X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי בחיפה: מאחר שהשימוש העיקרי בסלון, בו משתמשת עורכת הדין גם לצורכי משרדה, הוא למגורים - אין מקום לגבות עליו ארנונה בסיווג עסקים
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

משרדה של עורכת דין המצוי בביתה אינו חייב בארנונה כ"עסק", משום שלא מדובר ביחידה נפרדת לחלוטין מן הדירה. כך קובע (24.2.15) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא.
עיריית חיפה ביקשה לגבות ארנונה בתעריף עסקים לאחר שגילתה, כי עו"ד סמדר בן-דור משתמשת בחלק מהסלון בבית משפחתה בתור משרד. ועדת הערר לענייני ארנונה דחתה את עמדת העירייה ושפירא דחה את ערעורה על החלטה זו. הוועדה קבעה, כי השימוש באותו חלק של הסלון לצורכי עבודה הוא טפל לשימוש העיקרי למגורים, ולכן הארנונה צריכה להיות מחושבת לפי מגורים.
שפירא אומר: "בנסיבות העניין אין מקום להתערב בהחלטת ועדת הערר, אשר הינה החלטה סבירה ולא נפל בה פגם המצדיק התערבות. החלטת ועדת הערר מבוססת בממצאים העובדתיים ובראיות שהובאו לפניה, מהם עולה כי העיקר בנכס הינו המגורים וגם אם בשטח קטן של הנכס מבוצעת עבודה של המתגוררת בנכס, לא הובאו ראיות כי מרכז העשייה של עו"ד בן-דור הינו מהדירה ולכן עבודתה של עו"ד בן-דור בביתה מהווה תפל לעשייה העיקרית בנכס, שהינה מגורים. בנסיבות אלה, וכאשר לא חל שינוי מהותי מהמצב שהיה קיים בשנת 2010, שאז נקבע כי יש לחייב את דירת המגורים כולה בחיוב מגורים, לא נפל בהחלטת ועדת הערר פגם המצדיק התערבות".
שפירא מעיר: "בעולם העסקים היום מהווה מחשב נייד יחידת משרד שלמה. לא אחת פועלים בעלי מקצועות חופשיים רבים בדרך של שימוש במתקנים ציבוריים לשם קיום ישיבות ומפגשים עסקיים כאשר 'משרדם' מצוי עימם ביחידת מחשב נייד הנשאת לכל מקום. השגרה עליה הצביעה עו"ד בן-דור אינה חריגה בעולם המקצועות החופשיים ככלל ועריכת הדין בפרט". עיריית חיפה חויבה בתשלום הוצאות בסך 7,000 שקל.

תאריך:  01/03/2015   |   עודכן:  01/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רון שפירא / Ron Shapira
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארנונה כמגורים למשרד עו"ד המצוי בביתו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
הסכום המבוקש: 228 מיליון דולר    הרקע: פרשת העלמות המס בבנק הפועלים שווייץ    בין הנתבעים: אריסון, קינן, זיו, דנקנר ונחמה
איציק וולף
יו"ר מפלגת כולנו תוקף את הליכוד ומאשים את הנהגת המפלגה כי נטשה את דרכו של מנחם בגין    עוקץ את נתניהו וקורא ל"דרך של צניעות"
עידן יוסף
נהגי החברה לא יגבו תשלום מהנוסעים בשעות הבוקר והצהריים    נסיעה חינם תתאפשר בערים: אשדוד, אשקלון, קריית גת, נתניה עוטף ירושלים, קריית מלאכי, אלעד ועוד
איציק וולף
ראש הממשלה יצא לארצות הברית, שם ינסה לשכנע את הקונגרס לתמוך בסנקציות נוספות נגד אירן ולהתנגד להסכם הגרעין    "חש דאגה עמוקה וכנה לביטחונם של כל אזרחי ישראל"
איציק וולף
נשיא איגוד לשכות המסחר מאשים את ההסתדרות בניצול תקופת הבחירות ובשכרון כוח בכל הנוגע למאבק עובדי כיל    "מהלך קיצוני שיבריח משקיעים מישראל ובסופו של דבר גם יגרום להפסד מקומות עבודה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il