בנק הפועלים יפתח סניפים דיגיטליים ברחבי הארץ, כשהראשון ייפתח במהלך 2015. כך הודיע (יום ג', 10.3.15) הבנק.
הסניפים הדיגיטליים משתלבים בתפישת השירות הרב-ערוצית של בנק הפועלים, שנועדה להנגיש את השירותים הבנקאיים ללקוח ולאפשר לו ממשק מתקדם.
ממחקר שערך בנק הפועלים עולה, כי במערכת הבנקאית הישראלית יש למעלה ממיליון לקוחות המנהלים את עיקר פעילותם באמצעים דיגיטליים - וכי מספר זה צפוי כמעט להכפיל את עצמו עד שנת 2020. הסניפים הדיגיטליים מיועדים לשרת את אותו צורך ההולך וגדל של הלקוח הישראלי בשירותים בנקאיים מתקדמים, חכמים וזמינים, המתאימים לעידן החדש.
הסניף הדיגיטלי יעניק את כל שירותי הבנקאות ללקוחות פרטיים, חלקם בשירות עצמי ואחרים באמצעות בנקאים מומחים. לקוחות הסניפים הדיגיטליים ייהנו ממגוון שירותים ומוצרים חדשניים, אותם מפתח בנק הפועלים במיוחד עבורם, וכן יקבלו שירות המותאם להם במכשיר הסלולרי.
"פתיחתם של סניפים דיגיטליים נועדה לאפשר לנו להעניק ללקוחותינו את השירות הטוב ביותר - בכל זמן ומקום בו ירצו", אמר מנכ"ל בנק הפועלים,
ציון קינן, "הסניפים החדשים יעניקו ללקוחותינו חוויה חדשנית, המותאמת למהפכה הדיגיטלית, ויאפשרו להם לבצע פעולות - פשוטות או מורכבות - במגוון אמצעים טכנולוגיים חדשים. זאת, לצד השירותים הדיגיטליים הקיימים שאנו מציעים להם באינטרנט, בטלפון הסלולרי או בסניף הבנק - כל לקוח על-פי העדפותיו".
בין החידושים שיושקו בסניפים הדיגיטליים החדשים:
- סניף ללא נייר: הבנק פועל למחשב את ההסכמים הבנקאיים הקיימים ולאפשר חתימה דיגיטלית של הלקוח באמצעות הטאבלט, כך שבסניפים הדיגיטליים לא תהיה ניירת.
- הבנקאי יוצא מהדלפק: השירות בסניפים החדשים יינתן על-ידי בנקאים מומחים שעברו הכשרה ייעודית, שיסתובבו בסניף ויציעו ללקוחות שירות באמצעות טאבלטים. בנוסף, הבנקאים יסייעו ללקוחות להשתמש במכשירים השונים ובאפליקציות הייעודיות העומדות לרשותם בסניף הדיגיטלי.
- ייעוץ פיננסי מרחוק: הסניף הדיגיטלי יציא ללקוחותיו חדרים פרטיים לביצוע שיחות VC עם יועצים פיננסיים של הבנק,. כחלק מהשירות החדש, יוכל הלקוח לראות במסך - במהלך שיחתו עם היועץ - את הנתונים הפיננסיים אליהם מתייחס היועץ ממערכת הייעוץ המתקדמת פועלים advisor.
זיהוי לקוח: לקוחות הסניף הדיגיטלי יוכלו להיות מזוהים עם כניסתם לסניף, באמצעות המכשיר הסלולרי שלהם.
שירותים טכנולוגיים חדשים: בחלק מהסניפים יוצבו שולחנות מגע שיאפשרו ללקוחות לבנות לעצמם סימולציות פיננסיות. למשל: לקוח המעוניין לחסוך לילדים עבור השכלה גבוהה יוכל לבדוק מהו הסכום הנדרש להפקדה בהוראת קבע, וכיו"ב. בנוסף, בסניף יוצבו מסכי קינקט שיציגו ללקוחות נתונים ויאפשרו להם להתנסות במוצר או בשירות המתאימים להם.
שעונים חכמים לבנקאים: עובדי הסניף יענדו שעון חכם שיספק להם חיווי על לקוח שהגיע לפגישה, או לקוח המבקש סיוע ליד אחד מהמסכים.