X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיאת בית המשפט העליון תקפה את הפרקליטות על כך שפעלה מתוך הנחה מוקדמת שגויה בדבר אפשרות של טענת 'הגנה מן הצדק' וכלל לא חקרה האם הייתה מעורבות של גורמים רשמיים בבניה הלא חוקית בבית אל הדגישה: אם אכן הייתה מעורבות כזאת - היא עשויה להוות בסיס להליכים משמעתיים ופליליים נגד עובדי ציבור
▪  ▪  ▪
שכונת האולפנה. זיופים והטעיות [צילום: פלאש 90]

חשיפה: רישום כוזב של בנייני המריבה בגבעת האולפנה
איציק וולף
מנהל מרחב בחטיבה להתיישבות של הסוכנות היהודית מאשר: מספר המגרש שבו משתמשים תושבי גבעת האולפנה שייך לשכונה אחרת * מעולם לא הייתה לחטיבה להתיישבות בעלות על הקרקע במקום שבו הם גרים * השיטה: שימוש באגודה השיתופית בית אל א' אשר המליצה בפני הסוכנות על תושבים תוך העלמת עין מהעובדה שהם מתגוררים באזור אחר
לרשימה המלאה

אין עדים? אין חקירה!
כפי שחשפנו ב-News1 כבר בשנת 2012, בניית שכונת האולפנה על קרקע בבעלות פלשתינים נעשתה תוך שימוש בפרקטיקת זיוף מספרי מגרשים והגשת תוכניות הבנייה לרשויות השלטוניות כתוכניות לבתים המיועדים להיבנות בשכונה אחרת, לגיטימית. השופטת נאור ציינה בפסק דינה כי אם הייתה טוענת הפרקליטות שלא ניתן לאתר עדים פוטנציאליים - ניתן היה אולי לקבל את הטענה שיש אפשרות להעלאת טענת 'הגנה מן הצדק'. אולם כבר ב-2012 פרסמנו כאן הקלטה של יובל פונק, מנהל בכיר בחטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית, שמציין שמספרי המגרשים שהוגשו לאישור על-ידי הקבלן שבנה את הבתים - היו שייכים למגרשים אחרים. למרות הפרסומים - גם ב-News1 וגם בעיתון הארץ, לא זומן פונק למתן עדות בנושא.
אם כן, הרי שנשמט הבסיס לטענה של הפרקליטות אודות אפשרות של טענה להגנה מן הצדק. זאת משום שמעורבות הרשויות מעולם לא הוכחה וכי ניתן יהיה לומר שיואל צור והחברה לפיתוח קריית הישיבה הטעו את הרשויות השלטוניות שהיו סבורות כי הן מסייעות בפיתוח שכונה הממוקמת באזור אחר לגמרי ביישוב בית אל. בהתחשב בכך, ובביקורת שהטיחה נאור בפרקליטות על החלטתה שנגזרה מהנחת היסוד המופרכת שלה, הרי שיש רק להצטער על כך ששמרנותה המשפטית של נאור גרמה לה שלא להתערב בהחלטת פרקליט המדינה.

בית המשפט העליון דחה עתירה להעמדה לדין של יואל צור ושל החברה לפיתוח קריית הישיבה בית אל ובית אל ב' בגין עבירות פלישה למקרקעין שביצעו בעת הבנייה הלא חוקית של שכונת האולפנה.
נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, קבעה (יום ב', 2.3.15) כי החלטת פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, כי אין עניין ציבורי בהעמדה לדין, בשל סיכוי נמוך להגיע להרשעה, אינה בלתי סבירה ועל כן אינה מצדיקה התערבות של בית המשפט העליון.
בתשובתו לבית המשפט טען פרקליט המדינה כי בנקודת הזמן הנוכחית לא קיים סיכוי סביר להרשעה משום שקיימת אפשרות שליואל צור ולחברה לפיתוח קריית הישיבה תעמוד טענת 'הגנה מן הצדק'. זאת, לנוכח מעורבות גורמים שונים במשרד הבינוי והשיכון אשר במפורש או במשתמע תמכו בתפיסת הקרקע בחלקות נשואות העתירה.
אותה מעורבות לכאורה נזכרה בחקירתו הראשונית של יואל צור. בחקירתו טען כי 'אמנה' רכשה את חלקה 34 ואת חלקה 39 שעליהן נבנו בתי שכונת האולפנה, וכי היא זו שהייתה אמורה לברר האם האדם שממנו לכאורה נרכשו הקרקעות הוא הבעלים האמיתי שלהן. בחקירתו אישר כי המבנים נבנו ללא היתר וכשנשאל מדוע הרשה לעשות זאת השיב כי מכיוון שמשרד הבינוי והשיכון היה שותף לתכנון ולמימון של התשתיות המשמשות את האתר כולו ולתכנון המבנים עצמם, סבר שאין מניעה לבנייתם.
השופטת נאור הדגישה בפסק דינה כי תשובת הפרקליטות חשפה ליקוי מהותי בעבודת החקירה. לדבריה, לאחר שפרקליט המדינה טען כי מדובר באפשרות בלבד לטענת 'הגנה מן הצדק' משום שהחקירה בנושא לא מוצתה וכי לאחר חלוף זמן כה רב כבר אין אפשרות ממשית לברר האם בפועל עומדת הטענה הזאת לזכות צור והחברה לפיתוח קריית הישיבה, שאלה את נציגת הפרקליטות האם נעשו מאמצים כלשהם לבירור העניין.
"בתשובתה טענה בפנינו באת-כוח פרקליט המדינה כי מאחר שהבירור או החקירה של סוגיה זו נועדו מראש לכישלון בשל חלוף הזמן, לא נעשתה פעולה כלשהי בעניין", ציינה נאור והדגישה: "תשובה זו קשה לי לקבל".
"נדמה לי כי במקרה העומד לפנינו לא נעשה כל ניסיון לברר את מעורבות הרשויות במעשים הבלתי חוקיים. אין זה ברור כיצד ניתן לקבוע מראש שלא ניתן לברר או לחקור סוגיה מסוימת שיש לה רלוונטיות רבה להחלטה העומדת על הפרק מבלי שנעשה ולו ראשיתו של ניסיון לעשות כן", ציינה.
לדברי נאור, אם הייתה הפרקליטות טוענת כי נעשה ניסיון לברר האם גורמים רשמיים היו מעורבים בבניה באופן שהופך את ההעמדה לדין של צור ושל החברה לפיתוח קריית הישיבה ללא צודקת וכי במהלך הניסיון הזה התברר כי לא ניתן לאתר את המסמכים או את העדים הרלוונטיים שיכולים לשפוך אור על הסוגיה או שהתברר שאכן הייתה מעורבות של גורמים רשמיים בבניה - ניתן היה לקבל את הטענה שאין סיכוי סביר להרשעה. זאת, על-אף שהיא עצמה אינה שותפה להנחה שמעורבות שכזו מקימה טענת הגנה מן הצדק.
בשולי פסק דינה העירה נשיאת בית המשפט העליון, כי אם אכן הייתה מעורבות של גורמים רשמיים בבניה הלא חוקית בשכונת האולפנה, הרי שהיא כשלעצמה עשויה להוות בסיס לאחריות משמעתית או פלילית, גם של עובדי הציבור.

תאריך:  02/03/2015   |   עודכן:  02/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא תיפתח חקירה נגד בוני האולפנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מסכן איציק וולף
קורא מרחם  |  2/03/15 19:47
2
שערוריה. כולם ידעו שאינו חוקי
אני רק הערה  |  3/03/15 10:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת בית-אל
איציק וולף
צוות חקירה מיוחד של להב 433 ושל מחוז ש"י עצר שלושה תושבי ירושלים בחשד לביצוע עסקות מקרקעין ביהודה ובשומרון תוך זיוף מסמכים ובאופן המעלה חשד לכך שהעסקות פיקטיביות    חשודים בזיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה ובעבירות מס    העסקות החשודות - בבית אל וביישובי בנימין
איציק וולף
הודיע על הקפאת מכירת דירות המיועדות לדיור ציבורי לעמותות ולגופי ציבור עד לסיום בדיקתו בנושא    משרד השיכון טען שלא נמכרו עדיין דירות, אך כפי שחשפנו ב-News1 כבר בספטמבר - עמותה מקורבת לאריאל בבית אל רכשה דירות של עמידר בשליש מחיר ומפעילה גוף עסקי מתוך קומפלקס דירות של עמידר
איציק וולף
אחת הדוגמאות הבולטות לאופן שבו משרד השיכון בראשות אורי אריאל מכר דירות המיועדות לדיור ציבורי היא במקום שבו כיהן כראש מועצה המקומית הראשון - בבית אל    כפי שפרסמנו ב-News1 כבר בספטמבר - מכר משרד השיכון דירות לישיבה שבראשה עומד הרב מלמד, מרבני מפלגתו של אריאל, בשליש מחיר    ערוץ 7 בשליטתו של הרב מלמד פועל כבר שנים רבות מתוך דירות של עמידר
איציק וולף
בתחילת ספטמבר הורה נשיא בית המשפט העליון להרוס בתוך חצי שנה מבנים שנבנו בניגוד לחוק על קרקע פלשתינית בבית אל    ראש המועצה המקומית הבהיר בשיחה עם יו"ר הבית היהודי: לא נסכים להריסה    "על המבנים האלו יילך היישוב למאבק"
איציק וולף
אולפני ערוץ 7, מאתרי האינטרנט החדשותיים המובילים במגזר הדתי, הנושא את שמה של תחנת הרדיו הפירטית ששידרה מאונייה עד שנסגרה, פועלים מתוך דירות שנבנו לצורך שיכון זכאים לדיור ציבורי ואשר הושכרו לעמותה שקשורה לישיבה בבית אל ולערוץ 7    כך עולה ממסמך רשמי של משרד השיכון שנחשף לראשונה    משרד השיכון: הוגשה תביעה לבית המשפט בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il