X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוד אפל . תובע [צילום: פלאש 90]
מיכאל צ'רנוי. מסך עשן?
אפל טוען לזכאותו לעמלת תיווך בעסקת מכירת חברת הסלולר הבולגרית מובליטל שהייתה בבעלתו של צ'רנוי
▪  ▪  ▪

דוד אפל, באמצעות המנהל המיוחד בהליכי פשיטת הרגל שלו, עו"ד חגי אולמן, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה (05.03.15), בדרישה לחייב את איש העסקים מיכאל צ'רנוי מסביון לשלם לו 240 מיליון שקלים בגין העמלה לה הוא זכאי, לטענתו, עבור תיווכו ופועלו בעסקה למכירת חברת הסלולר הבולגרית מובילטל שהייתה בבעלותו של צ'רנוי, לאיש העסקים לב לבייב (החברה נמכרה לאחר מכן לאיש העסקים האוסטרי מרטין שלאף).
בנוסף, מבקש אפל מבית המשפט לחייב את זאב רום המתגורר בפרויקט סי אנד סאן בתל אביב ואשר היה בתקופה הרלוונטית יד ימינו של צ'רנוי, לשלם לאפל סכום של 40 מיליון שקלים המהווה מחצית מסכום העמלה לה זכאי רום לקבל על-פי הסיכום בינו ובין צ'רנוי, או לחייבו להעביר לידי אפל מחצית מכל סכום אשר שולם לו על-ידי צ'רנוי ו/או ישולם לו בעבור פועלם המשותף של רום ואפל בעסקת מובילטל, ובהתאם למערכת ההסכמית ביניהם.
במבוא לכתב התביעה נאמר כי במרכזה עומדת הפרה בוטה ומקוממת של התחייבויותיהם של צ'רנוי ורום לשלם לאפל סכומים נכבדים בגין פועלו ומאמציו בעסקת מובילטל, וזאת תוך שצ'רנוי ורום בחרו להוליך את אפל בכחש, ולהציג בפניו מצגי שווא לפיהם כביכול העסקה לא יצאה אל הפועל, או לחלופין לא יצאה אל הפועל במתווה המקנה לאפל זכות לעמלה.
זאת, לטענת אפל, תוך הכחשת עובדות והצגת עובדות אחרות אשר לימים התבררו כשקריות, ומשכך טענו הנתבעים בפני אפל במשך תקופה ארוכה כי הוא אינו זכאי לשכרו.
לטענת אפל, באמצעות משרד עורכי הדין ישראל שלו ושות', בינו לבין צ'רנוי סוכם כי הלה ישלם לו עמלה בסכום של 37.5 מיליון דולר, וכי אף שולמה לו מקדמה בסך 4.5 מיליון דולר. בנוסף, רום מצדו הצהיר בפניו כי סיכם עם צ'רנוי כי הלה ישלם לרום עמלה של 20 מיליון דולר עבור מעורבותו בעסקה מטעמו של צ'רנוי.
לדברי אפל, הוא ורום סיכמו ביניהם בכתב כי יחלקו ביניהם בחלקים שווים את כל העמלות בקשר עם פועלם בעסקת מובילטל, כך שהוא ורום ציפו לקבל יחדיו סכום של 57.5 מיליון דולר אשר יתחלק ביניהם בחלקים שווים.
אפל טוען כי צ'רנוי ורום, תוך ניצול ציני של אמונו בהם, עשו במשך שנים כל שלאל-ידם כדי להסתיר ממנו את דבר הוצאתה של העסקה עם לבייב אל הפועל, על-מנת להימנע מתשלום הכספים אותם הם חייבים לו ולשם כך יצרו בפניו מצגים כוזבים.
בדיעבד, טוען אפל, התחוור לו כי מאחורי מסך העשן ומצגי השווא שהציגו בפניו צ'רנוי ורום, הסתתרה לה העסקה האמיתית שהינה מכירתה של מובילטל ללב לבייב במבנה עסקה שנועד מלכתחילה לאפשר מכירה משותפת של החברה לצד ג' ללא אימת הדין הבולגרי. זאת לאחר שצ'רנוי הוכרז כאישיות בלתי רצויה בבולגריה, ולפיכך חויב למכור את מובילטל, והיה עליו להיפרד מהשליטה בחברה עד לאפריל 2001 שאם לא כן יישלל מהחברה רישיון הבזק הבולגרי ו/או תופסק פעילותה העסקית.
כל זאת כאשר לבייב הוצג בפני הרשויות בבולגריה כרוכש של מובילטל וכבעליה, כאשר אנשיו ונציגיו של לבייב ניהלו את החברה מאותו מועד ועד מכירתה למרטין שלאף, ובדרך זו הוסר רוע הגזרה וניתנה ללבייב ולצ'רנוי השהות למצוא רוכש לחברה ללא לחץ זמן לצורך מקסום התמורה.
לדברי אפל, עסקה זו שיצאה לפועל בדיוק כפי שתכננו צ'רנוי ורום מלכתחילה מגבשת את זכאותו לקבלת שכרו בגין העסקה.
בתביעה נאמר כי תביעת החוב שהגישה המדינה בפני המנהל המיוחד לנכסיו של אפל עומדת כיום על-סך למעלה מ-76 מיליון שקלים ומשכך כספי תביעה זו ישמשו לפירעון החוב כלפי המדינה.

ת.א. 13518-03-15
תאריך:  06/03/2015   |   עודכן:  06/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפל תובע מיליוני שקלים ממיכאל צ'רנוי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כל הזמן "הכרוכיות" האלה
"בעל התניא"  |  7/03/15 11:11
2
כמה שנים עוד נמשיך לסבול
שבץ חלובה  |  7/03/15 12:32
3
"תנועה בצומת מרכזית בהודו"
רמי44ראש"לוד היום  |  7/03/15 15:13
4
שוב פעם אסונות הטבע האלה
חזאי  |  7/03/15 18:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
12 נוספים נפצעו בתקיפת מסוקי אפאצ'י של הצבא על שני בתים בהם הסתתרו אנשי הארגון, שביצע פיגועים רבים באזור
עופר וולפסון
בעקבות חשיפת מסמך הבנות עליו חתום עו"ד יצחק מולכו, הוציאה לשכת רה"מ הכחשה גורפת לפיה סוכם על ויתורים לפלשתינים    "ניסיון לייצר הצעה אמריקנית להתניע המו"מ"
שי ניב
חיפשנו 17 מילות מפתח במצעי המפלגות כדי לבדוק מי מדבר יותר על החיים, על ילדים, דיור, בריאות, פערים ואפילו תקווה    נחשו מי מוביל במדד האופטימיות, מי זו מפלגת השמאל שהעלימה את המילה "שלום", מי לא מאמין בשקיפות ומי המפלגה היחידה שהזכירה את דאעש
עופר וולפסון
נציבות שירות המדינה תנהל ותעודד רוטציה ותנועה בסגל הבכיר לצורך מיצוי הניסיון והעברת הידע הנצבר, ככלי למניעת שחיקה וכדי לעודד מוביליות בניסיון ובידע
איציק וולף
שבעה בני אדם נפצעו מפגיעת רכב נהוג בידי פלשתיני, סמוך לתחנת הרכבת הקלה באזור קבר שמעון הצדיק    הנהג נורה על-ידי מאבטח של הרכבת הקלה    צוותים של מד"א טיפלו בפצועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il