X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ז'קי לוי מואשם באחריות לעבירות שביצעה עיריית בית שאן כאשר עמד בראשה לצידו הועמדו לדין מי שהיה ממלא מקומו, יחזקאל חריב, ושני עובדים בכירים בעירייה
▪  ▪  ▪
לוי. שפכים ופסולת

ראש עיריית בית שאן לשעבר, ז'קי לוי, מואשם בשורה של עבירות בתחום איכות הסביבה. לצידו מואשמים סגן ראש העירייה וממלא מקומו, יחזקאל חריב, וגואל ישראלי ואליס נחום העובדים בעירייה. כתב האישום נגד הארבעה הוגש (יום א', 1.3.15) לבית משפט השלום בנצרת. לוי מוצב במקום ה-18 ברשימת הליכוד לכנסת ה-20. הוא בנו של השר לשעבר דוד לוי ואחיה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס.
העבירות המיוחסות לארבעה הן זיהום מים, השלכת פסולת ברשות הרבים, הפרת חובת נושא משרה לפקח ולעשות כל שניתן למניעת עבירות, הפעלת תחנת מעבר לפסולת ללא התשתיות והדרישות הקבועות בדין, אי-נקיטת אמצעים למניעת זיהום אויר וריח בלתי סבירים מאתר לסילוק פסולת ועבירות סביבתיות נוספות. כתב האישום אושר על-ידי פרקליט המדינה, שי ניצן, והוגש למרות הקירבה לבחירות.
לוי כיהן כראש עיריית בית שאן מסוף 2003 עד אוקטובר 2013. חריב כיהן כממלא-מקום וסגנו של לוי, וכיו"ר ועדת איכות הסביבה בעיריית בית שאן. חריב הופקד על-ידי לוי כאחראי על נושאי איכות הסביבה, ובהם ביוב ופסולת. ישראלי כיהן מפברואר 2005 כעוזר מנכ"ל העירייה ולאחר מכן כממלא-מקום מנכ"ל העירייה, וכן היה מנהל אגף עירוני ואחראי על המחלקה לאיכות הסביבה. נחום הייתה מנהלת היחידה לאיכות הסביבה.
הפרקליטות מייחסת לארבעה את האחריות לכך שעיריית בית שאן הזרימה פעמים רבות שפכים לנחל חרוד וטוענת שלא פעלו
להפסיק את זיהום הנחל, למרות שורה ארוכה של התראות ודרישות מצד המשרד להגנת הסביבה.
העירייה, לוי, חריב ונחום מואשמים בכך שהעירייה הפעילה תחנת מעבר לפסולת יבשה באופן לקוי ובניגוד לדרישות הקבועות בדין. בהמשך, הפכה תחנת המעבר לאתר סילוק פסולת, אשר הופעל מבלי שננקטו האמצעים הדרושים למניעת זיהום אוויר וריח בלתי סבירים. כתוצאה מהתנהלות העירייה, הצטברה בתחנת המעבר כמות גדולה של פסולת מסוגים שונים.
לטענת המדינה, המשרד להגנת הסביבה דרש מהעירייה לפעול באופן מיידי לפינוי הפסולת לאתר מאושר ולסגור את התחנה. העירייה לא פעלה כנדרש ממנה וב-14.5.12 פרצה בתחנת המעבר שריפה גדולה, אך העירייה לא פעלה מיד באמצעים יעילים ומתאימים לכיבויה. עקב כך, התחוללה הבעירה משך מספר ימים ובמהלכה נשרפה כמות גדולה של פסולת מסוגים שונים אשר הצטברה בתחנה, ובהם פלסטיק ומתכת. במהלך השריפה ובמשך ימים רבים אחריה, היתמר עשן שחור אשר כיסה שטחים נרחבים והיווה זיהום אוויר בלתי סביר שגרם לריח בלתי סביר.
לאחר כיבוי השריפה, נטען עוד, פעלה העירייה לחסימת הגישה לתחנה והפסיקה לפנות אליה את הפסולת הגושית משטחה, אך לא פינתה את הפסולת שכבר הצטברה בה. ממאי 2012, בהוראת לוי וחריב, פעלה העירייה לפנות את הפסולת משטח העיר לאתר סמוך לתחנת המעבר, על-אף שהוא חסר כל תשתיות ייעודיות. במקביל, העירייה לא מנעה גישה לתחנת המעבר ולכן פסולת המשיכה להיות מושלכת על-ידי גורמים שזהותם אינה ידועה.
עקב כך, ב-30.5.12 רצה בתחנת המעבר שריפה נוספת ופסולת רבה עלתה באש, תוך שהיא מעלה עשן רב שהיווה זיהום אוויר בלתי סביר שגרם לריח חזק ובלתי סביר. בנוסף, באתר החלופי הצטברה כמות גדולה של פסולת, ופעמים רבות פרצו בו שריפות אשר הבעירו כמויות גדולות של פסולת מסוגים שונים, שגרמו גם הן למפגעי אוויר וריח. גם בנושא זה נשלחו לעירייה התראות רבות, שלא הועיל - נטען בכתב האישום.

תאריך:  01/03/2015   |   עודכן:  01/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועמד הליכוד לכנסת מואשם בעבירות סביבה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תשע"ה-שנת גילוי מיגור המושחתים ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  1/03/15 14:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בחיפה: מאחר שהשימוש העיקרי בסלון, בו משתמשת עורכת הדין גם לצורכי משרדה, הוא למגורים - אין מקום לגבות עליו ארנונה בסיווג עסקים
יצחק דנון
הסכום המבוקש: 228 מיליון דולר    הרקע: פרשת העלמות המס בבנק הפועלים שווייץ    בין הנתבעים: אריסון, קינן, זיו, דנקנר ונחמה
איציק וולף
יו"ר מפלגת כולנו תוקף את הליכוד ומאשים את הנהגת המפלגה כי נטשה את דרכו של מנחם בגין    עוקץ את נתניהו וקורא ל"דרך של צניעות"
עידן יוסף
נהגי החברה לא יגבו תשלום מהנוסעים בשעות הבוקר והצהריים    נסיעה חינם תתאפשר בערים: אשדוד, אשקלון, קריית גת, נתניה עוטף ירושלים, קריית מלאכי, אלעד ועוד
איציק וולף
ראש הממשלה יצא לארצות הברית, שם ינסה לשכנע את הקונגרס לתמוך בסנקציות נוספות נגד אירן ולהתנגד להסכם הגרעין    "חש דאגה עמוקה וכנה לביטחונם של כל אזרחי ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il