X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמעון גפסו וסגנו לשעבר קיבלו שוחד כאשר דרשו מחבר מועצה להצטרף לקואליציה כתנאי להימנעות מפיטוריה של גרושתו ביהמ"ש: גפסו היה מעורב מהרגע הראשון בהתנייה הפסולה
▪  ▪  ▪
גפסו. הרשעה ברורה [צילום: פלאש 90]
"מורת רוח רבה"
בתחילת פסק הדין מתבטא השופט עודד גרשון בצורה יוצאת דופן כלפי הפרקליטות: "אני רואה לציין במורת רוח רבה את האופן שבו נוסח כתב האישום. כפי שאפרט בהמשך הכרעת הדין, יש בנוסח כתב האישום כפי שהובא לעיל, אי-דיוקים לא מעטים ואף אמירות מפורשות או דברים שנאמרו במשתמע, שבסופו של יום, לאחר שמיעת הראיות, התברר שאינם נכונים, דברים שבקריאה ראשונה יוצרים רושם לא נכון. כך גם נראה לי כי יש ממש בטרוניית ההגנה על כך שכתב האישום הוגש רק ביוני 2013. לא שוכנעתי שהייתה הצדקה לשיהוי ממושך כזה".

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, עודד גרשון, הרשיע (יום א', 19.2.15) את ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, ואת סגנו לשעבר, עדי ברקו, בקבלת שוחד.
במהלך המגעים להקמת הקואליציה לאחר הבחירות המוניציפליות בשנת 2008, קיבל סימיון ברון, אשר נבחר למועצת העיר מטעם קדימה, פניות מגורמים שונים. הללו המליצו לו להצטרף לקואליציה או להתפטר מתפקידו כחבר מועצת העיר, שאם לא כן - עלולה גרושתו, דורה ברן, אשר הועסקה על-ידי החברה הכלכלית של העירייה, לעמוד בפני פיטורין. באותה עת שימש ברקו כיו"ר החברה הכלכלית והוא נטל חלק פעיל במגעים עם ברון.
בהמשך הורה גפסו למנכ"ל החברה הכלכלית להכין רשימה של עובדים המועמדים לפיטורין, והביא להכללתה של ברן ברשימה זו. משנודע לברון על הכוונה לפטר את גרושתו, הוא הסכים להצטרף לקואליציה. אז נאמר לו, כי הצעה זו אינה רלוונטית, אך ברן לא תפוטר אם יתפטר ממועצת העיר. מאחר שברון לא התפטר עד למועד שקבע גפסו, פוטרה גרושתו. לאחר פיטוריה, שוב הציע ברון להצטרף לקואליציה, אך הצעתו נדחתה.
גרשון קובע: "הונחה בפני מסכת ראייתית נסיבתית המצביעה על כך שמר גפסו היה מעורב בהתניה הפסולה מתחילתה. הגעתי למסקנה כי ההגיון והשכל הישר מובילים לתוצאה חד-משמעית שלפיה הנאשם 1 [גפסו] לא רק ידע על ההתניה הקושרת את אי-פיטורי דורה ממקום עבודתה בכך שהמתלונן יתפטר מחברותו במועצה, והסכים לכך, אלא גם שמר גפסו היה מעורב באופן אישי ביצירת ההתניה האמורה מראשיתה". הוא דוחה מכל וכל את טענת ההגנה, לפיה ברון הוא שהציע לגפסו את העסקה ובכך הציע לו שוחד.
לדברי גרשון, אין כל רלוונטיות לשאלה כיצד התקבלה דורה ברן לעבודה בחברה הכלכלית ומה הייתה איכות עבודתה, שכן אפילו אם כל טענות ההגנה בנושא נכונות - הרי שהתנייה המשך העסקתה בעמדתו הפוליטית של ברון מהווה עבירה.
עוד אומר גרשון, כי אין לסמוך על עדותו של מנכ"ל העירייה, אמיר אורן, אשר הייתה בלתי מהימנה ו"רצופה סתירות תוך ניסיון להסתיר את חלקו ביצירת ההתניה הנ"ל". בין היתר, ניסה אורן להסתיר את העובדה שבנו היה מועמד למועצת העירייה מטעם רשימתו של גפסו. גרשון קובע, כי כאשר יצר אורן לראשונה קשר עם ברון בנושא ההתנייה - הוא עשה זאת בהנחייתו של גפסו. עם זאת הוא מעיר, כי אין לראות באי-העמדתו של אורן לדין משום אכיפה בררנית, משום שברון לא הקליט את שיחותיו עם אורן - בניגוד לשיחותיו עם גפסו וברקו.
גרשון דחה את טענת ההגנה ולפיה נצ"מ (בדימוס) יעקב בורובסקי נטל חלק ב"ציד" נגד גפסו, לאחר שברון פנה אליו והוא יצר עבורו קשר עם המשטרה. גרשון אומר, כי התנהלותו של בורובסקי הייתה כמקובל בקרב עורכי דין ואין כל יסוד לטענות כלפיו, וכי העובדה שהוא אשר פנה ליאח"ה לא הביאה לטיפול מיוחד בתלונתו של ברון.
עוד נדחתה טענת ההגנה כאילו ברון היה סוכן של המשטרה וזכה ליחס מיוחד ממנה, וכן נדחתה הטענה בדבר מחדלי חקירה. גרשון אומר, שבנושא זה - כמו בעניין איכות עבודה של ברן - בזבזה ההגנה לריק זמן שיפוטי. הוא גם דחה את טענות ההגנה בנוגע לקבילות ההקלטות שביצע ברון, וקבע חד-משמעית שעדות המומחה מטעמה (דניאל הרפז) הייתה מגמתית. גרשון גם דוחה את ההסברים שניסה גפסו לתת לדבריו המוקלטים ואומר שמשמעותם פשוטה וברורה.
גרשון דחה את בקשת סניגוריו של ברקו להזמין תסקיר של שירות המבחן לבדיקת האפשרות להענשתו בלא הרשעה, וקבע את הטיעונים לעונש ל-2.3.15. את המדינה מייצג עו"ד רז ולטר, את גפסו מייצגת עו"ד פנינת ינאי, ואת ברקו - עוה"ד ארז גוטמן ומירי הרט.
משרד המשפטים מסר בתגובה: "הכרעת הדין החשובה מראה את החומרה שבהפעלת לחץ פסול על נבחר ציבור להתפטר מתפקידו, ובכך מגינה בכך על הזכות לבחור ולהיבחר, ומונעת פגיעה בה בצעדים פליליים במסגרת מהלכים פוליטיים. פסק דין זה מהווה נדבך נוסף במאבק המתמשך והעיקש שמנהלת מערכת אכיפת החוק נגד תופעת השחיתות בשלטון המקומי".

תאריך:  19/02/2015   |   עודכן:  19/02/2015
+המדינה תבקש מאסר לראש עיריית רמה"ש
16:06 19/02/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

יצחק רוכברגר הורשע שקיבל במרמה 118,000 שקל מקרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות  ▪  עדת אופי אמרה שאינה מסכימה עם ההרשעה

רוכברגר. מרמה וזיוף [צילום: יוסי זליגר]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש עיריית נצרת עילית הורשע בשוחד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הרסת אותי
שונא אותך עיראקי   |  19/02/15 09:58
2
שומעים עונשים למקבלים מה עם
נותני השוחד  |  19/02/15 10:28
3
חבר של מירי
מירירגב  |  19/02/15 13:02
4
זוטי דברים
חרד  |  19/02/15 13:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
יצחק דנון
טוענת שהסכומים הנדרשים ממנה בחיפה כפולים ויותר מאלו הנדרשים בערים אחרות, וכי הם מבוססים על חוק עזר שלא עודך 20 שנה
איתמר לוין
תשלם מאות אלפי שקלים לבעלי דירות בשכונת נווה צדק, לאחר שהנחתה אותם לבנות את ביתם נמוך ממפלס הרחוב - אך בניגוד לתוכניתה, לא הנמיכה את הכביש
איתמר לוין
העירייה לא פעלה נגד שלטים שדרשו מנשים להתלבש בצניעות והגבילו את תנועתן בעיר - ואז טענה בבית המשפט שכן ניסתה להסיר את השלטים    העירייה תפצה ארבע נשים ב-60,000 שקל
יצחק דנון
טוענת שרשלנותה של העירייה הביאה לפיצוץ צינור מים במלון לאונרדו סוויט, אותו ביטחה כלל, ואשר גרם נזקים כבדים למלון
איציק וולף
טיוטת דוח רואי חשבון שהוזמן על-ידי משרד הפנים ואשר הוגש במאי 2013 שנחשפת ב-News1 מציגה שורת עבירות חמורות הנוגעות לרישום ולהימנעות מרישום כספים במועצה המקומית באר יעקב    החוזה עם חברת מילומור שהופקדה על עבודות הפיתוח נעשה ללא מכרז    עורך הדין שהופקד על גביית היטלי הפיתוח לא ניהל רישום ומעקב, גבה שכר טירחה שהועלם מהדוחות ושכר טירחה עבור תשלומים שלא נכנסו לחשבון המועצה    כתבה ראשונה בסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il