתם, אף לא מתקצרים או "מתרגמים" דברים שנאמרים להם לשפה אחרת. אולם במקרה דנא, הוקלטה חקירתו של הנאשם במשטרה, תיעודה הוגש לעיוני בהסכמת הסנגור (ת/23), והנה - בהקלטה, אכן, לא נשמע הנאשם אומר את הדברים", ציין בקר.
לדבריו, נקודה זו, כאמור, יש לה חשיבות במישור המהימנות: הנאשם עמד על כך שאין זה סגנון הדיבור שלו, ואכן - נמצא דובר אמת בעניין זה.

תאריך:  17/02/2015   |   עודכן:  17/02/2015
+בעלי מועדון טוען להתנכלות של המשטרה
11:25 17/02/15  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

טוען שהמשטרה ביטלה את רשיון העסק שלו וסירבה להנפיק אותו מחדש, לאחר שחתם על הסכם עד מדינה נגד קצין במרחב יפתח החשוד בקבלת שוחד

לביא. סירב [צילום: רס"ב יובל אראל, משטרת ת"א]
+שני קציני משטרה בכירים חשודים בהטרדה
09:56 17/02/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המחלקה לחקירות שוטרים חוקרת חשדות אודות הטרדות מיניות שלכאורה ביצעו שני קצינים בדרגת ניצב משנה במתנדבות במשטרה  ▪  חשד גם לטיוח של החשדות מצד קצינים שאליהם פנתה מתנדבת שהוטרדה

אחת המתלוננות העבירה הקלטות [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השוטרים פיברקו הודאה בהתנהגות אלימה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
השאלה היחידה שצריך לשאול האם
השופט המליץ לפטר  |  17/02/15 09:23
2
אני לא יודע איפה השופט חי.
אחד1  |  17/02/15 10:11
3
נער הייתי וגם זקנתי- אוי ואבוי
מיכל מירושלים  |  17/02/15 10:23
4
מותר האדם מן הבהמה
אהרון שחר  |  17/02/15 10:25
5
וכך הם עשו למי שהעיד לטובת קצב
אהוד פרלסמן  |  17/02/15 10:36
 
- כיצד זה יתכן?
י.ב.  |  17/02/15 17:54
6
שוטרים וכידאיות.
123456יוסף  |  17/02/15 11:11
7
זה גרוע בהרבה מזיוף צ'ק
גם לי עשו את זה  |  17/02/15 11:57
8
משטררררע בזויה מדיר חזירים
אברי  |  17/02/15 15:45
9
עוד עיוות מרתיח את הדם
י.ב.  |  17/02/15 18:32
10
השופט בקר לעליון סוף לטיוח ל"ת
שופט ראוי לקידום  |  20/02/15 04:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
מאיר גלבוע
החוק למניעת הטרדה מינית קובע שמעסיק חייב לנקוט אמצעים סבירים למניעת הטרדות מיניות ע"י עובדיו. על כן, מיד עם התמנותו למפכ"ל היה על יוחנן דנינו לקבוע תקנון לפי חוק זה ולפרסמו ביעילות בקרב כל השוטרים, לרבות ואולי במיוחד בקרב הפיקוד הבכיר
איתמר לוין
ארנון אפטבי ומאור הדס השתמשו בטייזר לאחר שעצרו נהג שיידה לעברם חפצים    בית המשפט: הם שיקרו במח"ש, תיאמו גרסאות ולא העידו אמת
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את בקשתם של אסף יקותיאלי וברוך פרץ לערער על הרשעתם ועונשם - 21 חודשי מאסר    השופטים: פשיטת רגל מוסרית, סיטואציה שאינה נותנת מנוח
אבי דוידוביץ
יוחנן דנינו, המפכ"ל ה- 17 של משטרת-ישראל, אמור לסיים את תפקידו בעוד כשלושה חודשים, כשעל ההצלחות וההישגים המרשימים של המשטרה בימי כהונתו מעיבה עננה קודרת ומכבידה עליה יושבים 7 ניצבים    עד הימים האחרונים דבקתי בדעה שאין למנות מפכ"ל שלא שירת בתפקיד בכיר במשטרה    כעת, מינוי מפכ"ל מבחוץ הוא תנאי הכרחי לאיחוי השבר באמון הציבור וציבור השוטרים בצמרת הארגון
איתמר לוין
התנועה למשילות ודמוקרטיה מבקשת לבטל את הווטו שהטיל וינשטיין על ביצוע המינוי לפני הבחירות, בין היתר בשל המצב בו מצוי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה
רשימות נוספות
ניצן מזהיר מפני אי-דיווח על הטרדות  /  איתמר לוין
צמרת המשטרה מתכנסת לדיון חרום  /  איציק וולף
אהרונוביץ' בעד פוליגרף לניצבים; וינשטיין נגד  /  עידן יוסף
פיצוי לקורבנות במדים  /  עו"ד יואב אלמגור
החטא הקדמון  /  עו"ד רוני אלוני סדובניק
כיפת מגן למשטרה  /  הרב ישראל רוזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il