X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההשבתה המלאה הייתה במחאה על כוונת ההנהלה לפטר מאות עובדים ההנהלה: "החלטה מופקרת, חסרת אחריות ומסוכנת"
▪  ▪  ▪
מפעלי ים המלח. מושבתים [צילום: פלאש 90]

מועצת עובדי מפעלי ים המלח מקבוצת כיל החליטה (יום ה', 19.2.15) לפתוח בשביתה כוללת. זאת, לאחר שהנהלת החברה לא נענתה לדרישות ההסתדרות והעובדים ולא הסירה את האיום לפטר מאות מעובדי המפעלים. השביתה באה גם כאות הזדהות עם 140 העובדים שבכוונת הנהלת מפעל תרכובות ברום, גם הוא מקבוצת כיל, לפטר.
בית הדין בבאר שבע הורה לעובדי מפעלי ים המלח להפסיק את השביתה "שיש בה למנוע ייצור, הוצאה או הובלת ברום ממפעל הברום-כלור בסדום ו/או צעדים אחרים שעלולים לפגוע במהלך העבודה התקין של מפעל הברום-כלור בסדום, מפעל המגנזיום ותחנת הכוח בסדום".
ארמונד לנקרי, יו"ר מועצת העובדים במפעלי ים המלח, מסר: "מבחינתנו כלו כל הקיצין, ואנחנו מוכנים להילחם בכל מחיר בדרישות ההנהלה. בזכות עבודת הכפיים והעבודה המסורה של עובדיה, חברת כיל מצליחה ומרוויחה, וכוונת ההנהלה לפגוע בעובדים ולפטר אותם היא אבסורדית, אגרסיבית, כוחנית ובעיקר מיותרת. כל עובדי המפעלים הם מקשה אחת, אנחנו רעים זה לזה ולא ניתן יד לפיטוריו של אף עובד. אני קורא להנהלה לבטל את הפיטורים ולחזור לדרך הישר ולהתדיינות ושיח איתנו".
אבנר מימון מנכ"ל כיל ישראל אמר בתגובה כי "השבתת מפעל הברום בסדום הינה צעד קיצוני שמקריב את 400 עובדי מפעל המגנזיום על מזבח המאבק הקיצוני והאלים של עובדי תרכובות הברום בסיוע יו"ר וועד עובדי מפעלי ים המלח, ארמנד לנקרי. סגירת מפעל הברום עלולה להביא תוך 72 שעות לנזקים בלתי הפיכים שיביאו לסגירתו של מפעל המגנזיום ולסכנה בטיחותית ואקולוגית. על כן, הנהלת מפעלי ים המלח פונה באופן דחוף לבית הדין במטרה למנוע לאלתר את הסכנות החמורות הנובעות מצעדו המסוכן של יו"ר וועד עובדי מפעלי ים המלח".
לדברי הנהלת מפעלי ים המלח, היא פנתה ללנקרי פעמים רבות, ואף אתמול בכתב, והעמידה אותו על החומרה והסיכונים הכרוכים בהשבתת מפעל הברום ותחנת הכוח, וביקשה להותיר את מפעל הברום ואת תחנת הכוח בסדום מחוץ למעגל ההשבתות בשל הסיכונים הכרוכים בכך.
"מפעל המגנזיום מייצר באופן רציף בתהליך אלקטרוליזה מגנזיום בצורה כזו שהפסקת פעילותו עלולה להביא להתמצקות תאי האלקטרוליזה כך שלא ניתן יהיה להשתמש בהם יותר. כחומר לוואי מייצר מפעל המגנזיום כלור אשר משמש כחומר גלם לתעשיית הברום. ללא מוצא לכלור יש לעצור מיידית את ייצור המגנזיום. בנוסף, התפתחות זו עלולה להוביל גם לסגירת לפחות מחצית ממפעל תרכובות ברום בנאות חובב למשך שנה ויותר בשל יצור ברום נמוך כתוצאה מחוסר בכלור המיוצר במגנזיום", נמסר.

תאריך:  19/02/2015   |   עודכן:  19/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש הורה להפסיק השביתה במפעלי ים המלח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
העובדים מבקשים לערער לבית הדין הארצי על דחיית בקשתם להורות למאוחדת לחשוף כיצד איישה שתי משרות    טוענים: קיבלה הכשר למינויים במחשכים
גלית יצחק-אוגנוב
ריקי נבון מונתה לתפקיד    יו"ר עמותת הפרקינסון: אני בטוח כי ריקי תצעיד את העמותה קדימה, הן מבחינת העלאת המודעות למחלה והכרתה והן בקרב החולים ובני משפחותיהם
עידן יוסף
גאון ופוסק הדור, הרב הצדיק שלמה זלמן אוירבך, הלך לעולמו
איתמר לוין
עו"ד רביד אברמזון אמור לקבל 75,000 שקל תמורת טיפול בנכה מתאונה    ביהמ"ש: לא מדובר בהסכם עושק שניתן לביטול, אם כי השכר מופרז ביותר ביחס לעבודה וראוי לוותר על חלק ממנו
איתמר לוין
שמעון גפסו וסגנו לשעבר קיבלו שוחד כאשר דרשו מחבר מועצה להצטרף לקואליציה כתנאי להימנעות מפיטוריה של גרושתו    ביהמ"ש: גפסו היה מעורב מהרגע הראשון בהתנייה הפסולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il