X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מגיב על טענתו של יאיר לפיד, שפורסמה בלעדית ב-News1, שלפיה הטיל ראש הממשלה וטו על יבוא 15,000 פועלי בניין מסין שר הפנים: "סיפורו של לפיד אינו מדויק - הקבלנים יכלו להביא פועלים ממדינות אחרות, לו רצו"
▪  ▪  ▪
ארדן. לפיד לא מדייק [צילום: פלאש 90]

"ממשלת סין הציגה תנאים רבים להסכם בינה לבין ישראל, שלפיו תתיר ל-15,000 פועלי בניין לעבוד כאן". כך אמר שר הפנים, גלעד ארדן. הוא הגיב בכך על טיעונו של ח"כ יאיר לפיד שלפיו הסכימה ממשלת סין לשלוח לישראל 15,000 פועלים כאלו, אך ראש הממשלה הטיל וטו.
ארדן, שדיבר (יום ג', 10.3.15) בכינוס 1,500 סוכני ביטוח באילת, מעורב בנושא בתור הממונה על רשות האוכלוסין וההגירה. שר הפנים לא הכחיש את סיפורו של לפיד, אך אמר כי "אינו מדויק".
כדי לפרט את הנושא, הסביר השר ארדן: "משרד החוץ מנהל מו"מ ממושך עם ממשלת סין על יבוא פועלי בניין, כדי להקל על המצוקה בענף ולאפשר הגדלת הצע הדירות. משרדנו מעורב, באמצעות רשות האוכלוסין. ידוע לנו, שממשלת סין הציגה תנאים רבים לחתימת הסכם. המו"מ נמשך, ואנחנו מקווים לסכם אותו בשבועות הקרובים".
שר הפנים לא "נשאר חייב" לקבלנים, המתלוננים על מחסור ב-20,000 פועלי בניין. הוא אמר: "הממשלה אישרה בשנה האחרונה כמה חוזים להבאת מספר ניכר של פועלים מכמה מדינות ממזרח אירופה, למשל מולדביה. אילו הקבלנים באמת רצו להביא פועלי בניין, הם היו מנצלים את האישור ומביאים אותם. בפועל, הם לא הביאו עד היום פועלי בניין ממזרח אירופה!"
ארדן היה אחד הפוליטיקאים הבכירים, שהשתתפו אתמול בפאנל על עתידה הכלכלי של המדינה. הפאנל נערך באילת, במסגרת ועידת סוכני הביטוח, המאורגנת על-ידי לשכת סוכני ביטוח.
האמת: לא נחוצים פועלים סינים ביו"ש
גרסתו של ח"כ לפיד, כפי שפורמה ב-News1, הייתה שממשלת סין דרשה שישראל תתחייב שלא להעסיק פועלים אלו ביהודה ובשומרון, ונתניהו דחה תנאי זה. אולם האמת היא, שביהודה ובשומרון אין מחסור בפועלי בניין, ואין צורך בפועלים סינים. יזמים הבונים בישובים אלו מעסיקים מאות רבות, ואולי יותר, פועלים פלשתינים. כוח האדם מצוי בשפע, והפלשתינים שמחים לעבוד ולהביא הביתה משכורות.
תאריך:  11/03/2015   |   עודכן:  11/03/2015
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
רכשה את הקרקע מפרטיים בעסקת אחוזים    תבנה מגדל בן 14 קומות ותמכור את הדירות ב-2.1 מיליון שקל בממוצע    בונה ומתכננת עוד 588 דירות בעיר
איתמר לוין
עורך המקומון "ערב ערב באילת" טוען שמפעילי פורום בתפוז הכפישו אותו לאחר שהפרו את זכויותיו בתצלום, ושדני רופ ממשיך לפרסם את התמונה בדף הפייסבוק שלו    סכום התביעה: 300 אלף ש"ח
איתמר לוין
ביהמ"ש הורה למשרד המשפטים להעביר לפעיל הימין את כל ההחלטות של ניצן בשנים 2008-2005 על העמדה לדין בעבירות הנוגעות לחופש הביטוי
איתמר לוין
רפי בן רימה את השגרירות ב-443,000 שקל, לאחר שנטל לכיסו כספים שהיה אמור להעביר לה לצורך טיפול בבקשות לקבלת ויזה
איתמר לוין
הוועד תבע 170,000 שקל לאחר שכוח מג"ב פרץ את שער היישוב כדי לצאת ממנו    ביהמ"ש: חסימת היציאה היוותה כליאת שווא של השוטרים; ועד היישוב היה חייב לדאוג לכך שיוכלו לצאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il