X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דנציגר: ביהמ"ש יכול להימנע ממינוי מחליף במקרה כזה רק בנסיבות חריגות - וזאת לעומת סמכותו שלא למנות בורר במקום מי שהועבר מתפקידו
▪  ▪  ▪
מורל. ערעורו התקבל [צילום: בוצ'צ'ו]

כאשר בורר הולך לעולמו בעיצומה של הבוררות, חייב בית המשפט למנות בורר במקומו למעט במקרים חריגים. כך קובע (יום א', 22.2.15) שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר.
השאלה התעוררה עם פטירתו של נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס, ורדי זיילר, ששימש כבורר בין הפרסומאים מוטי מורל ורונן צור בסכסוך שנוצר לאחר פירוק השותפות ביניהם. זיילר הכריע ברוב העניינים ימים אחדים לפני פטירתו באפריל 2013, אך נותרו סוגיות פתוחות. בית המשפט המחוזי מרכז מינה את השופט בדימוס עמירם בנימיני לבורר חילופי, אך בנימיני קבע שמוטב למנות רואה חשבון משום שהסוגיות שנותרו הן בעיקרן כלכליות.
בעקבות זאת, מינה בית המשפט את רו"ח משה רומנו להשלמת הסוגיות הכלכליות, אך קבע שהוא לא ישמש כבורר: "בשלב זה די שינסה להשלים את ההחלטה בשיבוץ המספרים לאחר שישמע את הצדדים ויעיין בחומר החשבונאי", ורק אם לא תהיה הסכמה בין הצדדים - הוא ימונה גם כבורר. על כך ערער מורל לבית המשפט העליון וערעורו התקבל.
דנציגר אומר, כי ביסוד החלטתו עומד סעיף 12(א) לחוק הבוררות, הקובע: "נתפנתה כהונתו של בורר, אם עקב התפטרותו או פטירתו ואם עקב העברתו מתפקידו, יחולו הוראות הסעיפים 8 עד 10 על מינויו של בורר חליף, והוא כשאין כוונה אחרת משתמעת מהסכם הבוררות". זאת, לעומת סעיף 12(ב), בו נאמר: "הועבר בורר מתפקידו, רשאי בית המשפט, במקום למנות בורר חליף, להחליט שהסכסוך שהוא נושא הבוררות לא יידון בבוררות, אם ראה טעם מיוחד לכך".
לאור זאת קובע דנציגר, כי במקרה כמו זה שלפניו - חייב בית המשפט למנות בורר חילופי, אלא אם כן מההסכם המקורי בין הצדדים משתמעת כוונה אחרת. רק במקרה הנדיר של העברת בורר מתפקידו, יכול בית המשפט להחליט שלא למנות בורר חילופי. במקרה הנדון, הוא ממשיך, אין נסיבות חריגות המצדיקות את הסטייה המופיעה באפשרות הראשונה, ולכן יש למנות מיד בורר חילופי ולא רק מומחה כלכלי-חשבונאי.
צור חויב בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל. השופטים יצחק עמית ונעם סולברג הסכימו עם דנציגר. את מורל ייצגו עוה"ד עו"ד אמיר עדיקא, גלעד שר ואיתם לוי,ואת צור - עוה"ד גדעון פישר ורפאל יולזרי.

תאריך:  23/02/2015   |   עודכן:  23/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חובה למנות מחליף לבורר שהלך לעולמו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט: שוטרים הביאו חשוד להסכים שלא כדין לחיפוש בביתו וגרמו לו לספר שהוא מגדל מריחואנה תוך פגיעה קשה בזכויותיו והחזקתו בעיכוב בלתי חוקי
אלעזר לוין
ביקורת לא רק על נתניהו, אלא גם על שר האוצר לפיד, שר הבינוי אריאל, שר הפנים סער. מנכ"ל רשות המקרקעין ליברמן והמפקח על הבנקים זקן    דיברו הרבה ועשו כמעט ולא כלום    הדירות התייקרו ב-80% בתקופה הנסקרת
איתמר לוין
ד"ר אורית קמיר פוטרה בשל היעדרות משתי הרצאות    בית הדין דחה את גירסתו של נשיא המרכז, פרופ' רון שפירא, וקבע שהוא לקה ב"ערפולי זיכרון" והתחמק מתשובות
איתמר לוין
קובע שהליכוד כלל לא הוכיח קשר כלשהו בין הארגון ובין "מולד" לבין המחנה הציוני ומרצ    "עתירה זו, שהחלה בקול תרועות רמות, מסתיימת היום בקול ענות חלוש"
עידן יוסף
ליד עיריית ירושלים נדקר צעיר חרדי בידי מחבל    מאבטחו של ראש העירייה וראש העירייה דלקו אחר המחבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il