X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
3 חברות הפעלה בינלאומיות הגישו את הצעותיהן במכרזים להפעלת הנמלים החדשים באשדוד ובחיפה - שתי הצעות הוגשו להפעלת נמל הדרום באשדוד והצעה אחת להפעלת נמל חיפה תגובת ראשי ועד נמל אשדוד: "לא נשב בחיבוק ידיים לנוכח הניסיון של הליכוד לשבור את העבודה המאורגנת בנמלים"
▪  ▪  ▪
שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל

שלוש חברות הפעלה בינלאומיות הגישו את הצעותיהן במכרזים להפעלת הנמלים החדשים באשדוד ובחיפה - שתי הצעות הוגשו להפעלת נמל הדרום באשדוד והצעה אחת להפעלת נמל המפרץ בחיפה, כך נמסר (יום ג' 10.3.15) מחברת נמלי ישראל.
החברות המתמודדות הן חברת TIL מהולנד שבבעלות MSC, חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם, מתמודדת על הפעלת נמל הדרום באשדוד; קבוצת EUROGATE הגרמנית, מפעילת מסופי מכולות גדולה באירופה, המתמודדת על הפעלת נמל הדרום באשדוד וקבוצת .SIPG- Shanghai International Port (Group) Co מסין, הפועלת באזור המזרח הרחוק בתחום הפעלת מסופי מכולות, ומפעילת מסופי מכולות בנמל הגדול בעולם, נמל שנגחאי, המתמודדת על הפעלת נמל המפרץ בחיפה.
מחנ"י נמסר עוד שההצעות שהוגשו ע"י המתמודדות ושבדיקתן תחל היום, כוללות הצעה כספית והצעה טכנית-עסקית. האחרונה כוללת תוכנית הקמת התשתית העליונה, תוכנית תפעולית ועסקית ושיטות תפעול בראייה סביבתית (נמל ירוק). תקופת ההפעלה היא לכ-25 שנה. הרכיב עליו מתמודדות החברות הינו המחיר הקבוע שישולם לחברת נמלי ישראל בעד כל מכולה שתשונע על ידם בנמל. על-פי המודל הנהוג במרבית הנמלים בעולם, חברת נמלי ישראל, הזרוע של המדינה לפיתוח נמלים מקימה את הנמלים החדשים באמצעות הקבלנים שזכו במכרזי ההקמה, בכלל זה הקמת שוברי גלים, רציפים, ועבודות חפירה ימית, ואילו המפעיל הבינלאומי שיבחר יידרש לתכנן, לממן ולהקים את השטח התפעולי, כולל השלמת מערכות תשתית שונות (Service Infrastructure) כגון: חשמל, מים, תקשורת וכן הקמת מבנים תפעוליים שונים (Superstructure). כמו-כן, אחראי המפעיל לרכש ולהתקנת הציוד התפעולי - מנופים, כלי רכב ייעודיים, מערכות ניהול ומידע וציוד אחר הנדרש להפעלת נמל.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, מסר: "היום זה יום היסטורי למדינת ישראל. 3 חברות בינלאומיות הודיעו כי הן מעוניינות להשקיע מיליארדים בישראל והגישו את הצעותיהן במכרז. היום זה כבר ברור- שני נמלים חדשים קמים בישראל. הרפורמה יצאה לדרך והיא בלתי הפיכה. אני מברך על הבעת האמון של החברות הבינלאומיות שהחליטו להגיע לישראל, להפעיל את הנמלים החדשים ולהפוך את ישראל למרכז תובלה בינלאומי. הרפורמה בנמלים תביא לתחרות, תייצר אלפי מקומות עבודה חדשים ותביא להורדת יוקר המחיה".
שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, הוסיף כי "חנ"י נחושה להעמיד למשק הישראלי שני נמלים חדשים שיופעלו בסטנדרטים בינלאומיים, יתנו מענה לצרכי המשק ויחוללו את התחרות החיונית בענף הנמלים, לשיפור השירות ולרווחת הציבור".
עובדי הנמלים מאיימים בפעולה
יו"ר ועד עובדי התפעול, אבינועם שושן: "המגמתיות של ישראל כץ ושל ביבי נתניהו נחשפה לכולם עם פרסום סרטון ההסתה נגד העבודה המאורגנת וגם עם דבריו האלימים של ישראל כץ נגדנו. עובדי הנמל קיימו עד כה את כל הפסיקות וההחלטות של כבוד נשיא ביה"ד לעבודה, השופט פליטמן ולא נקטנו בשום צעד ארגוני. מדינת ישראל לעומת זאת, בראשותם של נתניהו וכץ, לא קיימה את החלטות ביה"ד ולא טרחה לפתור את הבעיות שבינינו באמצעות הידברות, כפי שהורה כב' השופט. אנחנו נדרוש בתוקף את זכות השביתה ונפעל בכל האמצעים על-מנת למנוע את ההחלטה השרירותית והמחוסרת כל היגיון כלכלי".
יו"ר ועד עובדי ציוד מכאני, מנחם גבאי: "לא ניגרר אחרי ההסתה הפרועה כשביבי משווה את העובדים למחבלים ורוצחים וכשישראל כץ 'שובר ומכופף ידיים'. הקמת נמלים פרטיים בישראל היא צעד שאין בו צורך, הנמלים הקיימים נותנים מענה מצוין לעוד שנים רבות למדינת ישראל. הכוונה של כץ ונתניהו ברורה לחלוטין, הם רוצים לשבור את העבודה המאורגנת ולהעביר את הנכס הכי ריווחי כיום של המדינה, נמל אשדוד, לידיים פרטיות של חבריהם המיליארדרים. לא נשב בחיבוק ידיים ולא נאפשר שזה יקרה, עובדי נמל אשדוד לא יהיו מפוטרי כי"ל או נגב טקסטיל מס' 2".

תאריך:  10/03/2015   |   עודכן:  10/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
3 הצעות להפעלת הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש מערך ההסברה ברשימה הערבית המשותפת טען בכינוס באוניברסיטת בר-אילן כי חמאס אינו ארגון טרור וכי ארגון המדינה האיסלאמית למד את פשעיו מן הציונות    "תראו מה התנועה הציונית עשתה בשנת 1948. מעשי האונס, הביזה, הרצח, הטבחים, שבוצעו גם כאן"
איציק וולף
המשטרה פרסמה מכרז רכש והכשרה להפעלת רחפנים לצרכי שיטור ואבטחה    כלי הטיס הלא מאוישים יופעלו על-ידי שוטרי היחידה האווירית
עידן יוסף
הפער בין שתי הגדולות עומד על 3 מנדטים לטובת הרצוג ולבני    ירידה לבית היהודי
עופר וולפסון
על-רקע השינויים במיסוי הירוק, יובאו 13,467 כלי רכב פרטיים לעומת 22,525 שיובאו בחודש המקביל אשתקד    מגמה מעורבת ביבוא מוצרי חשמל לבנים ואלקטרוניקה בידורית, בהשוואה לפברואר אשתקד
יפעת גדות
מועצת הדבש: בעקבות הגשמים הברוכים והיקפי פריחה גדולים הרגיל יעמוד השנה יצור הדבש על כ-3,500 טון    העלייה הצפויה תביא לצמצום של כ-30% ביבוא הדבש השנתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il