X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קבוצת מתפללים צורפה לבית כנסת בבני ברק לאחר שמספר הנוכחים בו התדלדל, ואז השתלטה עליו והחלה לערוך בו פעילות מסחרית
▪  ▪  ▪
עשו כבתוך שלהם [צילום: סטריט וויו]

קבוצת מתפללים שהשתלטו על אולם הכניסה בבית כנסת בבני ברק הצטוו לפנותו בתוך חודש. שופט בית משפט השלום בתל אביב, גיא הימן, קיבל (14.2.15) את תביעת עמותת בית תנועת פא"י [פועלי אגודת ישראל] בבני ברק, בעלת הבניין.
בית הכנסת "ירושלים" החל לפעול במרתפו של הבניין, ברחוב ירושלים בבני ברק, בשנת 1970 ומאוחר יותר הועתק לקומת הכניסה. כאשר הלך וירד מספר המתפללים, הסכימו הללו בשנת 1996 לצרף אליהם קבוצת אחרת, שהתפללה עד אז בקומת המרתף של הבניין. על-פי אותה הסכמה, המתפללים החדשים יכלו להשתמש באולם זה לתפילה בלבד, אך כדבריו של הימן - הם הפרו הסכמה זאת והחלו לעשות בו כבתוך שלהם.
בשנת 2007 צירפו ה"חדשים", ללא הסכמת הוותיקים, מתפללים מישיבת "כנסת יצחק - אור יהודה". הם גם החלו להשתמש באולם לצרכים מסחריים, החל מעריכת חגיגות בר-מצוה וכלה במכירת נעליים ופרחים (את הטענה האחרונה הכחישו הנתבעים). קבוצה זו אף הורידה את שלט ההנצחה למקימו של בית הכנסת והחליפה אותו בשלט אחר, למרות מחאתם של הוותיקים.
לדברי הימן, הנתבעים לא הצליחו להפריך את הטענות העובדתיות של המתפללים הוותיקים, ולכן התמקדו בטענות משפטיות. בין היתר כפרו הנתבעים בזכות העמידה של העמותה, טענו שהיא עצמה נטלה את המרתף לצרכים מסחריים, טענו שהרשות שקיבלו להשתמש במרתף מקנה להם זכות דומה בקומת הכניסה, ייחסו לעמותה כוונה למכור את הבניין ויצאו נגד מה שתיארו כסילוקו של יהודי מבית כנסת.
הימן דחה את כל הטענות הללו. הוא קובע, כי העמותה היא בעלת הזכויות בבניין, גם אם לא תמיד התנהל בית הכנסת לפי כל דקדוקי החוק. עוד נדחתה הטענה, לפיה העמותה התרחקה מדרכה של פא"י; הימן אומר, כי אין לה כל נפקות לשאלה הקניינית שבפניו. הנתבעים לא הרימו ולו את ראשיתו של הנטל להוכיח שקיבלו אישור להשתמש בקומת הכניסה, קובע הימן, וגם אם קיבלו - הרי שמי שנתן את הרשות יכול גם ליטול אותה.
הימן מדגיש, כי אין כל כוונה למנוע מהנתבעים את עבודת הבורא, שהרי הם צורפו מלכתחילה לבית הכנסת למטרה זו, ומקבל את גירסת העמותה לפיה אין לה כל כוונה למכור את הבניין. העובדה שמדובר בבית כנסת אינה יוצרת לו דיני קניין שונים מכל נכס אחר, הוא מעיר. עוד מציין הימן, כי הנתבעים לא קיבלו אישור לעשות באולם שימוש כלשהו לבד מתפילה, ולמרות זאת - החלו לבצע פעולות כאלו, משל הם בעלי המקום.
הנתבעים חויבו בתשלום הוצאות בסך 70,000 שקל. את העמותה ייצגו עוה"ד עדי פורת, מורן שרביט-מינס ויצחק הרפז, ואת המתפללים - עוה"ד דוד שוב, אסתי וייסלר ואביבית אברמוב.

תאריך:  23/02/2015   |   עודכן:  23/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש הורה למתפללים לפנות בית כנסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חג הנמל: נפתח שער ציון בנמל תל אביב - הנמל העברי הראשון
עופר וולפסון
הקמפיין יהיה באוויר כחודש וחצי, ואלגומייזר תהיה זכאית לעמלה בהיקף של 5%    נמשך המו"מ להתקשרות בשני קמפיינים נוספים במהלך 2015, בהיקפים דומים
איציק וולף
בניגוד לדיווח על כך שהמועמדים לשירות במשטרה ולקידום בשורותיה חותמים על תצהיר משפטי מחייב ולפיו לא ביצעו עבירות מין, בפועל מדובר בשאלון בלבד    המשטרה: הבכירים חתמו על תצהיר    וגם: המשטרה, החוששת מהדלפות, דורשת לדעת האם מועמדים הם קרובי משפחה של עיתונאים
עופר וולפסון
סוכם מול ההסתדרות הלאומית על צמצום רשימת בעלי תפקידים בחברה המוחרגים מההסכם הקיבוצי, ועידכון המנגנון לקביעת התקציב לחלוקת מענקי הצטיינות לעובדים, שיורכב מחלקים קבוע ומשתנה
עופר וולפסון
הרווח הנקי ב-2014 הסתכם ב-11.3 מיליון דולר, לעומת 5.9 מיליון ב-2013    ההכנסות עלו מ-98 ל-110 מיליון דולר    שיגור עמוס 6 נדחה בעקבות עיכובים בבניית הלווין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il