X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך קובע מחקר חדש שנערך באוניברסיטת אריאל תוצאות הטיפול בגרייה מוחית מראות שיפור משמעותי בכמות המילים שהנבדקים שלפו נכון לאחר טיפול גרייה לעומת טיפול הפלצבו
▪  ▪  ▪
שבץ מוחי. גורם התמותה השלישי בישראל [צילום: AP]

מחקר חדש "בעקבות המילים האבודות" שנערך על-ידי ד"ר עדי ליפשיץ, מאוניברסיטת אריאל מגלה כי יש פוטנציאל להוסיף טיפול חדש לשיפור שליפת המילים של חולים אשר שרדו שבץ מוחי אלו בנוסף לטיפול הקונבנציונאלי הקיים ע"י קלינאיות תקשורת. הטיפול מתבצע ע"י גרייה חשמלית עדינה של אזורי שפה מוחיים ומציע פוטנציאל לשיפור ביכולות שליפת המילים של אנשים אלו.
מחקר זה הוא בין הראשונים בארץ שבדק את השפעת הגרייה המוחית החשמלית, על יכולות שליפת מילים של חולים עם פגיעה שפתית בשל נזק באזורי השפה במוח (אפזיה כרונית). טכניקת הגרייה המוחית (tDCS) היא בלתי פולשנית ומתבצעת ע"י הנחת שתי אלקטרודות על הקרקפת, המעבירות זרם חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מילי אמפר לאזורי השפה. הגרייה מובילה לשינויים בולטים בפעילות המוחית.
נבדקו חולים בגיל ממוצע 70 שנים שקיבלו 6 טיפולי גרייה, הפסקה של 3 חודשים ו- 6 טיפולי פלצבו (שאם). יכולות שליפת המילים (השיום) נמדדו מיד בתום הגרייה, חודש, ושלושה חודשים אחריה. התוצאות מראות שיפור משמעותי בכמות המילים שהנבדקים שלפו נכון לאחר טיפול גרייה לעומת טיפול הפלצבו. גם בניסויים מקבילים שנערכו בקרב נבדקים בריאים, טיפול הגרייה הוביל לשיפור בזמני התגובה במשימת שליפת המילים.
מחקר זה מצביע על שפור ממוצע משמעותי בשיעור של 30.95% מיד אחרי הטיפול מתברר שהשפעה החיובית של הגרייה נמצאה גם כעבור שלושה חודשים (שיפור ממוצע של 28% בכמות המילים שנשלפו נכון ביחס למדידה ההתחלתית). התוצאות מעודדות ומצביעות על יעילות השימוש של גרייה חשמלית ככלי טיפולי לטווח ארוך לשיפור שליפת המילים בנפגעי אירוע מוחי.
כיום ישנה התפתחות מואצת בעולם בנושא השפעתה של גרייה חשמלית במוח. מחקרים חלוציים בתחום זה מצאו למשל, שפור ברמת הדיכאון והחרדה. המחקר הנוכחי שנערך ע"י ד"ר ליפשיץ בן בשט, בראשות פרופ' נירה משעל מאוני' בר-אילן וד"ר אביה גביעון מביה"ח "רעות" ובשותפות עם פרופ' למיכל לבידור מאונ' בר-אילן וד"ר זאן זאק ווטין מביה"ח "רעות", מצא שיפור בקצב שליפת המילים של מבוגרים בריאים מעל גיל 60 בעקבות הגרייה.
בימים אלו נפתחת מעבדת שפה ומוח באוניברסיטת אריאל שתכלול את המכשיר לגרייה חשמלית (tDCS) לצורך מחקרים נוספים בתחום שיפור הדיבור במגוון מחלות נוירולוגיות (שבץ מוחי, פרקינסון, ALS וכדומה).
שבץ מוחי - גורם התמותה ה-3 בישראל
יודגש כי שבץ מוחי הוא גורם התמותה השלישי בישראל, ומדי שנה מתרחשים בישראל 15 אלף אירועי שבץ מתוכם מעל 3000 מקרי תמותה. בישראל ישנם מעל 120 אלף איש ששרדו שבץ מוחי. רבים מהם נשארו עם מגבלות כרוניות מוטוריות ו/או קוגניטיביות שמקשות על תפקודם החברתי, המשפחתי והתעסוקתי. לפי משרד הבריאות מחצית מהחולים עוזבים את ביה"ח עם קשיים בדרגות חומרה שונות. נתונים אלו, בנוסף לכך שגיל השבץ הולך ויורד, יוצרים צורך חשוב לעזור לאותם נפגעים.

תאריך:  26/02/2015   |   עודכן:  26/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרייה מוחית משפרת דיבור בנפגעי אירוע מוחי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבהרה
ד"ר עדי ליפשיץ-בן  |  2/03/15 22:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
היזמים אמורים למכור בזול 1,770 דירות בראש העין ומודיעין    אבל המכרזים למכירת המגרשים נדחו בכשלושה חדשים, כי עדיין אי-אפשר להוציא את חוברות המכרזים    אריאל: יש בעיה משפטית, שתיפתר השבוע
אלעזר לוין
רמ"י מכרה לחברת רובינשטיין מגרש ל-238 דירות להשכרה בכ-21 מיליון שקל    שוויו האמיתי של המגרש - 178 מיליון שקל    המדינה שמרה בסוד את השווי האמיתי ואת ההפסד של 650 אלף שקל לדירה    הפסד של עוד 40 מיליון שקל
יפעת גדות
יש לך בבטן בן או בת? מסתבר, לפחות על בסיס מחקר בבעלי חיים, כי ניתן לנבא את מין היילוד על בסיס הפרשות של כימיקלים ריחניים
איתמר לוין
בית החולים המתין שישה ימים לפני ביצוע MRI ועוד עשרה ימים לפני התחלת הטיפול התרופתי הדרוש לחולה בדלקת מוח, הסובלת עד היום מנזק נוירולוגי כבד
איתמר לוין
דחו עתירה נגד החלטתו של ג'ובראן על ההשהיה    רובינשטיין: ההשהיה תאפשר "פיקוח על האפשרות הדחוקה לטעמנו שראש הממשלה, כנגד כל דין ושכל ישר, יבחר חלילה בדברי תעמולה כמות שהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il