X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
nכירת אתר יד2 תרמה לעלייה ברווח ירידה של 5.3% נרשמה בהכנסות ל-9.05 מיליארד שקל החברה צופה 30% ירידה ברווח ב-2015
▪  ▪  ▪
סטלה הנדלר, מנכ"ל בזק [צילום: יחיאל ינאי]

חברת בזק פרסמה (יום ה', 26.3.15) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2014 המלאה, והודיעה במקביל כי הדירקטוריון המליץ אתמול לאסיפה הכללית של בעלי המניות על חלוקת דיבידנד בסך כולל של 844 מיליון ש"ח.
בנוסף, עדכנה בזק בנוגע לעסקה עם "יס": בהמשך לאישור העסקה במסגרת האסיפה הכללית המיוחדת שהתכנסה ביום ב’ האחרון, אתמול הודיעה לממונה על ההגבלים העסקיים על קיום תנאי המיזוג בין החברות. בהתאם לכך, הודיעה בזק ליס על מימוש כתבי האופציה שבידיה להקצאה, ללא תמורה, של 6,221 מניות יס לחברה. מניות אלו הוקצו, וכעת החזקותיה של החברה בהונה המונפק של יס עומדות על כ-58.4%. השלמת עסקת הרכישה תבוצע עם קבלת אישור שר התקשורת. הסכם הרכישה עם יורוקום הוארך ב-90 יום.
עוד הודיעה הבוקר בזק על החלטת בג"ץ בנושא עתירתה לגבי רפורמת השוק הסיטונאי, לפיה הצדדים יחזרו ‏לשולחן ‏הדיונים ‏לצורך ‏מעין ‏"שימוע ‏מאוחר" ‏בסוגיות ‏שונות‏ שעלו ‏בעתירה, ויעדכנו ‏את ‏בית ‏המשפט‏ בתוך 60 יום.‏
מהדוח של החברה עולה כי ההכנסות לשנת 2014 הסתכמו בכ-9.06 מיליארד שקל בהשוואה לכ-9.56 מיליארד שקל בשנת 2013, ירידה של כ-5.3%. הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מירידה בהכנסות משירותי סלולר עקב תנאי התחרות בתחום הסלולרי ומירידה בהכנסות בזק קווי שהושפעה במידה רבה מהפחתת תעריפי קישור גומלין לרשתות הנייחות.
ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2014 הסתכמו בכ-2.26 מיליארד שקל בהשוואה לכ-2.41 מיליארד שקל ברבעון הרביעי אשתקד, ירידה של כ-6.1%. הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מירידה בהכנסות משירותי סלולר כאמור.
הוצאות השכר לשנת 2014 הסתכמו בכ-1.77 מיליארד שקל בהשוואה לכ-1.87 מיליארד שקל בשנת 2013, ירידה של כ-5.6%. הירידה בהוצאות השכר נבעה מהתייעלות בבזק קווי ובפלאפון ומקיטון בתשלומים מבוססי מניות. הוצאות השכר ברבעון הרביעי של שנת 2014 הסתכמו בכ-440 מיליון שקל בדומה לרבעון הרביעי אשתקד.
הוצאות הפעלה וכלליות לשנת 2014 הסתכמו בכ-3.37 מיליארד שקל בהשוואה לכ-3.58 מיליארד שקל בשנת 2013, ירידה של כ-5.9%. הוצאות הפעלה וכלליות ברבעון הרביעי של שנת 2014 הסתכמו בכ-853 מיליון שקל בהשוואה לכ-966 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד, ירידה של כ-11.7%. הירידה בהוצאות הפעלה וכלליות נבעה מהפחתה במרבית סעיפי ההוצאה של בזק קווי ופלאפון.
הכנסות תפעוליות אחרות בשנת 2014 הסתכמו בכ-586 מיליון שקל בהשוואה לכ-15 מיליון שקל. הגידול בהכנסות אחרות נבעמרישום רווח בסך כ-582 מיליון שקל כתוצאה ממכירת הון המניות בחברת קורל-תל בע"מ העוסקת בהפעלת אתר "יד 2".
הוצאות תפעוליות אחרות ברבעון הרביעי של שנת 2014 הסתכמו בכ-15 מיליון שקל בהשוואה לכ-81 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד, ירידה של כ-81.5%. הירידה בהוצאות אחרות נבעה בעיקר מקיטון בהוצאות פרישת עובדים בחברת פלאפון.
הרווח הנקי בשנת 2014 הסתכם בכ-2.11 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.77 מיליארד שקל בשנת 2013, עלייה של 19.2%. הגידול במדדי הרווחיות נבע בעיקר מרישום רווח ממכירת הון המניות בחברת קורל-תל כאמור.
הרווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2014 הסתכם בכ-416 מיליון שקל, בהשוואה לכ-352 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד, עלייה של כ-18.2%. הגידול במדדי הרווחיות ברבעון הרביעי נבע בעיקר מהפחתה בהוצאות הפעלה וכלליות וכן מירידה בהוצאות אחרות כאמור.
להערכת החברה, הרווח הנקי לבעלי המניות צפוי להיות כ-1.5 מיליארד שקל בשנת 2015, ה-EBITDA צפוי להיות כ-4.2 מיליארד שקל, ותזרים המזומנים החופשי של הקבוצה צפוי להיות כ-2 מיליארד שקל.
"80% גידול בקצב הגלישה"
סטלה הנדלר, מנכ"ל בזק, מסרה כי "בשנת 2014 הגענו למיליון בתים עם הסיבים האופטיים, זאת תוך גידול של כ-80% בקצב הגלישה הממוצע, על בסיס התשתית הקיימת. שנה זאת בלטה בגיוס מסיבי של יותר מ-100 אלף לקוחות אינטרנט, במקביל לתהליך התייעלות שהביא לחיסכון של מעל ל-200 מיליון שקל".
שאול אלוביץ’, יו"ר בזק, מסר כי "על-רקע התגברות התחרות בכל תחומי הפעילות של הקבוצה, בזק ממשיכה במיקוד האסטרטגי שלה ביצירת ערך ללקוח וביסוס המובילות הטכנולוגית והשירותית של כל החברות. שנת 2014 התאפיינה בתנופת השקעות מסיבית, במסגרתה נפרסו תשתיות אופטיות בכל רחבי הארץ, החלה הקמתה של רשת הסלולר בדור הרביעי והושקו שירותים מתקדמים בכל חברות הקבוצה. התוצאות התפעוליות מעידות על היכולת של הקבוצה לגייס לקוחות בתחומי הליבה, האינטרנט והטלוויזיה, ובמקביל להתמודד עם התחרות בשוק הסלולרי, כשהתוצאות הפיננסיות מאפשרות לבזק להגדיל השקעותיה, במקביל להשאת ערך לבעלי המניות".

תאריך:  26/03/2015   |   עודכן:  26/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בזק: 19% גידול ברווח ל-2.11 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
טוענת שהעבירה לחברה סכומי יתר לכיסוי הגרעון בקופת הפיצויים לעובדים בעת ההפרטה בשנת 2003    תובעת בנפרד עוד 34 מיליון שקל
יצחק דנון
לטענת התובעת, הבנק ויתר לבעלה המנוח על ביטוח חיים במשכנתה בסך 7.5 מיליון שקל, והוא מסתמך על מכתב עליו מופיעה חתימה מזויפת שלה
אלעזר לוין
הקרקע - בבעלות יהודים    משרד ראש הממשלה ביקש לעכב את הדיון, כדי למנוע מחלוקת מדינית נוספות עם ארה"ב    בדיקת News1: זהו רק דיון בתוכנית אב מנחה, וארוכה הדרך לבניה    הוקפאה גם מכירת מגרשים ל-1,000 דירות ברמת שלמה ובשכונת ארמון הנציב
גלית יצחק-אוגנוב
ד"ר בני רביב מונה לתפקיד    מחליף בתפקידו את ד"ר ז'ק סטולרו, שישמש בתפקיד עוזר מנהל המרכז הרפואי
עידן יוסף
נחתם הסכם השלום בין ישראל ומצרים במעמד נשיא ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il