X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההשקעות בכבישים אומנם הגיעו בשנים האחרונות להיקפים גבוהים בהשוואה לעולם, אולם הן כמעט אינן מתבטאות בתוספת אורך השימוש בישראל בכלי רכב פרטיים מתרחב מהר מאשר השימוש בתחבורה ציבורית השקעה בתשתיות תחבורה ציבורית תעלה את רמת החיים בדומה לזו של מדינות מתפתחות
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה

דוח של בנק ישראל לשנת 2014 שיתפרסם בקרוב, ועוסק ברמת התשתיות בישראל וההשקעה בהן, קובע כי הממשלה אינה עושה די בנושא תשתיות התחבורה הציבורי, וכי לפעול ביתר שאת לשיפורן של תשתיות אלה.
ההשקעות בכבישים אומנם הגיעו בשנים האחרונות להיקפים גבוהים בהשוואה לעולם, אולם הן כמעט אינן מתבטאות בתוספת אורך מאחר שהן התמקדו בהוספת מחלפים ובשיפור כבישים קיימים. מחקר שנערך אשתקד בבנק ישראל מצא כי שיפור התשתית תורם גם לירידה במספר התאונות. בתחום תשתיות הכבישים ישראל מדורגת במיקום סביר בלבד.
השימוש בישראל בכלי רכב פרטיים מתרחב מהר מאשר השימוש בתחבורה ציבורית. מ-2000 עד 2014 עלתה הנסועה ברכב פרטי ב-4% בשעה שמאפייני הנפח של התחבורה הציבורית - מספר מקומות הישיבה בקווי אוטובוס קבועים ומספר האוטובוסים והנסועה בהם - עלו רק בכ-2% לשנה. מאפיינים אלו החלו להשתפר בשלוש השנים האחרונות. הנסועה הגוברת ברכב פרטי עשויה להעיד על כך שהקישוריות באמצעות תחבורה ציבורית מוגבלת, לפחות בחלק ממקטעיה.
על-פי הדוח, עתירות השימוש בשניים מהמטרופולינים - תל אביב ובאר שבע - רחוקה מהרמה המקובלת במדינות ה-OECD, והדבר עשוי להעיד על איכות ירודה. בגוש-דן נערכה אומנם רפורמה בקווי האוטובוס, אך כמעט לא נערכו השקעות בתשתית להסעת המונים. לעיכוב בכך יש השלכות כלכליות כבדות. אם לא יטפלו בנחיתותן של המערכות להסעת המונים, הדבר יהפוך במרוצת השנים למגבלה קשה במיוחד, לנוכח הגידול באוכלוסייה.
בשנים 2010—2013 עלתה ההשקעה בתשתיות תחבורה, בין השאר הודות להשקעות גדולות בתחום האנרגיה. היקף ההשקעה בשנים 2011-1995 היה גבוה מההיקף במרבית המדינות, במיוחד בזכות השקעה גבוהה בכבישים; ההשקעה ברכבות לעומת זאת הייתה נמוכה מההשקעה במרבית המדינות, חרף הצורך לשפר את המערכות להסעת המונים.
אשר לרכבות, רשת הרכבות עדיין מצומצמת יחסית יחסית לעולם. הדוח מצא יתרונות בולטים לרשת רכבתית, ולכן השקעות נוספות עשויות להניב תועלת נלווית רבה יותר.
הדוח של בנק ישראל מוסיף ואומר כי בשעה שרבים מתחומי התשתית הופרטו זה מכבר ומדיניות הממשלה משפיעה עליהם בעיקר באמצעות הרגולציה, על תשתיות התחבורה הממשלה משפיעה הן באמצעות הרגולציה והן באמצעות התקציב. הממשלה כבר קיבלה החלטות לטפל בחלק מהבעיות הנזכרות לעיל, אך מימושן הוא אחד האתגרים המרכזיים שהרשות המבצעת צריכה להתמודד עמם.
שיפור ברמת התשתיות לתחבורה הציבורית יוביל ליתרונות כלכליים משמעותיים, נאמר בדוח, ועשוי לתרום לתהליך התכנסותו של המשק הישראלי לרמת החיים במדינות המתפתחות. השקעה בעניין תתרום לצמיחה ולרמת החיים וגם תתמוך באוכלוסייה שמעוניינת להצטרף לשוק העבודה אך אינה יכולה לרכוש רכב פרטי.

תאריך:  18/03/2015   |   עודכן:  18/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אינה עושה די לתשתיות תחבורה ציבורית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אולי ההשקעות בכבישים הגיעו
ירושלים הבירה  |  19/03/15 05:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
נסגרה לצורך עבודות תחזוקה ותיפתח לקראת חג הפסח
עופר וולפסון
הנפיקה בהצלחה כמיליארד שקל    נרשמו ביקושים נרחבים הגבוהים פי ארבעה    ביום א’ הקרוב ייפתח המסחר באג"ח החברה בבורסה בתל אביב
יצחק דנון
המבקש טוען לזיהום אוויר כבד ואף מסוכן לבריאות ברציפיה של התחנה, המצויים 15 מטר מתחת לפני האדמה, בשל כשלון המערכת לסילוק הגזים
יצחק דנון
48 מתושבי האזור תובעים את המדינה, עיריית תל אביב, אגד, דן וחברת התמח"ת - לאחר שהללו סירבו להשתתף בגישור בפני השופט תאודור אור
עידן יוסף
משרד התחבורה מקדם מערכת לכרטוס באמצעות טלפונים חכמים בתחבורה הציבורית ומחפש מציעים להפעלתה    ניסוי שנערך בגוש-דן הוכתר בהצלחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il