X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השמועות כאילו ישביתו עובדי קווים את השירות בפורים - שווא עובדי מטרודן ונת"ע התאגדו בהסתדרות כרבע מיליון נוסעים צפויים בימי הפורים בריכוזים חרדיים
▪  ▪  ▪
קו של חברת קווים

לאחר שהשבוע התקיימה שביתה בחברת אגד תעבורה, צפויה שוב שביתה, והפעם בחברת קווים. מקורות בוועד העובדים מסרו ככל הנראה תתקיים השביתה בשבוע הבא, לאחר שהמשא-ומתן מול ההנהלה התפוצץ.
בימים האחרונים נפוצו שמועות שווא כאילו מתכננים העובדים שביתה במודיעין עילית, וראש העירייה אף איים לחסום בתגובה את העיר ולא לאפשר לחברה לפעול יותר בתחומיה אם לא יוסדרו הסכסוכים הפנימיים בתוכה המונעים הפעלת שירות סדיר. כאמור, מדובר היה בשמועות שווא שהפיצו גורמים אינטרסנטים ואפשרות כזו לא עמדה על הפרק.
אתמול נמסר כי ההסתדרות תשמש כארגון היציג של 236 עובדי חברת מטרודן ו- 150 עובדי חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) האחראית על קידום הקמת הרכבת הקלה בתל אביב. עובדי החברות ביקשו להתארגן בהסתדרות, על-רקע שינויים ארגוניים שצפויים בכל אחת מהחברות ומתוך רצון להסדיר את זכויותיהם, תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי.
למעלה משליש מעובדי מטרודן, המפעילה כיום 21 קווי תחבורה ציבורית בעיר באר שבע, חתמו על טפסי ההצטרפות שהוגשו למנכ"ל החברה, אילן קרני. לטפסים צורף מכתבו של יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, הקורא לו לתאם פגישה, על-מנת לפתוח בתהליך ההידברות ולהגיע להסכמות שיעוגנו בהסכם קיבוצי.
מכתב נוסף, הכולל את טפסי ההצטרפות של העובדים, הועבר לידיו של מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, מטעמה של עו"ד חניטל סויסה, ראש האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות. במכתב הודגש כי ההסתדרות הינה הארגון היציג בקרב עובדי החברה וכנהוג בהליכים מסוג זה על ההנהלה להימנע בתקופה הקרובה מצעדים חד-צדדיים העשויים לשנות את תנאי העסקתם של העובדים.
ועוד בענייני תחבורה ציבורית: בירושלים ובבני ברק מתקיים מבצע היסעים רחב היקף, אשר משרת בימי הפורים כרבע מיליון נוסעים שיגיעו לבני ברק ולירושלים. המבצע מתנהל בשיתוף פעולה של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, עיריות ירושלים ובני ברק ואגף התנועה במשטרה, בהשתתפות מפעילי התחבורה הציבורית.
מזה מספר שנים מהווה פורים אתגר של ממש לתחבורה הציבורית: ביום זה נעים כלי רכב ציבוריים ופרטיים רבים בערים. הגודש מחריף בשל כלי רכב החונים או עוצרים על צירי התנועה כחלק משמחת הפורים, ובשל תהלוכות שמחת פורים החוצות את הכבישים ומעכבות את התנועה.
כיוון שהשנה חל "שושן פורים" ביום שישי יגדיל הדבר את הביקוש לתחבורה ציבורית ליציאה מירושלים גם במוצאי שבת עד 22:30.
מפאת העומס הצפוי יבוטלו מסלולי האיסוף הרגילים של קווים היוצאים מירושלים והם לא יעברו בציר בר-אילן. כחלופה, מופעלים הקווים בשיטת "מוקדי יציאה" שכבר הפכה למסורת ירושלמית: אלפי אוטובוסים ממתינים לנוסעים ב-13 מוקדים ייעודיים בשכונות החרדיות ברחבי העיר ויצאו ליעדם בשיטת "מלא וסע". זאת, ישירות וללא עצירות לאיסוף בדרך.
קווים למודיעין עילית ולביתר עילית נוסעים במסלול איסוף מיוחד בציר שמואל הנביא-גולדה על-מנת לתת שירות מקיף גם לאזורים אלו. גם חניון מצפה מודיעין החדש וחניון שפירים עומד לרשות הנוסעים ומהם יוכלו לעלות לבירה בארבעה קווים מהירים.
בעת הפעלת מוקדי היציאה נסגרו צירים מרכזיים לתנועת כלי רכב פרטיים, כדי לאפשר לאלפי האוטובוסים לצאת במהירות מהעיר. בין צירים אלו: אוהל יהושע, שפע חיים, והפניה שמאלה מבר-אילן לשמואל הנביא. כיכר השבת תישאר פתוחה לתחבורה הציבורית. אם הכיכר תחסם, תוסט התחבורה הציבורית לצירים חלופיים. על-מנת להקל על התנועה, הציבור מתבקש שלא לחנות ולחסום צירי תנועה מרכזיים ולהתעדכן מבעוד מועד באשר לשינויים המתוכננים משטרת התנועה ופקחי עיריית ירושלים יבצעו אכיפה מוגברת.
בבני ברק פועלים 20 מוקדי יציאה לקווים הבינעירוניים עד יום שישי. גם קווים אלה יפעלו בשיטת "מלא וסע" ללא עצירות בדרך.

תאריך:  05/03/2015   |   עודכן:  05/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיצוץ במו"מ: אפשרות לשביתה קרובה בקווים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה תכנן להפעיל עשרות נסיעות חדשות בשבת בפתח תקוה    מנכ"ל המשרד הורה לבטל את ההיערכות להפעלתם לאחר שקיבל פניות בעניין מאישי ציבור חרדיים    כ"ץ מבהיר: לא נדרשתי לסוגיה
עידן יוסף
הנהלת אגד תעבורה מקיימת השבתת מגן ומשביתה כמעט לחלוטין את קווי החברה    הפרעות קשות במיוחד נרשמות בעיר אלעד
עידן יוסף
עשרות אוטובוסים יחצו משבת בבוקר את העיר לרוחבה וינועו בשני הכיוונים    הקו בו משתמשים בימי חול גם יהודים רבים מופעל בנימוק שהוא משרת את הבאים לבילינסון ונוסעים לא יהודים
עידן יוסף
נהגי החברה לא יגבו תשלום מהנוסעים בשעות הבוקר והצהריים    נסיעה חינם תתאפשר בערים: אשדוד, אשקלון, קריית גת, נתניה עוטף ירושלים, קריית מלאכי, אלעד ועוד
עידן יוסף
השנה תוכלו להגיע לראשונה בערב הבחירות או לחזור ביום שלמחרת    News1 מגיש: כל מה שרצית לדעת בנושא נסיעות חינם על-חשבון המדינה ביום הבחירות, ולא היה לך את מי לשאול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il