X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מלאי הנפט בארה"ב קרוב לגבול העליון שלו; המשמעות: ייתכן ששוק הנפט יוצף בקרוב והקריסה במחירים תתחדש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה: סגירת אסדות הקידוח לא פגעה עדיין בתפוקת הנפט בארה"ב
▪  ▪  ▪

מחיר הנפט נרגע לאחרונה מהקריסה הדרמטית שלו שהחלה בקיץ, אולם מתחת לפני השטח הענף מבעבע וייתכן שבקרוב יתרחש אירוע מהותי שיוביל לחידוש הנפילה בנפט.
הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה מזהירה שמלאי הנפט הלאומי בארה"ב מתקרב לתפוסה מלאה, כלומר ייתכן שבתקופה הקרובה לא יהיה יותר היכן לאחסן את הנפט.
כידוע, בשוק הנפט העולמי ישנו עודף היצע שנאמד ב-1.6-1.8 מיליון חביות ביום. בחודש שעבר דווח כי מלאי הנפט באירופה ובאסיה מלאים ב-80%-85% וממשיכים לגדול. כעת, הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה (IEA) מזהירה שגם בארה"ב המלאים מתמלאים במהירות ויכולים להגיע בקרוב ל-100%.
ה-IEA מעלה את תחזית תפוקת הנפט בארה"ב לשנת 2015 למרות סגירת אסדות קידוח. מספר אסדות הקידוח הפעילות בארה"ב צנח ביותר מ-30% בעוד חברות האנרגיה מקצצות בהשקעות וסוגרות מתקנים, אולם זה לא פגע עדיין בתפוקת הנפט בארה"ב. ככל הנראה, האסדות שהושבתו הן אסדות פחות יעילות מבחינה כלכלית ותרומתן פחותה.
העלייה המתמשכת במלאי הנפט מאיימת לגרום להצפה דרמטית של השוק, מה שיוביל לירידה חדה במחירים. ב-Cushing, אוקלהומה, שם נמצא מתקן אחסון הנפט הגדול בארה"ב, המלאי מלא ב-70%.
"המתקנים יגיעו בקרוב לגבול מירבי", נמסר מה-IEA. "זה יוביל באופן בלתי נמנע לחידוש הירידה במחירי הנפט, וזה מה שיכול לגרום בסופו של דבר לירידה בתפוקה".
מחיר הנפט מסוג WTI נסחר היום סביב 47 דולר לחבית ואילו הנפט מסוג ברנט נסחר סביב 57 דולר לחבית. להערכת ה-IEA, מלאי הנפט בארה"ב יעלה השנה ב-750 אלף חביות ביום בממוצע לרמה של 12.56 מיליון חביות. מדובר בתחזית גבוהה יותר לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 12.41 מיליון חביות ביום. המשמעות: תפוקת הנפט בארה"ב ממשיכה לעלות.
מלאי הנפט בארה"ב עמד בסוף חודש ינואר על 468 מיליון חביות - שיא היסטורי ורמה הגבוהה ב-72 מיליון חביות מהממוצע ב-5 השנים האחרונות.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  13/03/2015   |   עודכן:  13/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסוכנות לאנרגיה: הנפט עשוי לצנוח שוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בכיר לשעבר במפלגת העבודה אומר כי כשהרצוג כיהן כשר הרווחה, הוא פעל לטובת אינטרס של חברות סיעוד, וכי בעלים של אחת מהן אף שילם לו כספים בתמורה לקמפיין נגד שלי יחימוביץ' בפריימריז
אלעזר לוין
גידול של כ-8.5% לעומת ינואר    העלייה הריאלית גבוהה יותר, כי פברואר הוא חודש קצר    עוד ועוד רוכשי דירות מ נצלים את הריבית האפסית
אלעזר לוין
"ביקשתי מעופר עיני, אז מזכיר ההסתדרות, שיפסיקו לפגוע בעובדת קופ"ח כללית שהתלוננה נגדה"    עובד המשרד מנע ברגע האחרון פגיעה בגרושה"    הוציא 22 צווי הגנה, בין היתר לטובת תובע בעירית בת ים ורפי רותם
אלעזר לוין
מכין דוח על בית החולים "הדסה"    קורא להחיל את הביקורת גם על הסוכנות וקרן היסוד    מעקב צמוד בבחירות    סירב להשיב לשאלה על פרשת נתניהו, ולא התייחס לדוח הנדל"ן    "מכרזים תפורים ברשויות - המבקרים הפנימיים במצוקה"
עידן יוסף
בראיונות לרדיו האזורי הודה כי כשל בפתרון משבר הדיור ובטיפול ביוקר המחיה    לא מתחייב שאין מנהרות מתחת לגדר הגבול בצפון    "הצבעה עבורי - תשובה לנוני מוזסים, לעמותות ולגרבוזים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il