X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא המדינה הטיל על ראש הממשלה את מלאכת הרכבת הממשלה וקרא לו לשקם את היחסים עם הממשל האמריקני ולאחות את השסעים בחברה הישראלית נתניהו הצהיר שימשיך להתנגד להסכם הגרעין והצהיר שהתקציב הקרוב יכלול צעדים להורדת מחירי הדיור
▪  ▪  ▪
נתניהו וריבלין, הערב בבית הנשיא [צילום: פלאש 90]
נתניהו וריבלין, לפני ההודעה הרשמית [צילום: פלאש 90]

ריבלין. הרוב אמר את דברו בבירור [צילום: פלאש 90]

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הטיל על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את משימת הרכבת הממשלה הבאה. בטקס רשמי שהתקיים (יום ד', 25.3.15) הכריז ריבלין כי לאחר שקיים התייעצויות עם הסיעות הנבחרות בכנסת ה-20 ולאחר שיותר מ-60 חברי כנסת המליצו על נתניהו כמי שאמור להרכיב גם את הממשלה הבאה - עליו לשקף את רצון העם.
"בדמוקרטיה הרוב מכריע והרוב אמר את דברו בצורה ברורה בבחירות אלה. אדוני, אתה מקבל היום את כתב המינוי להרכבת הממשלה. זכית באמונו של העם היקר הזה, היושב בציון", אמר ריבלין.
הנשיא ציין בנאומו שלוש מטרות הניצבות בפני הממשלה החדשה של ישראל - שיקום היחסים האסטרטגיים עם ארצות הברית, הגדולה והחשובה בידידותיה של ישראל, כלשונו; השבת היציבות למערכת הפוליטית ושיקום אמון הציבור בה ואיחוי השסעים בחברה הישראלית. עוד הוסיף כי על הממשלה החדשה להיות רחבה ככל שניתן ויציבה. "אסור לנו לחזור לבחירות עוד שנתיים", אמר. בכך, יש מי שעשוי לשמוע קריאה של ריבלין לנתניהו לקדם ממשלת אחדות עם המחנה הציוני.
נתניהו, שהופך לאדם הראשון בישראל שמכהן ארבע פעמים כראש ממשלה, ציין בנאומו כי הוא נרגש כאילו זו הפעם הראשונה שהתפקיד מוטל עליו וכי הוא מודע היטב לגודל האחריות שמוטלת עליו.
"אני רואה את עצמי כראש ממשלה של כל אחד ואחת - של מי שבחרו בי ושל מי שלא בחרו בי. אפעל לאיחוי הקרעים שנפערו בין חלקי החברה במהלך הבחירות האלה", אמר בהתבטאות פייסנית שכמעט מתנצלת על קריאתו ביום הבחירות לתומכיו לצאת להצביע בשום ש'הערבים נוהרים לקלפיות'.
"בממשלה החדשה שתקום אני מתחייב ללכת בדרך הזו של מדינה יהודית ודמוקרטית שמעניקה שוויון זכויות לכל אזרחיה ללא הבדל דת גזע ומין. כך היה וכך יהיה", אמר.
בהיבט המדיני-ביטחוני ציין נתניהו כי ימשיך להתנגד להסכם הגרעין עם אירן. עוד אמר כי ידה של ישראל מושטת לשלום עם שכנינו הפלשתינים. "העם בישראל יודע ששלום אמת ייתכן רק אם ישראל תישאר איתנה בכוחה וברוחה", ציין. הוא התייחס אל העניינים החברתיים והתחייב כי התקציב הראשון שתעביר הממשלה החדשה, בתקופה הקרובה, יכלול שורת צעדים שתכליתם הפחתת מחירי הדיור והורדת מחירי מוצרים.

"על הממשלה להיות קשובה ליהדות"

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, שוחח עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר הטקס בבית הנשיא. בשיחת הטלפון הממושכת שקיימו הביע הרב לאו באזני נתניהו את תקוותו, כי הממשלה החדשה שתוקם, תהיה בעלת כבוד וההערכה לדת ולמסורת וקשובה יותר לעולם הרבנות וכי תהיה ממשלה שתפעל לקירוב בין חלקי העם.
״בשנתיים האחרונות ניסו לפגוע ברבנות הראשית ובסמכותה וזו העת להקים ממשלה קשובה ואכפתית יותר לעתיד היהדות בארץ ישראל, לחיבור העם למורשתו ולמניעת קיטוב ופילוג בין חלקי הציבור", אמר.

תאריך:  25/03/2015   |   עודכן:  25/03/2015
+לוין: הגיוני לתת את ועדת הכספים לגפני
10:03 26/03/15  |  

ח"כ יריב לוין (ליכוד) הגיב לטענותיו של יו"ר כולנו משה כחלון נגד מסירת ראשות ועדת הכספים לח"כ משה גפני מיהדות התורה, ובראיון לרדיו גלי ישראל אמר כי לא נחתם עדיין שום דבר, אולם הוא מבין שאך הגיוני לחזור לדגם העבודה של הממשלה שעבדה בשנים 2013-2009 ופעלה בצורה טובה כאשר ועדת הכספים הייתה בראשות גפני.

+הנשיא יטיל על נתניהו להרכיב ממשלה
19:03 25/03/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ריבלין קיבל לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית  ▪  "אוי לנו אם נראה במילוי החובה הדמוקרטית של ההצבעה קללה, מי שמפחד מפתקים בקלפי, סופו שיקבל אבנים שנזרקות ברחובות"

ריבלין וג'ובראן [צילום: מארק ניימן/לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ריבלין: על הממשלה להיות רחבה ככל שניתן
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
ריבלין מסית את הערבים
ג'יימס קרטר  |  25/03/15 23:26
 
- הנשיא מגן על כבוד המדינה
אנאליסט  |  26/03/15 01:40
 
- אתה לא אנאליסט. אתה אנאלי
ג'יימס קרטר  |  26/03/15 09:33
2
ממשלה יציבה ללא סוסים טרויאנים
אהוד פרלסמן  |  26/03/15 01:35
3
ריבלין, שתוק.!!!!!
דורון.צ  |  26/03/15 05:51
4
הנשיא ריבלין: עוד פטפטן אחד !
למר דורון.צ  |  26/03/15 08:44
5
מי שמפחד מפתקים יקבל אבנים.
את העיקר שכחת  |  26/03/15 09:28
6
אדל ביטון הי"ד,זועקת משמים.
אבנר א.  |  26/03/15 10:10
7
זה היה יום קשה ל ריבלין לתת
ישע  |  26/03/15 11:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
עידן יוסף
ריבלין קיבל לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית    "אוי לנו אם נראה במילוי החובה הדמוקרטית של ההצבעה קללה, מי שמפחד מפתקים בקלפי, סופו שיקבל אבנים שנזרקות ברחובות"
הרב ישראל רוזן
הזירה הפוליטית של 'מפלגות הרצות לבחירות' איננה הזירה האידיאולוגית, החברתית או ההשקפתית. חבירות כאלו הן לשעתן בלבד, או אפילו לאורך זמן, לטובת מכנה משותף פוליטי בלבד. מפלגות שנולדו על ברכי בחירות אינן יוצרות 'תנועה'
רפאל בוכניק
מתן התהודה לדברי ראש הממשלה - גם אם אלה אינם חפים מחוסר רגישות, הגם ששוכנים בתוככי התחום האפור של הלגיטימיות - ראוי שיעורר מחשבות באשר למניע שעמד מאחורי הלהיטות למנף ב"תופים ובמחולות" את דברי בנימין נתניהו
מתי דוד
הכישלון האחרון של מפלגת העבודה קרה במהפך הדרמטי לטובת הליכוד בהנהגתו של נתניהו בבחירות 2015, למרות כל הסיכויים    מדוע מפלגת העבודה לא מצליחה לחזור לשלטון?
רון בריימן
אל תתייראי מן הפרושים ולא ממי שאינם פרושים, אלא מן הצבועים שדומים לפרושים, שמעשיהם כמעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס. ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי אינה זקוקה ל"הלבנה" מטעם המנוצחים הדוגלים בפשע שנאה כלפי אזרחים נאמנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il