שירות חדש שהשיקה גט טקסי (Get Taxi) בשבוע שעבר מעורר סערה ומעלה טענות כי מדובר בריצוי רגשות גזעניים של לקוחות. מדובר בשירות גט מהדרין, שהנהגים החברים בו מתחייבים שלא לעבוד בשבתות ובחגים. בכך, על-פי המקטרגים, פועלת החברה כדי "לרצות רגשות גזעניים" של לקוחות.
לפי החברה, גט מהדרין "יאפשר הזמנת מוניות מנהגים שהצהירו והתחייבו כי המוניות אינן נמצאות בשימוש במהלך השבת ובמהלך מועדי ישראל, ויהיה זמין בפרישה ארצית". החברה גם הודיעה כי "כלל הנהגים הלוקחים חלק בשירות זה הוחתמו מבעוד מועד על מסמך במסגרתו התחייבו כי המונית שברשותם אינה נמצאת בשימוש בשבתות ובמועדי ישראל".
בינתיים חברים בגט מהדרין כ-100 נהגים והוא יתרחב בהתאם לביקוש. בגט טקסי מתייחסים אליו כאל תוספת לסל השירותים שהיא נותנת, בדומה לגט קידס למושבי ילדים ולגט פרימיום - שירות מוניות גדולות.
אלא שמשתמשים רבים, כמו גם נהגים ערבים, בעיקר בירושלים, לא מקבלים את הגרסה הזאת והתלוננו שהכוונה היא לאפשר למי שמעוניין בכך להימנע מנסיעה עם נהגים ערבים. מי שהחל במחאה ציבורית בעניין הוא יובל דרייר שילה, שעובד בעמותת סיכוי - ארגון משותף ליהודים וערבים אזרחי המדינה שנטלו על עצמם לקדם שוויון בכל התחומים והרמות.
בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלו כתב דרייר שילה: "רואים את סימן נרות השבת מצד ימין למעלה? זה לכאורה שירות 'מהדרין' לשומרי מסורת של גט טקסי, שמבטיח שהמונית המוזמנת היא של נהג שלא עובד בשבת. עכשיו, לא רק שלא הייתה עד עכשיו הוראה הלכתית כזאת, וגם כנראה לא תהיה, נהגי גט טקסי שאני ואחרים דיברנו איתם יודעים לספר שהמטרה היא לספק נהגים יהודים בלבד למי שמעוניין בכך, וכך לצמצם את תופעת ביטולי הנסיעות של נוסעים שסירבו לקבל נהג ערבי (שם הנהג מופיע על המסך בכל הזמנה של גט טקסי לפני האיסוף - הסוגריים במקור)".
לדבריו, "זה עצוב במיוחד, כי רק לפני כמה חודשים גט טקסי ענו בנימוס ללקוחות כאלה שהם פשוט לא יספקו להם שירות. יש כאן קומבינה שנועדה לרצות רגשות גזעניים ולפייס אותם, על חשבון הנהגים הערבים של החברה. אני מצפה שגט טקסי יפסיקו את השירות הזה מידית ולא ינסו שוב להפריד בין נהגים יהודים וערבים".