X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון שב וקובע:

ענישה מחמירה בשוק ההון

מאשר שוב עונשים חמורים שהטיל כבוב על עבריינים בשוק ההון: שמונה חודשי מאסר לבעל השליטה לשעבר בחברת וורלד קפיטל, וקנס של 1.8 מיליון שקל לאמנון ברזילי מחברת יפנאוטו
▪  ▪  ▪
מזוז. לא חדש

בית המשפט העליון שב וקובע (יום ב', 16.3.15), כי יש להחמיר בענישה על עבירות בשוק ההון ומאמץ את הקו שמוביל שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, הדן בתיקים הפליליים העיקריים בתחום זה.
השופטים צבי זילברטל, יצחק עמית ומני מזוז דחו - בדיונים נפרדים שהתקיימו זה אחר זה - את ערעוריהם של אילן אופיר ושל אמנון ברזילי על חומרת העונשים שהטיל עליהם כבוב. אופיר נדון לשמונה חודשי מאסר בפועל, ואילו ברזילי נדון לשישה חודשי עבודות שירות ולקנס של 1.8 מיליון שקל.
אופיר: הסתיר עניין אישי
אופיר, שהיה בעל השליטה בחברת וורלד גרופ קפיטל, הודה במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות של קבלת דבר במירמה, בעבירה של מירמה והפרת אמונים בתאגיד ובארבע עבירות של פרט מטעה בדוח. אופיר הסתיר את עניינו האישי במספר עסקות שביצעו וורלד גרופ וחברת-הבת נפקו סטאר בשנת 2007.
במסגרת עסקות אלה רכשה נפקו חברה פרטית בשם גונתר מידיו של עופר ארביב, חברו של אופיר. רכישת גונתר סיפקה לארביב מימון לצורך רכישת מניות של חברה אחרת בשם DCI מידי אופיר.
בעת אישור העסקה על-ידי מוסדות וורלד גרופ, הסתיר אופיר מהדירקטוריון עובדות אלה, את העובדה שאביו החורג משמש סמנכ"ל כספים ב-DCI ואת העובדה שהוא עצמו החזיק בעקיפין במניות DCI והייתה לו אופציה לרכוש את מניות DCI באופן ישיר. בשלב מאוחר יותר הוחלט, כי נפקו היא שתרכוש את חברת גונתר. לדברי התביעה, אופיר הסתיר את עניינו האישי בעסקות גם מדירקטוריון נפקו בעת אישור העסקות.
בדחותו את ערעורו של אופיר, אומר מזוז: "המדיניות המחמירה בעבירות כלכליות לסוגיהן אינה חדשה עימנו. בתי המשפט עמדו זה מכבר על הצורך בענישה משמעותית בעבירות הצווארון
הלבן נוכח חומרת המעשים והנזקים הנגרמים לקורבנות ולציבור כולו, ואין מדובר רק בפסיקה מהעת האחרונה". אגב כך אומר מזוז, כי לדעתו על בית המשפט לקבוע מתחם ענישה גם כאשר מוצג בפניו הסדר טיעון ובו טווח לקביעת העונש; זילברטל ועמית אומרים, כי אין צורך לקבוע כעת מסמרות בנקודה זו.
ברזילי: כספים לכיסו
ברזילי, מבעלי קבוצת מטיס ויפנאוטו, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, במרמה בתאגיד ובעבירות ניירות ערך. בשנת 2005 רקם ברזילי עסקה עם חברת הליסינג טריידמוביל, לפיה היא תקבל שירותים מיפנאוטו (יבואנית סובארו) ובתמורה יקבל ברזילי אישית מחצית מרווחיה מעסקה זו. ברזילי הביא להתקשרות בין יפנאוטו לבין טריידמוביל, מבלי שהוא מגלה את העניין האישי שיש לו בעסקה, ותוך שהוא מסתיר אותה ממחזיקי אג"ח יפנאוטו. הוא קיבל מטריידמוביל 1.8 מיליון שקל.
ברזילי ערער רק על רכיב הקנס, לאחר שסיים לרצות את עבודות השירות שהוטלו עליו. בדחותו את הערעור, אומר זילברטל: "מדיניות הענישה הנוגעת לקנס הכספי, במיוחד כאשר בית המשפט ראה לנכון להקל עם המערער עד מאוד ברכיב המאסר,
אמורה להגשים את התכלית של מניעת כל טובת הנאה ממעשה העבירה, ואף יצירת מצב לפיו ביצוע העבירה לא יהא כדאי כיוון שהעבריין צפוי לכך שייפגע בכיסו אף מעבר לשוויה של טובת ההנאה שצמחה לו בעבירה". עם זאת קבע זילברטל, שהמאסר חלף הקנס יעמוד על שנה בלבד, ולא על שנתיים כפי שקבע כבוב.
את אופיר ייצגו עוה"ד קנת מן ונבות תל-צור; את ברזילי ייצגה עו"ד פנינת ינאי; ואת המדינה - עוה"ד יוני לבני (בתיק אופיר), אלה בנישתי ואמיר טבנקין.

תאריך:  17/03/2015   |   עודכן:  17/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ענישה מחמירה בשוק ההון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יבורכו הידיים המחמירות
אהרון ממבשרת  |  17/03/15 17:35
2
רק ענישה מחמירה
הרב שטאט  |  17/03/15 18:05
 
- רק יד כבדה וחילוט רכושם
תובע בגימ'  |  17/03/15 19:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הבחירות לכנסת העשרים נפתחות בשעה 07:00 וננעלות בשעה 22:00    5,883,365 בעלי זכות בחירה זכאים להצביע במעל עשרת אלפים קלפיות
עידן יוסף
בחירות 2015 בוויקיפדיה: בעקבות הנאום בקונגרס - כמעט חצי מיליון צפיות לערך נתניהו בוויקיפדיה האנגלית. המחנה הציוני הוא ערך המפלגה הנצפה ביותר בעברית
עידן יוסף
המעבר בנתיב בכביש 65 יתבצע בשעות הלילה כדי לא להפריע לתנועה
עידן יוסף
אדולף היטלר בגלוי את חוזה ורסאי שנחתם במסגרת ועידת השלום בפריז, לאחר מלחמת העולם הראשונה
איתמר לוין
בית המשפט העליון ביטל את הצו שהורה לעיתון החרדי לפרסם מודעה של רשימת "בזכותן", שכן הבקשה הוגשה בשיהוי ולא ניתן היה לדון בה כראוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il