X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תבע מרציו 2.5 מיליון שקל בטענה לזכויות בקידוח "לוויתן", אך בהמשך נסוג מהתביעה עיקר הסכום שישלם לנגוצקי לרציו, בסך 900 אלף שקל, הוא בגין שכ"ט עורכי דינה לנגוצקי: אערער על הסכום שנפסק
▪  ▪  ▪

יוסי לנגוצקי והחברות שבבעלותו ישלמו כ-1.4 מיליון שקל לחברת רציו חיפושי נפט, לבעליה, ליגד רוטלוי, ולגאולוג שלה, איתן אייזנברג. זאת, בגין ההוצאות שנדרשה רציו להוציא לצורך ההתמודדות מול התביעה בסך 2.5 מיליון שקל שהגיש נגדה לנגוצקי בטענה לזכויות בקידוח"לוויתן", תביעה שממנה נסוג בהמשך הדרך - כך קבע אתמול (ב') שופט בית המשפט המחוזי מרכז, יעקב שינמן.
עיקר הסכום שיצטרך לשלם לנגוצקי לרציו, בסך 900 אלף שקל, הוא בגין שכר-טרחתם של עורכי דינה, זאב שרף ושרון בן-חיים. רציו אומנם ביקשה לקבל החזר שכר-טרחה בסכום גבוה בהרבה של 2 מיליון שקל, שהוא קרוב לסכום התביעה של לנגוצקי. אולם השופט קבע כי קיימת כפילות ביחס למספר קטגוריות בשכר-הטרחה שנדרש להן החזר.
"לאחר עיון בטענות הנתבעים, אני סבור כי קיימת לכאורה חפיפה וכפילות מסוימת ביחס לפעולות שעסקו בלימוד וניתוח קו ההגנה שלהם, כגון בין 'תכתובות, פגישות, בעניינים שונים הקשורים להגנה', ולבין 'הכנה לדיונים', ולטעמי אין לזכות את הנתבעים במלוא הסכום הנתבע על-ידם".
כן נקבע כי על לנגוצקי לשלם לנתבעים 450 אלף שקל בגין הכספים שהם שילמו למומחים בתיק וסכום נוסף בסך 35 אלף שקל בגין הוצאות שוטפות שנדרשו להוציא כגון שליחויות, צילומים, טלפונים, דואר, שירותי מזכירות וכדומה.
לנגוצקי מסר בתגובה להוצאות שנפסקו לו כי "בית המשפט לא התחשב בפסיקת ההוצאות בעובדה כי ברגע שנודעה לי הטענה של רציו כי היא ידעה על הסוד המסחרי שלי לפני שמסרתי להם אותו, וכי יש מסמך שמוכיח זאת - מחקתי את התביעה. אי-אפשר לחייב אותי על שכר-טרחת עורכי הדין שלהם, עד למועד שבו הם גילו את טענתם. לכן הוריתי לעורך הדין שלי, יוסי שגב, להגיש ערעור".
"שימוש במידע עסקי סודי"
לפני כ-4.5 שנים הגישו לנגוצקי והחברות תמר חיפושי נפט ו-ל.י.א. חיפושים את התביעה, שבה טענו כי הם מסרו בשנת 2004 לגאולוג של רציו, איתן אייזנברג, מידע עסקי שהוביל לתובנה, לפיה, בין היתר, יש סיכוי טוב למצוא נפט וגז בכמות מסחרית בשטח הנמצא בים העמוק מול החוף הצפוני של ישראל.
לנגוצקי טען, באמצעות עו"ד יוסי שגב, כי המידע העסקי האמור נמסר על-ידו, תוך החתמת הנתבעים על הסכם סודיות. אולם לטענתו, בניגוד להתחייבות לשמור את המידע העסקי בסודיות ולא לעשות בו שימוש, הפרו הנתבעים את התחייבותם והשתמשו במידע העסקי. זאת, לצורך הגשת בקשה לקבלת היתר מוקדם עם זכות קדימה לקבלת רישיונות בשם "רציו ים", בשטח "גל B".
מנגד, רציו טענה כי "טענות לנגוצקי משוללות כל יסוד ומהוות גיבוב של 'עילות תביעה מן הגורן ומן היקב' - בבחינת 'הנייר סובל הכול'".
היעדר עילת תביעה
באוקטובר 2014, בטרם הוגשו סיכומים בתיק, הגיש לנגוצקי לבית המשפט הודעה לפיה הגיע למסקנה והשתכנע כי לא קיימת לו עילת תביעה כנגד הנתבעים, ולפיכך הוא אינו עומד עוד על תביעתו, ומבקש לדחותה. השופט יעקב שינמן קיבל את ההודעה וקבע כי "בנסיבות אלה, ולאור הודאת והודעת התובעים, הרי שאין עוד טעם בהמשך בירורה של התביעה, ודינה להידחות".
במסגרת ההודעה על החזרה מהתביעה הסכימה המדינה כי לנגוצקי ישלם 30 אלף שקל בגין הוצאות המשפט, ואולם לא הושגה כל הסכמה בנוגע לסכום ההוצאות שישלמו לנגוצקי והחברות שבבעלותו לרציו, רוטלוי ואייזנברג.
נזכיר כי בתביעה אחרת שהגיש בנוגע לזכויותיו בקידוחי הגז, זכה לנגוצקי להישג גדול מאוד. בתחילת 2014 קבע בית המשפט העליון סופית כי איש העסקים והמיליארדר בני שטיינמץ ישלם ללנגוצקי פיצוי בסך 50 מיליון שקל בגין הפרת ההסכם עמו למימון חלקו בקידוח הגז "תמר". החלטת העליון סתמה את הגולל על הניסיונות של חברת סקורפיו שבבעלות שטיינמץ לבטל את החלטתו של השופט הבורר בעז אוקון, מנהל בתי המשפט לשעבר, שנתן את פסק הבוררות בסכסוך בין הצדדים, כך ששטיינמץ יצטרך להעביר את הפיצוי ללנגוצקי מיד.

תאריך:  24/03/2015   |   עודכן:  24/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לנגוצקי ישלם הוצאות לרציו ולליגד רוטלוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון הותיר על-כנו את זיכויו של פרופ' פנחס סירוטה, שהיה מנהל מחלקה בבית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל, מהטרדה מינית - וסירוטה הסכים לפרוש מאחר שהגיע לגיל 67
איציק וולף
חברת לופטהנזה הגרמנית, שמטוס של חברת-הבת שלה התרסק היום באלפים, ערכה מסיבת עיתונאים וטענה כי אין קשר בין גילו של המטוס לבין ההתרסקות    גורמי ביטחון שללו מעורבות גורמי טרור בהתרסקות
עופר וולפסון
עם זאת, לא נמסרו מאגף החשב הכללי נתונים לגבי היקף העסקה, מסוג דולר-שקל    ב-2014 ביצעה היחידה לניהול החוב עסקות גידור בהיקף כולל של כמיליארד דולר
עמירם ברקת
משרדי האוצר, הפנים והבינוי פועלים על-רקע עיוותים בגביית המס ומחאת הארנונה    אחת החלופות: הארנונה תבוטל, המע"מ יעלה ב-2.5%    המטרה: שכולם ישלמו
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את בקשתו של מי שהיה הממונה על משרדי מע"מ 1 ו-2 בתל אביב לערער על הרשעתו בהפרת אמונים והפרת הסודיות    ירצה חמישה חודשי עבודות שירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il