X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ניצן. ניסיון פסול להשפעה מחוץ להליך המשפטי [צילום: איציק וולף]
השופט שפיצר. העביר את הבקשה הלאה [צילום: יוסי זליגר]
פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, פנה בחשאי למנהל בתי המשפט וביקש ממנו להעביר לנשיאי בתי המשפט ולשופטים את בקשתו להתחשב בצעדי המחאה של ועד הפרקליטים המשמעות - בקשת דחייה של פסקי דין והחלטות הנוגעות לאלפי תיקים מנהל בתי המשפט העביר את הבקשה לשופטים מאחורי גבם של המתדיינים נגד הפרקליטות בבתי המשפט
▪  ▪  ▪
חוצפת הפרקליטים
איתמר לוין
איומם של פרקליטי המדינה לשבות בשל הקמת גוף הביקורת עליהם, רק מחדד את הצורך בקיומו. הטענות שלהם נגד הגוף החדש הן בחלקן חצופות, בחלקן חסרות היגיון ובחלקן פשוט אינן אמת
לרשימה המלאה

איתמר לוין
הפרקליטים מחריפים העיצומים נגד גרסטל

פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, פנה אל מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, בבקשה שיעביר הנחיה לנשיאי בתי המשפט להתחשב בצעדי המחאה שבהם פתחו ועד הפרקליטים בעקבות הקמת נציבות הביקורת על הפרקליטות. זאת, תוך שהוא מודה למעשה בכך שהעיצומים משתקים את המערכת המשפטית ועל-אף שמדובר בפגיעה בשוויון בין בעלי הדין ובפרקטיקה העוקפת את בעלי הדין שאמורים להתדיין אל מול הפרקליטות בבית המשפט.
במכתב חשאי שהעביר ניצן לשפיצר ב-11 בפברואר ציין פרקליט המדינה כי במסגרת החרפת הצעדים הארגוניים בסכסוך העבודה שהוכרז על-ידי ועד הפרקליטים ועל-ידי ההסתדרות הנחה הוועד את הפרקליטים שלא לחתום על המסמכים הבאים:
  • בתיקים פליליים - כתבי אישום בתיקים שאינם תיקי מעצרים, כולל כתבי אישום בתיקים שבהם הנאשם מצוי במעצר בית ובתיקים שבהם הנאשם מצוי בתקופת פסילה של רישיון הנהיגה; ערעורים, בקשות רשות ערעור (למעט במקרים שבהם הנאשם מצוי במעצר) ועיקרי טיעון בערעור.
  • בתיקים אזרחיים (לרבות תיקים שעניינם דיני עבודה) - כתבי הגנה ובקשות לסילוק על הסף, כתבי תביעה וכתבי תשובה (לרבות בתיקי מיסים וערעורי נכים), ערעורים, בקשות רשות ערעור, תגובות לבקשות אלו וסיכומים בערעורים אזרחיים.
  • בתיקים מינהליים - תגובות מקדמיות, כתבי תגובה וכתבי תשובה בעתירות בנושאי תכנון ובניה, חופש המידע ועיצומים כספיים - ככל שהללו אינם מלווים בבקשה לצו ביניים - וכל תגובה ראשונית המוגשת בערעורים מינהליים.
  • בהליכים מינהליים בבג"ץ - ערעורים ובקשות ערעור, תגובות וכתבי תשובה.
  • בתיקי הסגרה - עתירות להכרזה על מבוקש כבר הסגרה וכתבי טענות המוגשים בהליכי ערעור בהליך זה.
  • פרקליטים גם לא יחתמו על 'מכתבי אישור' שניתנים על-ידי המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין והיחידה לאכיפה אזרחית להגשת כתבי הטענות על-ידי עורכי דין חיצוניים.
"אודה לך אם תוכל להעביר מידע זה לנשיאי בתי המשפט, ואודה לכלל הנשיאים והשופטים אם יתחשבו בכך שמדובר בצעד שנעשה במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז כדין, באישור ההסתדרות", כתב ניצן.
במכתב נוסף ששלח יום לאחר מכן, ב-12 בפברואר 2015, ציין פרקליט המדינה כי בישיבה דחופה של הנהלת הפרקליטות שכינס בעקבות החלטת ועד הפרקליטים כי כל אותם מסמכים שפורטו לעיל לא ייחתמו על-ידי הפרקליטים המטפלים בתיקים אלא על-ידי מנהלי היחידות. באותה ישיבה הוחלט פה אחד כי מנהלי היחידות בפרקליטות לא יחתמו על מסמכים שעליהם אינם נוהגים לחתום בעבודתם השוטפת. "אין זה מתפקידם של המנהלים לחתום על מסמכים שהכינו הפרקליטים, שאינם נחתמים ככלל על-ידי מנהליהם, מה גם שבהיקף הפעילות של היחידות - חתימה זו עלולה להיות לא יותר מחותמת גומי ואין זה מנהגנו להוות חותמת גומי", ציין.

המכתב הוסתר מבעלי הדין

מכתבו של עו"ד שי ניצן הועבר על-ידי מנהל בית המשפט, מיכאל שפיצר, אל נשיאי בתי המשפט ודרכם לכלל השופטים בישראל. עדות לכך ניתן למצוא בהחלטה של הרשם הבכיר ניר זיתוני מ-16 בפברואר 2015:
"לפני מספר ימים הועבר לכל השופטים והרשמים בארץ מכתבו של פרקליט המדינה למנהל בתי המשפט מיום 11.2.15. במכתב זה נמסר כי ועד הפרקליטים הנחה את הפרקליטים שלא לחתום על כתבי הגנה אלא באישור ועדת חריגים. פרקליט המדינה ביקש מכלל השופטים להתחשב בכך שמדובר בצעד שנעשה במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז כדין באישור ההסתדרות", כתב תוך שהוא דוחה בקשה למתן פסק דין בהיעדר הגנה, על-אף שבית המשפט נתן למדינה ארבע ארכות עד שקבע כי עליה להגיש כתב הגנה בתיק המדובר ב-15 בפברואר 2015.
זיתוני ציין בהחלטתו, הנוגעת לתביעה שהגיש משה הלוי נגד שוטר במשטרת ישראל בגין פגיעה בפרטיות, כי מתן פסק דין בהיעדר כתב הגנה משמעו פגיעה בזכות הדיונית של הנתבע, קצין במשטרת ישראל, אשר ייאלץ לשלם מבלי שניתן לו להשמיע את עמדתו, רק בשל עיצומי הפרקליטים "שאין לו כל קשר אליהם", כלשונו.
מכתב זה של פרקליט המדינה, שהשפיע באופן ברור על התיק, לא הוגש במסגרת ההליך המשפטי אלא מחוצה לו. באופן זה, ניצל פרקליט המדינה את מעמדו ואת משרתו לצורך השפעה חיצונית על הליכים משפטיים תוך שניסיון ההשפעה נסתר מעיני בעלי הדין שאמורים להתדיין נגד פרקליטות המדינה. באופן זה, בעלי הדין אינם יכולים להגיב לדחיית הטיפול המשפטי בעניינם ואינם יכולים לקבול נגדו.

תאריך:  12/03/2015   |   עודכן:  12/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרקליט המדינה מודה: עיצומי הפרקליטים משתקים את המערכת
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
הצביעות של פרקליט המדינה
חרד  |  12/03/15 11:16
 
- היועמ"ש לממשלה
ופרקליט המדינה  |  12/03/15 11:59
2
אסור
לבקר צדיקים  |  12/03/15 11:32
3
הפרקליטים למדו מהבוסים שלהם
כמו המשטרה  |  12/03/15 11:32
4
שי ניצן=פרקליטו של השטן!נקודה! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  12/03/15 11:48
5
למרות שביתת הפרקליטים הוגש כתב ל"ת
כתבאשום נגד מרזל   |  12/03/15 12:04
6
מערכת רקובה
עידןסובול   |  12/03/15 13:02
 
- הדג הזה מסריח לא רק מהראש
הנ"ל  |  12/03/15 16:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
עו"ד חיה רודניצקי-דרורי, רעייתו של השופט הירושלמי משה דרורי, מייצגת את ועדת האתיקה של הלשכה באותו בית משפט    גורמים משפטיים: זה מותר אבל עלול לגרום אי-נעימות    ועדת האתיקה: אין שום איסור
איתמר לוין, עידן יוסף
עמותה לחינוך תורני בפרדס חנה טוענת, כי הרב הראשי ושליחיו פעלו במישרין לשלול ממנה את ההכרה כנציגת ש"ס ביישוב, כך שעמותה אחרת - בראשות עוזרו - תקבל קרקע. הפניות היו בניגוד להחלטות בית הדין בראשות הרב עובדיה יוסף, שקיבלו תוקף של החלטות בבית המשפט המחוזי
איתמר לוין
גם שקט, גם יעילות וגם בקיאות בפרטים - כל אלו מתגלים באולמו של השופט שמואל הרבסט ביום עמוס של מעצרים עד תום ההליכים. בהחלט לא תופעות מובנות מאליהן כל אחת בפני עצמה, ובוודאי לא כולן יחדיו
איתמר לוין
בעלת זכויות בגג הבניין שקרס תבעה בשנת 2008 פיצוי של 6.5 מיליון שקל    ביהמ"ש המחוזי קבע בשלב זה רק את גובה הפיצוי שתקבל, וכעת עליו להכריע מי ישלם אותו
איתמר לוין
בשנת 1991 תבע המינהל לפנות בני משפחה מקרקע בתל אביב שהחזיקו מאז שנת 1949    כעבור תשע שנים הושגה פשרה, שהביאה למחלוקת מס שהתבררה בערכאות במשך 11 שנים
רשימות נוספות
שופט המציא עילה לא לפרסם  /  איתמר לוין
אבו-טהה יחייב בהוצאות כמעט את כל הצדדים  /  איתמר לוין
העליון התערב בממצאי מהימנות של אלרון  /  איתמר לוין
"או למחשב או בכלל לא"  /  איתמר לוין
לנאשמים לא התחשק לבוא  /  איתמר לוין
יתרון לקוטן  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il