X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לא הודיע על תוכנית הרחבה כמותית חטיבת המחקר מתקנת משמעותית כלפי מעלה את תחזית הצמיחה ל-2016 הריבית צפויה להישאר עד כנה עד סוף השנה
▪  ▪  ▪
קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל [צילום: יוסי זמיר]

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה (יום ב', 23.3.15) להותיר את הריבית לחודש אפריל ללא שינוי ברמה של 0.1%.
בבנק מנמקים את ההחלטה באינפלציה השלישית, שב-12 החודשים האחרונים עמדה על רמה של כמינוס 1%, והושפעה מירידת מחירי הדלק, החשמל והמים. על-פי הערכת חטיבת המחקר, כמו גם על-פי ממוצע תחזיות החזאים, ב-12 החודשים הבאים צפויה האינפלציה לחזור אל תוך תחום היעד, לסביבת גבולו התחתון; האינפלציה הצפויה על-פי הריביות הפנימיות של הבנקים עודנה מתחת ליעד. הציפיות לטווחים הבינוניים ירדו מעט החודש, והציפיות לטווחים הארוכים מצויות במרכז היעד.
עוד קובע הבנק כי אינדיקטורים לפעילות הריאלית מצביעים על תמונה מעורבת ברבעון הראשון: מסתמנת חולשה מסוימת ביצוא, המדד המשולב עלה בפברואר ב-0.2%, ונתונים ראשוניים של סקר החברות מצביעים על המשך צמיחה בקצב המתון שאפיין אותה בשנה שעברה. האינדיקטורים בשוק העבודה מצביעים על המשך השיפור.
v מאז הדיון המוניטרי שהתקיים ב-22/2/15, ועד ל-20/3/15, נחלש השקל מול הדולר ב-5% והתחזק ב-1% מול האירו. מול שער החליפין הנומינלי האפקטיבי נחלש השקל ב-1.9%. מתחילת השנה נרשם ייסוף אפקטיבי של 2.1%.
הורדת הריבית תורמת גם לעליית מחירי הדירות, היקף נטילת המשכנתאות ממשיך להיות גבוה, ובינואר נרשם גידול בחלקם של המשקיעים בסך העסקות. מנגד, אינדיקטורים שונים מצביעים על גידול בהיצע הדירות.
חטיבת המחקר של הבנק מעריכה בתחזית כלכלית שפרסמה בנפרד כי בשנים 2015-2016 צפוי התוצר המקומי הגולמי לצמוח בשיעורים של 3.2% ו-3.5%, בהתאמה. זאת, לעומת תחזית צמיחה של 2.1% ל-2016 מדצמבר. שיעור האינפלציה בשנה הקרובה (המסתיימת ברבעון הראשון של 2016) צפוי להסתכם ב-1.1%. הריבית המוניטרית צפויה להישאר ברמתה הנוכחית, 0.1%, עד סוף 2015.
"בנק ישראל ייאלץ להוריד שוב את הריבית"
  • אילן ארצי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות הלמן-אלדובי, אומר כי בנק ישראל ייאלץ להוריד את הריבית בשבועות הקרובים: "בנק ישראל נמצא בעמדת המתנה אבל אנו מעריכים כי בנק ישראל ייאלץ להוריד ריבית בשבועות הקרובים לנוכח מלחמת המטבעות וההרחבות הכמותיות המתרחשות בעולם. ההודעה הנה בניגוד לרוב הצפיות ששררו בשוק. בחודשים הקרובים נחזור לראות מדדים חיוביים עקב האצה מסוימת בפעילות במשק ברבעון האחרון, העלאת שכר מינימום, גידול בצריכה הפרטית וסיום תהליכי הורדת מחירים מבניים כמו מים וחשמל. עם זאת, המדדים גם עשויים להפתיע כלפי מטה בתמיכתו של השקל החזק ובתמיכת הממשלה החדשה אשר עתידה לבצע צעדים להוזלת יוקר המחיה. במידה והמדדים לא יהיו חיוביים כפי שמעריכים בשוק ובמידה וגם השקל יוסיף להתחזק מול סל המטבעות, סביר שנראה פעולה נוספת של בנק ישראל בהכרזה הבאה".
  • רו"ח בועז צליח, מנכ"ל ובעלים של בית ההשקעות "טופ אלפא", מסר: "בניגוד לסקירה המרעישה אותה פרסם HSBC ביום חמישי השאיר בנק ישראל את הריבית לחודש אפריל על-כנה. בהתאם לתחזיות מרבית הכלכלנים במשק החליט בנק ישראל שאין צורך לפעולה נוספת לאחר הורדת הריבית לחודש מרס ובכך שומר את הכלים המוניטריים הנמצאים ברשותו למועד שימצא למתאים. ככל הנראה הנגידה בוחנת את השלכות המהלך אותו הנהיגה החודש שעבר עם הורדת הריבית לשפל היסטורי. דבר זה תואם את התנהגותו של בנק ישראל אשר בדרך כלל מחכה מספר חודשים לפני שהוא בוחן את תגובתו של השוק לפעולות אותן הוא מבצע. להערכתנו, ייתכן כי בטווח הקצר נראה אכזבה מסוימת של השוק, אשר עלה בימים האחרונים, ואף תיתכן התחזקות נוספת של השקל ועליות מסוימות בתשואות האג"ח הממשלתי. עם זאת, נראה כי המגמה ברורה והמדיניות המרחיבה של בנק ישראל לא צפויה להשתנות בחודשים הקרובים".
יוסי פריימן, מפריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, מסר: "החלטת בנק ישראל שלא לשנות את שער הריבית או לבצע מהלך מרחיב אחר, תואמת את הערכתנו לפיה רצוי להמתין ולבחון את השפעת מהלך ההורדה האחרונה בטרם ינקוט הבנק צעדים נוספים. ידועה המימרא כי 'אין נביא בעירו' כפי שבא לידי ביטוי בציפיות להחלטת בנק ישראל לבצע הרחבה כמותית תוכנית מגירה עליה פירטנו רבות במהלך החודשים האחרונים כצעד מוניטרי משלים למהלכיו הישירים של בנק ישראל בזירת הריבית. כמבוגר האחראי בזירה הכלכלית ובהעדר ממשלה ושר אוצר נבחר בנק ישראל פועל לשימור תנאי סחר מיטבים ליצוא הישראלי והגנה על התעשיה המקומית בכלל והמוסרתית בפרט מפני היצף השוק המקומי ביבוא זול תוך התחשבות בהשפעות הישירות והעקיפות של מהלך מרחיב. המדדים הנמוכים הנתמכים בירידה המתמשכת של מחירי חומרי הגלם בכלל ומוצרי האנרגיה בפרט מסייעים למשק המקומי אולם מעידים בין היתר על ההאטה המתמשכת בפעילות הכלכלית בצריכה ובהשקעה, לצעדים מעודדי צמיחה ערך רב אולם אין בביצוע צעדים מרובים מבלי שניתנה היכולת למשק לספוג את המהלכים ולהפנים את השפעתם ערך רב מצטבר. בתקופה בה מאז תחילת שנת 2015 למעלה מ 20 בנקים מרכזיים פועלים לעידוד היצוא באמצעות הפחתות ריבית ומדיניות מרחיבה ראוי כי גם ישראל כמשק קטן ופתוח המוטה יצוא יפעל במקביל לנעשה בזירה הגלובלית. בתקופה בה מעל לשליש מהאג"ח הריבוני באירופה נסחר בתשואה שלילית הרי שלרשות בנק ישראל היכולת לבחון את השפעת המהלך הלכה למעשה בזירה של שותפת הסחר הגדולה של ישראל באירופה. בנק ישראל מעדיף כעת לבחון את השפעת מהלכי בנק מרכזיים כבשוויץ ובאירופה לצורך לימוד השפעת מהלך הפחתת ריבית לרמה שלילית ו/או ביצוע מהלך מרחיב בטרם יחליט על צעדיו הבאים".

תאריך:  23/03/2015   |   עודכן:  23/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי פריימן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק ישראל הותיר הריבית ברמה של 0.1%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מבקש לקבוע חוקה שבמסגרתה ייקבע כי ראש הממשלה יהיה חבר הכנסת העומד בראש הסיע הגדולה ביותר    יהיה אפשר להחליפו רק ברוב מיוחד
עופר וולפסון
הנאשמים עסקו לפי החשד במכירת חשבוניות כוזבות תמורת עמלות בסיוע מנהל סניף בנק דואר בירושלים וסגנו, וניצלו את מצוקתם של עובדים קשי יום ששימשו כ"קופים"
עידן יוסף
יאיר לפיד צפוי לנסות להניא את יעקב פרי מהתפטרות שתכניס לכנסת את אלעזר שטרן    פרי שימש כשר המדע בממשלת נתניהו-לפיד
מירב ארד
מודל התמחור שגובש ביוני 2014 מגדיר מחיר מרבי לספרי הלימוד וחומרי הלמידה, על-פי קריטריונים שקופים ואחידים    מנכ"ל משרד החינוך: המהלך נועד להקל על הנטל הכלכלי של ההורים
יפעת גדות
הכד נחשף הודות לחפירות של הדרבן    הדרבן הינו ארכיאולוג מצטיין, מן "חפרן בלתי נלאה"    המחילה נחפרת בהדרגה, לפעמים בעומק 2 מטר מתחת לפני השטח, עד להיווצרות חדר שהייה לו ולבני משפחתו במעבה האדמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il