X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרקליטות: בעלי חברת ב.יאיר נסחט בידי עבריינים בכירים, וגרם לכך שהחברה הציבורית תעביר להם 50 מיליון שקל ותאפשר להם לבנות באילת ללא רישיון כחוק
▪  ▪  ▪
ביטון. שילם לאברג'יל [צילום: יח"צ]

הקבלן יאיר ביטון, בעל השליטה בחברת ב.יאיר, זומן לשימוע לפני שיוחלט האם להעמידו לדין בחשד לעבירות מירמה, הלבנת הון ועוד בשל קשריו הנטענים עם עבריינים בכירים. כך הודיעה (יום א', 8.3.15) פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי). גם חברת ב.יאיר זומנה לשימוע.
זימונים לשימועים נשלחו גם ליצחק אברג'יל, ניסים פינס, שמעון בלולו, חניתה פינס, נפתלי פרץ וחברת הבנייה ש.י.נ גן רווה. לדברי הפרקליטות, אברג'יל, פינס ובלולו הקימו ב-2007את חברת גן רווה, שנרשמה על שמו של בלולו במטרה להסתיר את זהותם של אברג'יל ופינס כבעליה.
בשנת 2007-2008 חתמה גן רווה על הסכמים עם ב.יאיר לבניית פרויקטים באילת, בהיקף כולל של 40 מיליון שקל. גן רווה העמידה פנים כאילו יש לה רשיון קבלן, למרות שפינס הוכרז קודם לכן כפושט רגל ונאסר עליו לשמש כקבלן. ביטון קידם את חתימת החוזים על-רקע חוב שלו לאברג'יל, וכן על-רקע טענה לשותפות עסקית עם גבי בן-הרוש, שבעקבותיה נסחט ביטון בעשרות מיליוני שקלים.
רוכשי הדירות עימם חתמה ב.יאיר על הסכמי מכר לא ידעו, טוענת הפרקליטות, כי דירותיהם נבנו שלא באמצעות קבלן מורשה וכי אברג'יל ופינס הם מבעלי גן רווחה. אילו ידעו פרטים אלו, אומרת המדינה, הם לא היו רוכשים את הדירות.
גם כשהבנייה לא התקדמה ולא בוצעה בהתאם להסכמים עם ב.יאיר, שילמה החברה לגן רווחה ולבעליה את מלוא תמורת החוזים ואף מעבר לכך, בסכום כולל של 50 מיליון שקל. בנוסף לכך, נאלצה החברה לממן את השלמת הבנייה ישירות מול קבלני משנה. בנוסף לכך חתמה ב.יאיר, ביוזמתו של ביטון, על הסכם העדר תביעות עם גן רווה, במסגרתו הועברו לה 2 מיליון שקל נוספים. כל אלו נעשו כאשר ב.יאיר היא חברה ציבורית, אך מבלי לדווח לציבור ולרשויות.
הכספים שהתקבלו בחברת גן רווה, נטען עוד, שימשו את אברג'יל, בני משפחתו ומקורביו לצורך תשלום הוצאות שונות בהיקף של 7 מיליון שקל. 6 מיליון שקל נוספים הושקעו בקזינו ברומניה. החשדות המיוחסים לביטון, אברג'יל, פינס, בלולו וגן רווה הם קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, איסור הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירת מס. לביטון מיוחסים גם חשדות לעבירות מנהלים בתאגיד ואי גילוי מידע ופרסום מטעה בידי נושא משרה בכיר בתאגיד. החשדות המיוחסים לב.יאיר הם בניה תוך סטייה מהיתר ועבודות בניה שלא ע"י קבלן רשום, עבירות לפי חוק התכנון והבנייה וחוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות.
השימוע, למי שיבחר לקיים אותו, יתקיים בפרקליטות מחוז ת"א, ככל שיחפצו בכך. התיק נחקר על-ידי להב 433 בליווי עוה"ד ניסים מרום ושרון הר-ציון מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי).

תאריך:  08/03/2015   |   עודכן:  08/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שימוע ליאיר ביטון על הלבנה ומרמה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אל נקמות ה' אל נקמות הופיע
נפגעי החריגות   |  8/03/15 14:33
2
מי ערך את ההסכמים
שם  |  8/03/15 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בין 12 מדליקי המשואות בערב יום העצמאות - בסימן ישראלים פורצי דרך - יהיו הפזמונאי המזרחי אביהו מדינה, העיתונאית הערביה לוסי אהריש, איש העסקים רמי לוי ואשת ההלכה מלכה פיוטרקובסקי
מחלקה ראשונה
פרצה מלחמת ההתשה שלא ממש ברור כמה זמן באמת נמשכה
יצחק דנון
מוקדנית לשעבר טוענת שהחברה קבעה נוהלים בלתי אפשריים, שאפשרו לה לקזז את העמלות הזעומות ממילא    טוענת גם לחיובי יתר של לקוחות
יצחק דנון
חברת עבודות העפר טוענת, כי נתיבי ישראל לא שילמה לה את מלוא התמורה בארבעה פרויקטים שביצעה עבורה
איתמר לוין
באופן יוצא דופן תוקף השופט התל-אביבי יצחק ענבר את החלטותיהן של יעל וילנר מחיפה וגילה כנפי-שטייניץ מירושלים לאשר הסתלקות מייצוגיות בה מקבלים התובע ובא-כוחו גמול ושכר טירחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il