X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גט מהדרין, שירות חדש של האפליקציה, מאפשר להזמין מוניות שלא פועלות בשבת, למען הציבור הדתי אלא שמחאה ציבורית שקמה טוענת שהמניע לגמרי אחר
▪  ▪  ▪
גזענות או ריצוי המגזר הדתי? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

שירות חדש שהשיקה גט טקסי (Get Taxi) בשבוע שעבר מעורר סערה ומעלה טענות כי מדובר בריצוי רגשות גזעניים של לקוחות. מדובר בשירות גט מהדרין, שהנהגים החברים בו מתחייבים שלא לעבוד בשבתות ובחגים. בכך, על-פי המקטרגים, פועלת החברה כדי "לרצות רגשות גזעניים" של לקוחות.
לפי החברה, גט מהדרין "יאפשר הזמנת מוניות מנהגים שהצהירו והתחייבו כי המוניות אינן נמצאות בשימוש במהלך השבת ובמהלך מועדי ישראל, ויהיה זמין בפרישה ארצית". החברה גם הודיעה כי "כלל הנהגים הלוקחים חלק בשירות זה הוחתמו מבעוד מועד על מסמך במסגרתו התחייבו כי המונית שברשותם אינה נמצאת בשימוש בשבתות ובמועדי ישראל".
בינתיים חברים בגט מהדרין כ-100 נהגים והוא יתרחב בהתאם לביקוש. בגט טקסי מתייחסים אליו כאל תוספת לסל השירותים שהיא נותנת, בדומה לגט קידס למושבי ילדים ולגט פרימיום - שירות מוניות גדולות.
אלא שמשתמשים רבים, כמו גם נהגים ערבים, בעיקר בירושלים, לא מקבלים את הגרסה הזאת והתלוננו שהכוונה היא לאפשר למי שמעוניין בכך להימנע מנסיעה עם נהגים ערבים. מי שהחל במחאה ציבורית בעניין הוא יובל דרייר שילה, שעובד בעמותת סיכוי - ארגון משותף ליהודים וערבים אזרחי המדינה שנטלו על עצמם לקדם שוויון בכל התחומים והרמות.
בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלו כתב דרייר שילה: "רואים את סימן נרות השבת מצד ימין למעלה? זה לכאורה שירות 'מהדרין' לשומרי מסורת של גט טקסי, שמבטיח שהמונית המוזמנת היא של נהג שלא עובד בשבת. עכשיו, לא רק שלא הייתה עד עכשיו הוראה הלכתית כזאת, וגם כנראה לא תהיה, נהגי גט טקסי שאני ואחרים דיברנו איתם יודעים לספר שהמטרה היא לספק נהגים יהודים בלבד למי שמעוניין בכך, וכך לצמצם את תופעת ביטולי הנסיעות של נוסעים שסירבו לקבל נהג ערבי (שם הנהג מופיע על המסך בכל הזמנה של גט טקסי לפני האיסוף - הסוגריים במקור)".
לדבריו, "זה עצוב במיוחד, כי רק לפני כמה חודשים גט טקסי ענו בנימוס ללקוחות כאלה שהם פשוט לא יספקו להם שירות. יש כאן קומבינה שנועדה לרצות רגשות גזעניים ולפייס אותם, על חשבון הנהגים הערבים של החברה. אני מצפה שגט טקסי יפסיקו את השירות הזה מידית ולא ינסו שוב להפריד בין נהגים יהודים וערבים".

גט טקסי: טענת הגזענות לא רלוונטית

בחברה דחו את הטענה הזאת והודיעו כי בצי המוניות שומרות השבת יש גם נהגים ערבים, כך שרמיזה על גזענות של החברה אינה רלוונטית. עוד נמסר מגט-טקסי כי "החברה פועלת לאפשר לכל קבוצות האוכלוסייה בישראל להשתמש בשירותי המוניות שלה, תוך רגישות והתחשבות ברגשות של כל קבוצה וקבוצה. במטרה להעניק שירות מצוין לכלל פלחי האוכלוסייה, הוקמו ציים ייעודיים שונים שמופנים ומותאמים לפלחי אוכלוסייה שונים, ובתוך כך גם למגזר הדתי-חרדי ולציבור שומר המסורת".
"אנחנו גאים לומר שבגט טקסי עובדים נהגי מוניות מכל הדתות ושהלקוחות מכל קבוצות האוכלוסייה משתמשים בשירותינו", נכתב בהודעת החברה. "הצי החדש, גט מהדרין, הושק בעקבות דרישה גבוהה שהגיעה מהשטח וחשוב לנו להבהיר כי כל נהג שמצהיר ומתחייב כי מוניתו אינה פעילה בשבת יכול ומוזמן להצטרף לצי - ללא הבדל דת, גזע ומין".

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (10.3.15)
תאריך:  11/03/2015   |   עודכן:  11/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גט טקסי מהדרין - מסורת או גזענות?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
גט טקסי זה לגייז ולבחורות
נהגוס  |  12/03/15 01:03
2
גט טקסי זה לגייז ולבחורות
נהגוס  |  12/03/15 01:03
3
גט טקסי זה לגייז ולבחורות
נהגוס  |  12/03/15 01:03
4
גט טקסי זה לגייז ולבחורות
נהגוס  |  12/03/15 01:03
5
גט טקסי זה לגייז ולבחורות
נהגוס  |  12/03/15 01:03
6
גם וגם! באמת רוצים לפרנס
טיל אוילנשפיגל  |  15/03/15 10:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
יניב הלפרין
כ-20% מאוכלוסיית המדינה, מהמגזר הערבי, לא יכולים למצוא בה מידע חיוני בשפת אימם    ממשל זמין: "בהמשך תעלה אפליקציה בערבית"
יצחק דנון
אייל וייסמן טוען שהרשת פעלה בצורה אגרסיבית ותוך ניצול לרעה של הליכי משפט, כדי להשתלט על ארבע החנויות שהפעיל
איתמר לוין, עידן יוסף
עמותה לחינוך תורני בפרדס חנה טוענת, כי הרב הראשי ושליחיו פעלו במישרין לשלול ממנה את ההכרה כנציגת ש"ס ביישוב, כך שעמותה אחרת - בראשות עוזרו - תקבל קרקע. הפניות היו בניגוד להחלטות בית הדין בראשות הרב עובדיה יוסף, שקיבלו תוקף של החלטות בבית המשפט המחוזי
איציק וולף
נשיא המדינה אירח לראשונה כינוס של 100 ישראלים שאינם מתכוונים להצביע בבחירות    ד"ר מינה צמח: בשנת 1996 הפרידו 26 קולות בלבד בין המנצח למפסיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il