X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בהודעת הרכבת הרשמית נמסר כי הרכבת מירושלים תגיע ליעדה כרבע שעה אחרי כניסת השבת משרד התחבורה אומר כי לא התקבלה כזו החלטה, אך אינו מכחיש את האפשרות שיופעלו רכבות בשבת
▪  ▪  ▪
תחנת הרכבת בירושלים הערב [צילום: דוברות רכבת ישראל]
פעולה בלא סמכות
מנכ"ל משרד התחבורה טוען כי הוא מוסמך להורות על הפעלת רכבות בשבת. אולם החוק קובע כי לא ראש הממשלה, לא שר התחבורה וקל וחומר שלא הוא או הנהלת רכבת ישראל אינם מוסמכים לכך. החלטת ממשלה משנת 1949, השנה בה כיסה את מדינת ישראל שלג כבד, מתירה נסיעות בשבת רק ברכבות בינלאומיות (שמגיעות לדמשק וכדומה). רכבות כאלה אין היום בישראל. הפעלת רכבות בשבת במקרים חריגים טעונה החלטת ממשלה מיוחדת. הקלות הבלתי נסבלת בה מתקבלות החלטות בתחום הפעלת תחבורה ציבורית בשבת נעשית לא רק באופן הנוגד את החוק, אלא גם תוך פגיעה מקוממת במרקם העדין ביחסי דתיים-חילוניים. סערת מזג האוויר הנוכחית נצפתה מראש ואזרחי ישראל התבקשו לתכנן מראש - להקדים את נסיעותיהם ולהימנע מנסיעות מיותרות. אולם קשה יותר לחזות את הסערה האפשרית בין הפלגים בחברה הישראלית. פעולות דורסניות אלה מערערות את האיזון העדין ועל מקבלי ההחלטות בממשלת נתניהו-כ"ץ-בנט לנקוט בזהירות יתרה.

+ רכבת ישראל ביטלה את הנסיעה בשבת
רכבת ישראל הודיעה (יום ה', 19.2.15) כי בשל השלג, יפעל השירות גם אחרי כניסת השבת. בהודעת דוברות הרכבת נאמר כי הרכבת האחרונה ביום שישי מירושלים לבית שמש תצא בשעה 16:40. משמעות הדברים היא שהרכבת, שמספרה 8522, תגיע (אם לא יחולו עיכובים) בשעה 17:23, כרבע שעה אחרי כניסת השבת.
בעקבות פניית News1 נמסר מדוברות רכבת ישראל כי העניין נבדק. דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה אמר כי הפרסום של רכבת ישראל הוא כנראה בטעות, ו"נכון לעכשיו (יום חמישי בלילה) אין שום רכבת הנוסעת בשבת". למרות זאת, דובר הרכבת, ישראל טל-סרנגה, אינו חוזר בו מהודעתו ורק מציין כי "ייתכנו שינויים".
מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי אמר כי אין כל הנחיה בעניין. עם זאת, יצחקי אינו שולל את האפשרות שאכן יופעלו רכבות בשבת. לדבריו, נאמר במפורש לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ולראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שרק מנכ"ל משרד התחבורה יקבל החלטה בעת הצורך ולפי המצב רק ביום שישי בצהריים.
בלשכת שר התחבורה ישראל כ"ץ אומרים כי השר אינו נותן בדרך כלל הנחיה ספציפית, אלא אומר באופן כללי שיש אישור להפעיל במידת הצורך, ואת ההחלטה מקבלים בחדר המצב בזמן אמת ולא מראש.
כאמור, על-פי המידע הרשמי תפעל הרכבת בשבת, בכירי משרד התחבורה מכחישים כי התקבלה החלטה כזו אך אינם שוללים כי הדבר אכן יקרה. במהלך המערכת החורפית הקודמת (9.1.15), נמנעה ברגע האחרון הפעלה של לפחות שתי נסיעות רכבת בשבת.
נסיעת רכבות בשבת אסורה מכוח החלטת ממשלה, וכדי להתיר דרושה החלטת ממשלה מיוחדת.
בסערה בשנה שעברה הופעלו רכבות בשבת שלא בסמכות. בין היתר בשל הבלגאן והסערה החזקה אז, והצורך לחלץ רבים שנתקעו בירושלים. השנה הייתה היערכות מוקדמת שמנעה תקלות מעין אלה.
בשנה שעברה פעלה הרכבת גם כ"רכבת תיירותית" בשבת. היא הסיעה "תיירי-שלג" מתל אביב, ששיחקו בשלג באזור מלחה וחזרו עם הרכבת לתל אביב. יצוין כי תחנת הרכבת במלחה מנותקת ממילא מיתר חלקי העיר בשבת ובסמוך לכניסתה בשל העובדה שלא מופעלת ממנה תחבורה ציבורית.

לוח הזמנים של רכבת ישראל. בסופו של דבר בוטלה הנסיעה האחרונה
תאריך:  19/02/2015   |   עודכן:  19/02/2015
רכבת ישראל ביטלה את הנסיעה בשבת

רכבת ישראל הודיעה כי ביטלה את הנסיעה שאמורה הייתה לצאת מירושלים ולהגיע לבית שמש בשבת. הרכבת האחרונה מירושלים לבית שמש תצא אפוא בשעה 15:47, ומבית שמש לירושלים בשעה 15:00.


+שלג החל לרדת במעלה אדומים
00:30 20/02/15  |  

+רכבת ישראל הוסיפה עוד שתי נסיעות בלילה
23:55 19/02/15  |  

בשל סגירת הכבישים לבירה, מוסיפה רכבת ישראל שתי נסיעות נוספות: רכבת אחרונה מבית שמש תצא לירושלים בחצות. רכבת אחרונה מירושלים ללוד תצא בשעה 01:00.

+רכבות יפעלו עד חצות בשיטת "מלא וסע"
22:35 19/02/15  |  

הרכבת האחרונה מבית שמש לירושלים תצא בשעה 22:59. הרכבת האחרונה מירושלים ללוד תצא בשעה 00:00. בשיטת 'מלא וסע'.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת ישראל: הנסיעות יגלשו לתוך שבת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שהרבע שעה תהפוך לכל השבת ל"ת
בס"ד  |  20/02/15 05:25
2
אוי ווי
מזוזה  |  20/02/15 10:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
עידן יוסף, עופר וולפסון
עשרות סנטימטרים של שלג צפויים לרדת בבירה והוא צפוי להגיע גם להרי המרכז והנגב הגבוהים    מחר לא יתקיימו לימודים בירושלים    הכניסות לעיר נחסמו אחה"צ
עידן יוסף
איציק וולף
השלג צפוי להתפשט במהלך היום מאזור צפון הגולן והגליל העליון גם לאזורים נמוכים יותר בצפון ואל מרכז הארץ    לא יתקיימו היום לימודים באפרת שבגוש עציון ובמסעדה שבצפון הגולן
עידן יוסף
הרצף החריג במערכת החורפית השנה צפוי להימשך עד מרס או אפריל    הרשויות המקומיות ורשויות החרום וההצלה נערכות לירידת שלג גם במקומות נמוכים יותר
יפעת גדות
רמות זיהום האוויר שנמדדו ביממה האחרונה חריגות ביחס לשנים קודמות ובהיבט ארצי מדובר בסופת האבק הגדולה והנרחבת ביותר ב-5 השנים האחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il